עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

לא משחק ילדים

 

שני מאמנים פוטרו השבוע ממחלקת הנוער של הפועל אשקלון במה שנראה בעיני רבים כחוסר יציבות וקבלת החלטות שגויה וההורים חוששים מדוגמה שלילית לדור העתיד של הכדרגל בעיר * עיריית אשקלון משדרת עסקים כרגיל: "מחלקת הנוער מתנהלת באופן מקצועי ביותר כשערכים של משמעת עצמית, כבוד הדדי, עבודת צוות והישגיות הם נר לרגליה"

יוסי נחום

מה קורה במחלקת הנוער של הפועל אשקלון? השבוע הודיעה מנכ"לית החברה העירונית לתרבות נוער וספורט, רונית מצליח לשני מאמנים במחלקה על סיום ההתקשרות עמם.


במכתב שהעבירה למאמן קבוצת נערים ג' בהפועל אשקלון דור אלקבץ הנושא את הכותרת: "הודעה בדבר סיום התקשרות" והגיע לידי "סטאר" נאמר בין היתר: "ביום 7 לנובמבר 2018 נחתם הסכם בינך לבין החברה במסגרתו התחייבת לספק לחברה שירותים בתפקיד מאמן בקבוצת נערים ג' במחלקת הנוער של מועדון הכדורגל. בהסכם שנחתם התחייבת לדווח באופן שוטף על פעילותך למנהל המקצועי של מחלקת הנוער ולנהוג בכבוד ולא לפגוע במועדון ובצוות המקצועי שלו.
לצערי בשבועות האחרונים על דופי רב בהתנהלותך אשר באה לידי ביטוי בין היתר כדלקמן: במשחק שהתקיים ביום 2 למרץ 2019 התפרצת לעבר השופטת באופן בלתי ראוי והורחקת משדה המשחק והקבוצה נותרה ללא מאמן. בעקבות הרחקתך הוחלט, הוחלט מטעם ההתאחדות לכדורגל לזמן אותך לוועדת משמעת בפני דיין ההתאחדות, אולם בחרת שלא להתייצב במועד המאוחר שנקבע לך. במהלך השבוע האחרון נקטת בלשון בלתי הולמת כלפי המנהל המקצועי של מחלקת הנוער ואף הצהרת כי הנך מסרב לשתף פעולה עמו".
עוד נאמר במכתב: "ביום 13 למרץ 2019 זומנת לשיחת בירור שהתקיימה במשרדי ובנוכחות כל הנוגעים בדבר. במסגרת שיחה זו, שוב נקטת בלשון בלתי הולמת ואף לא הבעת חרטה או התנצלות על התנהלותך הבלתי הולמת. בנוסף, הודעת בריש גלי כי הנך מסרב לשתף פעולה עם הגורם הממונה עליך מטעם החברה. אשר על כן הריני להודיעך על סיום התקשרות באופן מיידי בינך ובין החברה העירונית".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "מחלקת הנוער מתנהלת באופן מקצועי ביותר כשערכים של משמעת עצמית, כבוד הדדי, עבודת צוות והישגיות הם נר לרגליה. תפקידה של מחלקת הנוער מעבר למשחק הכדורגל הוא לחנך את דור העתיד. לצערנו, התנהלותם של שני המאמנים לא עמדה בקנה אחד עם ערכים אלו, בלשון המעטה, ולפיכך הופסקה עבודתם. אנו רואים במאמני הקבוצות דוגמא ומופת לשחקנים ולא נתפשר על כך. מחלקת הנוער, באמצעות החברה העירונית, תמשיך לפעול למען ילדי העיר במקצועיות וביושרה על מנת להצמיח שחקני כדורגל טובים, שהם גם אזרחים ערכיים".

פוליטיקה גם במחלקת הנוער?

לפני שנים רבות הייתה מפלגה הזויה שלא עברה את אחוז החסימה שקראה לבוחרים בסיסמא יפה "נוער נוער נוער" כך עשה ראש העיר הנבחר מר גלאם ב-10/7/18 כאשר הצטלם עם מנהל מקצועי חדש למחלקת הנוער מר שמוליק חנין (אקס מנהל מקצועי נוער חיפה).התמונה של המאמן החדש עם רונית מצליח מנהלת החברה העירונית לתנו"ס הייתה חגיגית מאוד, אבל בהמשך העונה מחלקת הנוער לא מצליחה להתרומם מקצועית. יש לציין קבוצת הנוער משחקת בליגה השנייה – הלאומית וחלק מהקבוצות הצעירות נמצאות בליגה הארצית ללא ספק לא צמרת כדורגל הנוער והנערים בישראל, למרות זאת ישנם כשלים ניהוליים קשים וגם תוצאות לא ממש מחמיאות. בשבועות האחרונים נוספו גם שתי תוצאות רעות תבוסה 4:1 להפועל בת ים מהתחתית והפסד 1:0 להפועל קטמון שכנראה סיימו את חלום העלייה של קבוצת הנוער לליגה הבכירה. למחלקת הנוער מונה מנהל מקצועי חדש בשם יגאל בוסקילה שחקן עבר של הפועל אשקלון וקפטן, אבל למרות זאת הבעיות ממש גדולות ונראה כי היו"ר החדש מתקשה בתפקיד החדש. המנהל שומר שבת ולא מגיע לאצטדיונים וזו בעיה אמיתית למחלקה שכל משחקיה בשבת. הרי אי אפשר לנהל משחקים בשלט רחוק מבית הכנסת. בנוסף ישנם עונשים מוזרים על התנהלות ממש רשלנית כמו למשל טופס משחק עם 19 שחקנים וקנס של 1,500 ₪ איחור של חובש למשחק וקנס של 500 ₪ תופעות שחוזרות על עצמן כבר מספר פעמים. גם המאמנים והעוזרים לא ממש משמשים דוגמא חינוכית לילדים: קללות ואלימות מילולית על גבול אלימות פיזית. השאלות המתבקשות הן איפה האחריות של מר חנין המנהל המקצועי ומה עושה מר יגאל בוסקילה יו"ר המחלקה בעניין? רוצים עוד דוגמאות? בבקשה. מאמן קבוצת נערים דור אלקבץ הורחק בצדק מאחד המשחקים, המאמן זומן לוועדת משמעת של ההתאחדות לכדורגל אבל במחלקת הנוער לא הודיעו לו על הזימון. מה התוצאה? קנס כספי גבוה ועונש חמור נוסף הרחקתו משני משחקים כשחקן פעיל בהפועל שדרות בה הוא משחק בגלל זלזול במוסדות התאחדות לכדורגל. באותו משחק שבו אלקבץ הורחק מהמשחק המנהל המקצועי מר חנין היה ביציע, היו שסברו שחבל שלא טרח לרדת לדשא ולנהל את המשחק של הנערים. יש לציין שהקבוצה הובסה 1:4 ללא המאמן!


במצב שנוצר הורים רבים באו בתלונות למחלקה ואף ניסו להגיע לראש העיר דרך מסרים וקשרים אבל בינתיים נראה כי אין קול ואין מענה. ההורים המודאגים שוקלים לארגן עצומה ולמנוע מהילדים להגיע לאימונים ולמשחקים מעבר לנזק החינוכי נגרם נזק כלכלי כספי הציבור שלנו משולמים לקנסות ולמאמנים חסרי ניסיון ויכולת מקצועית לייצר שחקנים לדור העתיד ולחנך את הצעירים להיות ספורטאים ואזרחים ראויים ומחונכים.
בעיה נוספת הם שחקנים שהובאו ע"י המנהל המקצועי מחוץ לעיר כדי לתגבר את הסגל וגם על כך ההורים כועסים. היה מי שאמר פעם "עניי עירך קודמים" כל מה שנאמר לעיל מתווסף לכישלון המקצועי בקבוצת הבוגרים של הפועל אשקלון ובברדק הניהולי שיצר ראש העיר כאשר ניסה להחליף את ההנהלה בינואר האחרון. לצערנו זה המצב כשפוליטיקאים מנהלים כדורגל בכסף ציבורי, זה מה שקורה כשהשיקול הפוליטי הוא מעל לכל דבר, זה מה שקורה כשלכאורה ממנים אנשים במסגרת הסכמים פוליטיים ולאו דווקא בגלל כישוריהם המקצועיים. עצוב מאוד