עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

למען הזוגות הצעירים 

 

 

במפגש עם זוכי תוכנית "מחיר למשתכן" הבטיח ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, כי יפעל במרץ על מנת להסיר חסמים שמונעים את התקדמותם של הפרויקטים * בנוסף תקודם יוזמה לבניית מערכת ממחושבת זמינה ונוחה לצפייה בהתקדמות השלבים של כל פרויקט ופרויקט

 

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, ממשיך את הפעילות שלו למען תושבי אשקלון, והפעם בסוגיית הזוכים בתוכנית 'מחיר למשתכן'. בתוך כך, בשבוע שעבר נפגש עם מספר נציגים ממחאת התוכנית בעיר, במטרה לשמוע מהם ולבחון דרכים לסייע לזוכים בקידום הפרויקטים ואופן העברת המידע אודות מצב הפרויקטים השונים בעיר.

בפגישה נכחו גם מהנדסת העיר, ויקטוריה ברנגל, אדריכל העיר, אריק ברששת ונציג החברה הכלכלית לאשקלון. בפתח הפגישה הציגו נציגי הזוכים את הסוגיות החשובות להם כשהעיקריות בהן: קבלת סטטוס עדכני של כלל הפרויקטים בעיר וקידום הפרויקטים מול משרד הבינוי והשיכון וחברות הבקרה. 

ראש העיר מסר להם כי הוא רואה חשיבות עליונה במימוש התוכנית שמהווה הזדמנות של ממש עבור זוגות צעירים לקנות בית ולהקים בו את משפחתם. 

תומר גלאם

עוד ציין בפניהם ראש העיר כי עיריית אשקלון, באמצעות מינהל הנדסה ואגף תכנון, עושה את כל הנדרש בזמני שיא על מנת להאיץ את התהליכים ונותנת קדימות לכל יזם שפונה בנושא.

כך למשל, מהרגע שבקשה נקלטת במשרדי העירייה, הגורמים המקצועיים הרלוונטיים מתכנסים לטובת העניין ופועלים במרץ לקידומו. בנוסף, כחצי מבודקות התיקים במינהל הנדסה מתעסקות אך ורק בנושא זה; כל בקשה נידונה בזמן שיא על מנת שאף פרויקט לא ישהה מעבר לזמן שהוגדר ויושלם אף מוקדם מהצפוי ואנחנו מפעילים מערכת 'רישוי זמין' מתקדמת לטובת יזמים להגשת היתרים בקלות ובמספר צעדים פשוטים ומהירים.

בנוסף, הבטיח ראש העיר לפעול במרץ על מנת להסיר חסמים אשר מונעים את התקדמותם של חלק הפרויקטים כשבמקביל יתקיימו פגישות הן עם נציגי משרד הבינוי והשיכון וחברות הבקרה והן עם היזמים, על מנת לעמוד מקרוב אחר סטטוס הפרויקטים.

כמו כן, תקודם יוזמה לבניית מערכת ממחושבת זמינה ונוחה לצפייה בהתקדמות השלבים של כל פרויקט ופרויקט. בהתאם לכך, התקיימה ביום חמישי האחרון פגישה בין נציג הזוכים לגורמי המקצוע בעירייה וסוכם כי יעשו כל המאמצים על מנת שהדבר יעשה באמצעות אתר העירייה במטרה להקל עליהם בדרך לקבלת מידע אודות הפרויקטים. 

 

פרויקט הדגל של שר האוצר, משה כחלון, לא מצליח להתרומם ומעורר לא מעט סימני שאלה באשר להיתכנותו לאחר הבחירות: תמונת המצב באשקלון רחוקה מלהיות משביעת רצון כאשר היזמים האמורים לבנות את הפרויקטים במסגרת התוכנית אינם ממהרים להגיש בקשה להיתר ומעמידים את הזוכים ואת המתעניינים הפוטנציאליים במצב של חוסר וודאות: על פי הנתונים שבידי העירייה, מתוך 126 פרויקטים במסגרת 'מחיר למשתכן' בעיר, רק ב-36 מהם הוגשה בקשה להיתר. 

על רקע פניות שקיבל ללשכתו בנושא פרויקט 'מחיר למשתכן', פנה לפני מספר שבועות ראש העיר, תומר גלאם, לשרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא-ביטון, וביקש ממנה לזרז את היזמים המתוכננים להקים את הפרויקטים שלהם באשקלון. 

ראש העיר ציין בפני השרה כי עיריית אשקלון, באמצעות מינהל הנדסה ואגף תכנון, עושה את כל הנדרש בזמני שיא על מנת להאיץ את התהליכים ונותנת קדימות לכל יזם שפונה בנושא. 

כך למשל, מרגע שבקשה נקלטת במשרדי העירייה, הגורמים המקצועיים הרלוונטיים מתכנסים לטובת העניין ופועלים במרץ לקידומו. כך למשל, כחצי מבודקות התיקים במינהל הנדסה מתעסקות אך ורק בנושא זה, כל בקשה נידונה בזמן שיא על מנת שאף פרויקט לא ישהה מעבר לזמן שהוגדר ויושלם אף מוקדם מהצפוי ואנחנו מפעילים מערכת 'רישוי זמין' מתקדמת לטובת יזמים להגשת היתרים בקלות ובמספר צעדים פשוטים ומהירים.

מנתונים שהעביר מינהל הנדסה בעיריית אשקלון, עולה כי מתוך 126 פרויקטים במסגרת מחיר למשתכן בעיר, רק ב-36 מהם הגיש היזם בקשה להיתר על פי הפירוט הבא: עיר היין – 66 מגרשים. הוגשו 21 בקשות להיתר. הוגשו 38 בקשות לתיקי מידע. נמסרו 32 תיקי מידע; עיר ימים – 9 מגרשים. הוגשו 8 בקשות להיתר. הוגשו ונמסרו 9 תיקי מידע; אגמים מזרח – 38 מגרשים. טרם הוגשו בקשות להיתר. הוגשו 24 בקשות לתיקי מידע ונמסרו 23 תיקי מידע; אינפילים (שמשון) – 8 מגרשים. הוגשו 7 בקשות להיתר. הוגשו נמסרו 8 תיקי מידע; מתנחלים – 5 מגרשים. טרם הוגשו בקשות להיתר. הוגש ומסר תיק מידע אחד. 

"ביקשתי מהשרה את התערבותה בנושא מול היזמים. אני מבטיח כי הם יפגשו במיטב גורמי המקצוע ברשות שישמחו להעניק להם ליווי וטיפול צמודים, עניינים ומקצועיים ודלת פתוחה לכל שאלה וסיוע בכל עניין", אמר ראש העיר, והוסיף: "חשוב לי להדגיש לתושבים כי המדיניות שלי בנושא מאוד ברורה ובלתי מתפשרת – לפעול במהירות וביעילות האפשרית כדי לקדם כל יזם ולזרז כל פרויקט. אין לי ספק כי כפי שהשרה פעלה עד כה לטובת הציבור בישראל בכלל ותושבי אשקלון בפרט, כך היא תפעל גם במקרים אלו".