עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

למה כדאי להזמין את מוניות "yango" באשקלון?

מוניות "yango" באשקלון היא הרענון והמתחרה החדש של שאר מוניות בעיר. אפליקציית "yango" מבטיחה הגעה של מונית ליעד המבוקש תוך 7 דקות ועם עלות של 17 ₪ בלבד

אפליקציית יאנגו קמה מתוך חברת הענק הגדולה ברוסיה יאנדקס שמפעילה שירותי אינטרנט. יאנדקס מכונה גם "גוגל הרוסית" שמציעה שירות של מפות, מייל ומגוון תחומים. ב-2011 החברה הקימה את האפליקציה של שירותי הזמנת נסיעות ברוסיה ולאחר מכן התרחבה למדינות נוספות. ב-2018 האפליקציה עשתה עלייה לישראל וכרגע עובדת בשיתוף עם תחנות מוניות קיימות. נכון לעכשיו היא עובדת עם כ-20 תחנות מוניות והיא המתחרה של גט טקסי ואפליקציית רקסי הישראלית. החלה לפעול ברוב איורי הארץ ומבטיחה כי תיתן פרישה גאוגרפית רחבה יותר על הערים כפר-סבא, בפתח-תקווה ונתניה.

על-מנת להיכנס למודעות של התושבים ולחדור לענף היא יצאה במחיר השקה של 50% לחמשת הנסיעות הראשונות. השקתה בארץ העלתה סימני שאלה רבים שכן עליה להתמודד עם שני אתגרים: גיוס נהגי מוניות ולהשיג לקוחות שכבר רגילים לתחנות מוניות מסוימות מוכרות באזור. לנוכח מחירי העמלות שנהגי המוניות נאלצים לשלם לחברת המוניות על מנת לקבל נסיעות הם שמחים לשתף פעולה עם יאנדקס. שכן היא  מציעה לנהגים עד כ-6 חודשים ראשונים ללא עמלות, כך שהנסיעות שהם יקבלו דרך האפליקציה יכנסו לכיסם. כמו כן נהג יוכל לקבל תוספת בתנאי שיסכים למתג את רכבו עם מדבקות של יאנגו וכך לעורר חשיפה בקרב הציבור.

אז איך זה עובד טכנית?

מורידים את האפליקציה, מזינים את מספר הסלולאר של בעל המשתמש, את היעד המבוקש והמחיר המשוער מופיע בעת ההזמנה, כאמור. הלקוח בוחר כיצד לשלם, במזומן או אשראי – כאשר הוא מזין את מספר האשראי באפליקציה. צריך לומר שלמחירי המוניות ישנו פיקוח על ידי משרד התחבורה שדורש מחיר מינימלי שחייב לדרוש, אולם אפשר לגבות מחיר נמוך יותר. ייתכן כי ישנם מספר נהגים שנמצאים באותו האזור המבוקש, אולם הראשון שיופיע ברשימה הוא זה שקיבל את הדירוג הגבוה ביותר, ולכן יקיבל יותר הזמנות.

אפשר היה לראות את הביקוש לאפליקציה ביום העצמאות האחרון בעיר אשקלון. כאשר אף מונית לא הייתה פנויה בשעות הלילה המאוחרות באזור המרינה-מול. יאנגו נתנה מענה בצורה יוצאת מן הכלל עם הגעה מהירה ליעד. עוד יש לציין כי הנהג לא הסכים לעלות אנשים אקראיים למונית אלא רק את הלקוח הספציפי שהזמין דרך האפליקציה תוך שאילת שמו לפני שנכנס מבעד לדלת.

התחרות בין יאנגו לשאר המוניות בעיר כבר נתנה את אותותיה ולא נותר עוד זמן רב עד שתחדור לתודעה של ככל התושבים בעיר, ובכלל בארץ כולה. היתרון הכלכלי שהוא נותן על הלקוחות שנוהגים  להתנייד במונית במהלך היום היא ללא ספק מבורכת.