עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

להיות תלמיד עם תסמונת טורט במערכת החינוך בעיר

אוהד, ילד מקסים, חכם ורגיש שמצליח להיות חלק בכל מסגרת למרות התסמונת בה הוא לוקה, אז למה רק המורים שלו מחריגים אותו?

 

בימים הקרובים יפורסם בתקשורת הארצית סיפורו של אוהד והיחס אליו הוא "זוכה" ממוריו בבית הספר. את הסיפור המקומם והמזעזע נשאיר לערוץ 13. בינתיים בואו נכיר את אוהד.

 

מדי מדינה "אוהד נכנס השנה לכתה ז, סובל מתסמונת טורט, לתסמונת טורט מלוות בעיות נוספות רגשיות, והתנהגותיות הנובעות ישירות מהתסמונת. תסמונת טורט היא הפרעה נוירו פסיכיאטרית שבאה לידי ביטוי בטיקים קוליים ומוטוריים לאוהד יש את שניהם. את האבחון קיבלנו אחרי שנה של התמודדות עם קשיי חרדה שהופיעו מיד אחרי סבב לחימה בדרום".

 

"במהלך שנות לימודיו בבתי הספר באשקלון סבל אוהד מיחס עוין ומנוכר של המורים שהתקשו להבין את התסמונת והשלכותיה. אוהד תלמיד נבון ואינטליגנטי .התקפי הטיקים מחמירים מאוד בגילאי ההתבגרות".

 

"אוהד אהוב על חבריו ומסתדר אתם היטב , דווקא הקשיים אותם הוא חווה הם עם אנשי הצוות שפעם אחר פעם פוגעים בו, לא מוכנים לקבל אותו ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הקשיים. הפתרון הקל של בתי הספר היא לתייג את אוהד כילד "בעייתי "ולשלוח אותו למקום אחר ."

 

"כאמא וכמחנכת אני לא מצליחה להבין איך בשנת 2022 במדינת ישראל עדיין הבורות כל כך גדולה, איך יש אנשי חינוך שלא רק שאינם מצליחים להגיע לילד ולקדם אותו אלא גם פוגעים בו ומבדלים אותו מהחברה, העוול הנעשה לבן שלי נעשה לילדים רבים , לא לכולם יש את הכח לעמוד מול הגוף הגדול הזה ולהתמודד"

"הילדים האלו הם מרכז החברה ושם אנחנו נמדדים "

 

אוהד:" יש ימים שהטיקים לא נגמרים, אין לי שליטה עליהם, אני מנסה להסתיר כי זה מביך אותי אבל אז אני סובל מלילות בלי שינה או מהתקפי טיקים חמורים יותר"

"הייתי רוצה שהמורה שלי וכל הצוות יבין אותי, יראה אותי ויקבל אותי כמו שאני, גם ככה יש לי מספיק התמודדויות, אני מחכה ליום שאני יוכל להיכנס לבית הספר בלי להתבייש או לפחד"