עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

למידה משמעותית בצל הקורונה- אולפנת צביה

למידה משמעותית בצל הקורונה- אולפנת צביה אשקלון בבית פורטיאה*

הלמידה מרחוק הפכה להיות עיקר השגרה בימינו. צוות האולפנא המסור מאמין כי ניתן ואף רצוי ללמד ולהגיע להספקים לימודיים תוך עניין והנאה, גם בזמנים אלו. כחלק מלמידה משמעותית ושיעורי כתיבה תיאורית באנגלית, תלמידות כיתה י בביה"ס כתבו מכתבים אישיים באנגלית  לשמח ולעודד בתקופה מורכבת זו את דיירות בית גיל הזהב "בית פורטיאה" בהרצליה לעולי דרום אפריקה.
ביוזמה חינוכית זו, כל תלמידה קיבלה שם של דיירת. התלמידות כתבו על עצמן, שיתפו ברגשותיהן בתקופה זו, ייעצו להן עצות טובות כיצד להעביר את הזמן בטוב, ואיחלו להן בריאות וימים טובים יותר. המורות לאנגלית,רויטל שטרית וגילה שושן, נסעו להרצליה ומסרו באופן אישי את המכתבים ואף צרפו ורדים לכל דיירת. היתה זו שיחה פורה ומרגשת עם ציפייה לעשייה משותפת בעתיד. התלמידות למדו, נהנו ועשו חסד במקביל. והנשים התרגשו, שמחו והעריכו רבות.
אחת התלמידות: "אני באמת שמחה שעשיתי משהו טוב (גם אם זה רק מכתב ופרח מכל הלב) במיוחד במצב הזה שלא עשיתי משהו מועיל בזמן האחרון . תודה רבה על הזכות לשמח אותם עם המכתבים שלנו !  נשמח ללכת לראות אותם כשהכל יגמר. שיכירו מי אנחנו, שכתבנו להן . שנמשיך את הקשר ונפיק מזה רק טוב בע"ה."
דברי ראש האולפנא, הרב ינון: "גם בתקופה זו של למידה מרחוק, אנו משתדלים להמשיך בעשייה חינוכית המשולבת במקצועות הלימוד הרגילים באולפנא, בבחינת "בכל דרכיך דעהו". התלמידות שמחו מאוד להרתם למשימה ולשמח את דיירי בית האבות, היתה להן מוטיבציה מיוחדת לכתוב את המכתבים (אפילו שהתאמצו לכתוב באנגלית) בשל הבידוד בו הקשישים נמצאים מזה זמן רב. ישר כח לרכזת המקצוע רויטל שטרית ולמורה גילה שושן! "