עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

למרות שהפועל אשקלון סיימה את העונה, יצאה למשחק בנצרת עילית

צילום עמוד פייסבוק הפועל אשקלון

הפועל אשקלון סיימה את העונה הנוכחית כבר לפני מספר שבועות ונראה היה כי קברניטי נצרת עילית ודאי נשמו לרווחה כאשר הביטו בלוח המשחקים במחזורי הסיום.

ניתן לשער כי הם ציפו לשלוש נקודות קלות מול קבוצתו של שלומי דורה שעל פניו כבר לא נותן לה על מה לשחק העונה והיא רק סופרת את הדקות לשריקת הסיום האחרונה. אלא שהאשקלונים שיצאו למשחק החוץ בצפון שיחקו בצורה הספורטיבית ביותר שניתן היה לדמיין ולא רק שלא הגיעו על מנת לשמש תפאורה, הם גם כמעט חזרו הביתה עם שלוש נקודות וניצחון יוקרתי במיוחד. המשחק שהסתיים בסופו של דבר בחלוקת נקודות יהווה תעודת כבוד לשחקני הפועל אשקלון שנלחמו על כבודם האבוד והוכיחו שלא ניתן לזלזל בהם.

המשחק נפתח בשער של המקומיים ונראה היה כי נצרת עילית בדרך לניצחון קליל שיציב אותה בעמדה מצוינת לעלות לליגת העל במחזור הסיום. בדקה ה -14 ים כהן בעט כדור חלש למרכז השער שנהדף בצורה רעה על ידי ליאור חדריאן הישר לרגלו של איתן וולבלום שגלגל מקרוב פנימה. אך היתרון החזיק מעמד שתי דקות בלבד – בדקה ה-16, אשקלון השוותה ל-1:1: עוז פרץ המצוין השתחרר בתוך הרחבה ושלח כדור שטוח וחד לרשת. בהמשך המחצית שתי הקבוצות ניסו לעלות ליתרון אולם רגע לפני הירידה להפסקה היו אלו האשקלונים שכבשו וביצעו מהפך שהעלה את מפלס הלחץ בקרב המקומיים – משעלי ניצל ערבוביה ברחבה ונעץ את הכדור ברשת, שער שאוהדי נס ציונה חגגו במשך דקות ארוכות. במחצית השנייה המקומיים תקפו בחמת זעם את שערו של חדריאן בניסיון להשיג את שלוש הנקודות הכה קריטיות עבור מאבק העלייה שלהם אולם בסופו של דבר הצליחו לכבוש רק פעם אחת. בדקה ה -63 אלי בלילתי הגביה מצוין מצד שמאל, יובל שאוט שם את כל הלב בנגיחה והשווה. עד לשריקת הסיום נצרת עילית ניסתה לכבוש את שער הניצחון אולם שחקני אשקלון מנעו זאת ממנה והמשחק הסתיים כאמור בחלוקת נקודות שהיוותה אכזבה עצומה לקבוצה המקומית. למעשה ניתן לומר כי אם בסופו של דבר נצרת עילית לא תעלה ליגה בסיום העונה וכרגע נראה כי כך אכן יהיה, לאשקלון יהיה חלק לא מבוטל בכך. הקבוצה של שלומי דורה הוכיחה נחישות ודבקות במטרה וניתן רק להצטער שמהלכים שאינם קשורים למגרש הספורטיבי פגעו בשאיפות שלה לשוב לליגת העל כבר בעונה הבאה.

כן זה מוזר לכתוב את זה אבל לאחר ההתבזות לפני שבועיים בתבוסה 3:0 לבית"ר ת"א רמלה שחקני הפועל אשקלון נזכרו להחזיר לעצמם את כבודם האבוד ושיחקו כמו ספורטאים אמיתיים מול הפועל נצרת עילית. הפועל אשקלון התחפשה לקבוצה אנגלית ששיחקה פייר פליי אולי בהשראת האנגליות טוטנהאם וליברפול שהראו לעולם הכדורגל שמי שמאמין יכול לעשות כמעט הכל ושכדורגל משחקים תשעים דקות כולל תוספת זמן.

חניכיו של שלומי דורה נסעו לנצרת עלית ביום שישי שעבר לאחר "המלחמה" והופיעו על תקן משביתי שמחות. כן, הם פשוט דפקו לנצרת עילית את העלייה לליגת העל כך פשוטו כמשמעו. תסריט הזוי בו המקומיים שהיו חייבים ניצחון וחילצו בסופו של דבר רק נקודה. אז כמובן שהיה משחק כדורגל – המקומיים הובילו 0:1 לאחר השמטה של חדריאן שוער אשקלון והיה נדמה שהם הולכים להביס את אשקלון, אבל הפועל אשקלון חזרה ובגדול. עוז פרץ השווה ל-1:1 במבצע אישי ברחבה ואז בא משעלי בנחישות ובהקרבה דחק מקרוב את שערו ה-12 וקבע 1:2 בדקה ה-45 עם הירידה למחצית. במחצית השנייה עלו שחקניו של הוכנבוים בנחישות ותקפו גלים גלים את שערו של חדריאן אבל החמיצו ושוב החמיצו וכל מה שהצליחו היה להשוות לתיקו 2:2 שמבחינתם שווה להפסד. נצרת עלית לא תלויה בעצמה במחזור הסיום קשה לי לראות אותם עולים לליגת העל ועושים זאת דווקא במחזור הסיום לאחר שלא נצחו בשמונת המשחקים האחרונים. לנו האשקלונים אפשר רק להרגיש את ההחמצה הענקית של המועדון האשקלוני המרוסק והמסוכסך, פשוט הפועל אשקלון הייתה צריכה להיות בין שתי העולות לליגת העל אלמלא כל הבלאגן הניהולי שהקבוצה עברה העונה.

בליגה הלאומית לנוער נותר לנוער האשקלוני משחק דחוי שנדחה בגלל ירי הטילים על אשקלון והוא שוחק בשבת שעברה. הקבוצה של אשקלון הפסידה 2:1 להפועל ראשל"צ שחזרה לליגת העל לנוער אבל אכזבה למקומיים שהיו בתמונת העלייה אבל כשלו שוב ושוב במחזורים האחרונים. חבל שלכישלון המקצועי של שמוליק חנין המנהל במחלקת הנוער ולכל המחלקה שעברה לתנו"ס בניהולה של רונית מצליח התלווה בלגן ניהולי וחינוכי ברמות שלא חווינו בשנים האחרונות. בסוף המשחק, מאמן הנוער יגאל זריהן האשדודי שספג קללות מהקהל המקומי הפנה לעברם אצבע משולשת בהמשך היצרים התלהטו ומנהל מחלקת הנוער יגאל בוסקילה התעמת פיזית עם אחד האוהדים ומשטרת ישראל הגיעה להרגיע את הניצים.

לסיום ברור לכולם שמחכה לנו קיץ סוער שבו גורלה של כל האגודה עומד על הפרק. לראש העיר מר תומר גלאם מחכה עבודה קשה ומסובכת, אני תקווה שהוא סוף סוף ייכנס לעובי הקורה ויקבל החלטות נכונות וכואבות שיהיו לטובת המערכת ומעל הפוליטיקה.

תקנו אותי באם אני טועה יוסי נחום.