עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"לנצח אחי" – טקס יום הזיכרון ב'יד לבנים' לא הותיר עין אחת יבשה

"אף אחד לא שאל אותנו אם אנו רוצים בזה, או מוכנים לזה. זה פשוט מגיע ללא כל התראה" אמר אמש יעקב מושיאשוילי יו"ר יד לבנים ואב שכול לנתנאל מושיאשוילי, ששירת כלוחם וחובש בגדוד 12 של גולני.

הנאום שנשא אמש(שלישי) בטקס הזיכרון המרכזי לחללי מערכות ישראל ברחבת 'יד לבנים' באשקלון לא הותיר עין אחת יבשה. "עוד חודש ימים, י"ד סיוון נציין 7 שנים לנפילת בננו נתנאל. איננו משלימים עם גזירת הגורל של העם והמדינה שלנו או עם החיים על החרב לצערנו. אנו רוצים שקט, שלום, דבקים באמונה שמלווה אותנו אלפי שנים. בצדקת דרכנו וארץ אבותינו אליה שבנו אחרי גלות ארוכה, ולזכות לחיות חיים נורמליים ככול העמים" סיכם.

הטקס 'לנצח אחי – המילים שלהם, הסיפור שלנו' פתח בהקרנה על המסך את עשרות המכתבים של חיילים שכתבו למשפחותיהם רגע לפני האסון. מסר אחרון של יקיריהם רגע לפני שחרב עולמם והפך אותם ממשפחה רגילה לשכולה. הטקס כלל נאום של ראש העיר תומר גלאם, הופעה של הזמרים לירן דנינו, קובי פרץ ומתי כספי. ואת מלי שטריט אמו של רב"ט אליחי שטריט ז"ל שנהרג בהתהפכות של האמר בצפון, וריגשה קהל שלם עם החוזק ששידרה ותעצומות הנפש שלה כאשר הקריאה לפני היושבים מכתב שכתבה לבנה כאשר לירן דנינו מלווה אותה בשיר "תמיד יחכו לך".

"מי שלא טעם את טעמו המר של השכול לא יוכל להבין לעולם מה חשים המשפחות השכולות בכל יום ובכל לילה. אחרי שנסגרת הדלת ואחרון המנחמים עזב. הבית מלא בריק ואת החיים מוהל טעמו המר של השכול. מרגע זה ואילך כל רגע מאושר בחיים, כל חג, כל התכנסות משפחתית וכל שמחה לא תהיה עוד כפי שהיה" אמר גלאם בדיוק להפליא.

"יום הזיכרון עבור רבים מאתנו הוא יום אחד בשנה, עבורכם משפחות יקרות אין יום בשנה שהוא לא יום זיכרון. והזיכרונות באים גם אחרי עשרות שנים של אובדן, זוכרים את המראה, את הקול, את הריח, את המכתב האחרון, שיחת הטלפון האחרונה, הודעה האחרונה בנייד רגע לפני האסון. זו בה הבטיחו 'אמא אני בסדר נתראה בשבת', והם לא שבו".

 

"קיוויתי בכל ליבי שנעמוד כאן השנה ובציון זכרם של החללים לא יתווסף שם לזכרם של הנופלים" שיתף את הנוכחים בקהל, "אך רצה הגורל אחרת ולפני מספר חודשים הדפיקה הארורה בדלת הדהדה שוב בעיר אשקלון, הפעם הגיעה הבשורה המרה למשפחת מור-יוסף האהובה. בנם יובל נרצח בפגוע אכזרי בגבעת אסף. הילד שהפך לנער ואור לגאווה, שהיה כל עולמם איננו עוד, והלב מסרב להאמין".

"מדינה שלמה כאבה את כאבם של המשפחה על עלם חמודות שלא זכה לחוות את החיים, שלא יזכה לשאת אישה, להקים בית לגדל ילדים ויישאר צעיר לנצחם בליבם. בזיכרונם של הוריו, בני משפחתו, חבריו וכמובן בליבנו. משפחות יקרות כל שנותר לנו זה לאמץ אתכם לחיקנו, לחבק, לכבד ולזכור שבזכותם אנו עומדים כאן היום. בזכותם אנו מגדלים את ילדנו ובזכותם אנו ממשיכים בניין הארץ ומהדקים את האחיזה במולדת היקרה שלנו שנקנתה במחיר דמים כה רב".

ראש העיר לא שכח להזכיר את האבדה האחרונה לעיר אשקלון, משה אגדי ז"ל שנהרג בעקבות הטרור שתקף את המדינה בשבוע האחרון, "השבוע קיבלנו שוב תזכורת למציאות השברירית של חיינו כאן בעיר הזו, בארץ הזו שבכל רגע נתון יכולה להפוך לשגרת מלחמה. הטרור כפי שאנו עדים לו בשנה החולפת מכה בכל קצוות תבל. כואבים את כאבם של הקרבנות ויודעים שכאן, במדינת ישראל זרועם הארוכה של צה"ל וכוחות הביטחון תשיג את כל מי שקם להרגנו".

"אני נושא תפילה בשמי ובשם כל תושבי אשקלון שלא נדע עוד צער, שלא ישלמו עוד מיטב בנינו ובנותינו בחייהם בהגנה על המולדת. עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל עם ישראל ונאמר אמן".

בעוד מספר שעות את יום הזיכרון יחליף יום העצמאות והשכול יהפוך לשמחה על הקמת המדינה שלנו שחוגגת 71 שנים. זוהי תזכורת לאזרחי ישראל שהחגיגה והעצמאות שהם חוגגים היא רק בזכות החללים שנפלו כאשר מסרו את חייהם למען המולדת. נזכור ולעולם לא נשכח.