עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"לא תצליח להפוך אותנו לעיר רפאים" כתב ראש העיר שדרות אלון דוידי לראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הניה

לאחר עוד סבב של הסלמה פנה ראש העיר שדרות, אלון דוידי, באופן חריג לראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמעיל הניה, באמצעות דף הפייסבוק שלו כשהוא כותב לו בערבית: "אתה חושב שניצחת – המציאות מוכיחה ששוב הפסדת בגדול"

 

בתום סבב הלחימה האחרון מול החמאס, קצת יותר מ-12 שעות לאחר שפיקוד העורף הודיע על חזרה לשגרה ביישובי הדרום ומה שהסתמן כסיום סבב הלחימה הנוכחי, כתב ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מכתב פתוח ללא אחר מאשר ראש הלשכה המדינית של החמאס, אסמעיל הניה. דוידי פרסם את המכתב בדף הפייסבוק שלו בשפה הערבית וגם תירגם אותו לעברית. למכתב צירף דוידי תמונה של העיר שדרות ותמונה של לשכת הניה ההרוסה. בנוסף, צייץ את המכתב בעמוד הטוויטר שלו. "בוקר טוב, יא הניה", פתח דוידי את מכתבו ואז עקץ: "רציתי לשלוח אליך מכתב בפקס או בדואר אלקטרוני אבל כבר אין לשכה, אז הנה המכתב: בדרך כלל אני פונה אל תושבי שדרות, כעת הגיע הזמן לפנות לצד השני. איסמעיל הניה – אתה לא רואה שאתה מפסיד? אתה לוקח את כל הכסף שאתה מקבל מארצות ערב ובמקום לתת אוכל, כלכלה ועתיד לתושבים בעזה אתה מדמיין שאתה יכול לנצח אותנו. אז נכון הניה, לא פשוט, לפעמים קשה ואנחנו אפילו סובלים. אבל תראה מה יצא.. תראה איך נראית עזה ואיך נראית שדרות?

18 שנים שאתה משגר לכיווננו רקטות וכנראה לא שמעת מספיק מה קורה בעיר שדרות – העיר בפריחה, מאות תושבים מצטרפים לעיר כל שנה, עוד בתים נבנים, צומחים ומתעצמים. ותגיד מה יוצא לך מכל זה?? כלום, רק הרס וחורבן אצלך.

ובינינו, כשיש לך בעיות והמשפחה שלך זקוקה לטיפול רפואי אתה שולח אותם לישראל, ובינתיים לתושבים שלך אין לאן ללכת.."

דוידי הוסיף וכתב: "נכון, קשה לנו לחיות במציאות הזו שמופעלת על-ידי אויב אכזר ורע שכמותך שלא בוחל בשום אמצעי, יורה על אזרחי ישראל במקום לצאת ולהילחם בצה"ל, ממנו אתה פוחד! אתה חושב שניצחת – המציאות מוכיחה ששוב הפסדת בגדול. חשבת שתהפוך את שדרות לעיר רפאים- אבל שדרות היא מעצמה! אתה הפסדת, התושבים שלך מפסידים ויפסידו". דוידי סיים במילים: "תשנה כיוון". בעיריית שדרות ציינו השבוע כי המכתב זכה לסיקור תקשורתי נרחב בכלי התקשורת בישראל ולתגובות רבות.