עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

לא מפסיק לאיים

צעיר מאשקלון שהורשע בשלוש עבירות איומים על בת זוגו לשעבר ירצה עונש של חצי שנת מאסר בפועל, כך קבע לאחרונה בית משפט השלום בקרית גת * השופטת התחשבה בהליך השיקומי בו החל הנאשם אולם ציינה כי יש לחשוב גם על בת הזוג הפוטנציאלית הבאה ושלחה את הנאשם אל מאחורי סורג ובריח

 

בית משפט השלום בקרית גת גזר לאחרונה עונש של חצי שנת מאסר בפועל על צעיר מאשקלון שנהג באלימות פיזית ומילולית כלפי בת זוגו. על פי גזר הדין, בתאריכים הרלוונטיים לכתב האישום המתלוננת עבדה במאפייה באשקלון. לאחר שהנאשם התקשר אליה אך היא לא ענתה, הלה הגיע למקום ודרש ממנה לצאת החוצה. בהמשך, ולאחר שהמתלוננת התעלמה מהנאשם, הוא ניסה לפתוח את דלת הכניסה שהייתה נעולה בקודן ומשלא עלה הדבר בידו, הוא בעט בה. או אז, עובדת אשר שהתה במקום  צעקה לעבר הנאשם: "מה אתה עושה?", והוא בתגובה איים עליה באומרו "תסתמי, אני אדקור אותך". לאחר מכן, הנאשם בעט בחוזקה בדלת הכניסה והצליח לפתוח אותה.

בהמשך למתואר לעיל, הנאשם נכנס למקום והחל להשתולל ולהפוך את הסחורה שהייתה במקום: קרטונים עמוסי מאפים ועגלת עוגות, ובכך גרם לנזק ניכר הנאמד בסך של עד כאלפיים שקלים. בהמשך, איים הנאשם על המתלוננת באומרו: "תיזהרי, אני אהרוג אותך, כוס אימא שלך".

אישום נוסף המיוחס לנאשם מתאר כיצד כחודש לאחר מכן, סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר, בילתה המתלוננת עם חברותיה בחוף "דלילה" בעיר אשקלון, בסמוך למסעדה שהייתה במקום. בנסיבות אלה, הנאשם שלח לחברתה של המתלוננת, מסרון ובו כתב לה: "יש לי 100 אנשים שמע הכול פינההה אומרים לי בדיוק איפה היא [הטעויות במקור]". בהמשך לאלה, הנאשם הגיע למקום בעודו מחזיק בסכין, וביקש לשוחח עם המתלוננת. הנאשם ביקש מחברתה של המתלוננת שתבקש ממנה לצאת החוצה מבלי שתאמר לה שהוא ממתין לה בחוץ, אולם המתלוננת סירבה לבקשתו.

הנאשם המשיך להמתין בחוץ, ובהמשך יצאו מהמסעדה שתיים מחברותיה של המתלוננת הנאשם ניסה לפנות שוב אל אחת מהן אולם זו סירבה לשוחח אתו.

לאחר מכן, משיצאה המתלוננת, איים עליה הנאשם באומרו: "עכשיו את הולכת הביתה, עכשיו". אחת מחברותיה אמרה לנאשם כי המתלוננת לא תלך איתו, והוא בתגובה צעק עליה: "אל תתערבי".

עוד ובנסיבות המתוארות ומשהוזעקה משטרה למקום, הנאשם נמלט. בהמשך, כשהגיעו שוטרים לחצר הבית, הנאשם הבחין בניידת המשטרה ונמלט, בכך שדילג מעל חומת החצר.

אישום שלישי המיוחס לנאשם מתאר כיצד בשעה שעבד יחד עם המתלוננת בקייטרינג בנתב"ג, הוא ראה אותה משוחחת עם אחד העובדים, וכעס עליה בגין כך. בהמשך למתואר, הנאשם תקף את המתלוננת בכך שבעט ברגלה.

 חרטה על המעשים

הנאשם אשר קיבל את זכות המילה האחרונה, הביע חרטה על מעשיו וקיבל עליהם אחריות. כמו כן, הוא הפנה להליך הטיפולי שעבר במסגרת שירות המבחן וטען כי הוא רוצה "לקחת את החיים שלו בידיים".

בנוסף לשלושת האישומים אשר הוגשו לבית המשפט כנגד הנאשם ישנם אישומים נוספים אשר תלויים ועומדים שני מאסרים מותנים אשר הושתו עליו בבית הדין הצבאי: האחד, בן 180 יום למשך שלוש שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה שיש בה יסוד של אלימות; השני, בן 90 יום למשך שלוש שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה שיש בה יסוד של איומים.

סגנית נשיאת בית המשפט, נגה שמואלי מאייר קבעה בגזר הדין: "אכן לא התעלמתי מהערכתו של שירות המבחן, לפיה מהנאשם עודנו נשקף סיכון להישנות התנהגות פורצת חוק, הן באופן כללי והן כלפי המתלוננת בפרט. כאן גם יוער, כי הנאשם אמנם סיים את הקשר שלו עם המתלוננת, אולם יש להעמיד לנגד עינינו גם את בת זוגתו הפוטנציאלית הבאה. ועדיין, גם שירות המבחן עצמו העריך כי ככל שהנאשם ימשיך ויעמיק בהליך הטיפולי, הרי שכך מסוכנותו תלך ותפחת".

עוד קבעה השופטת: "אכן כפי טענת הסנגור, בית המשפט קבע כי יש לראות בכלל האישומים כ"אירוע" אחד. אולם, אין בכך כדי להעלות או להוריד בשאלת הפעלת המאסרים המותנים, שהרי כיודע גדריו של "אירוע" נקבעים לצורך קביעת מתחם העונש ההולם, כאשר ברי כי "אירוע" אחד יכול להיות מורכב גם מכמה מעשים, שכל אחד מהם יכול להקים עבירה בפני עצמה. גם במקרה הנדון, הנאשם איים שלוש פעמים, בשתי הזדמנויות שונות ועל שתי מתלוננות שונות, ובהתאם לכך, הודה והורשע בשלוש עבירות של איומים. אשר על כן, מקום בו הנאשם הורשע בשלוש עבירות של איומים, שבוודאי מהווים מעשים נפרדים"

השופטת גזרה על הנאשם בסופו של דבר את העונשים הבאים:

4 חודשים מאסר, שירוצו בעבודות שירות, כמו כן הורתה השופטת על הפעלת המאסר המותנה בן 180 הימים אשר הושת על הנאשם בבית הדין הצבאי ובנוסף, מורה על הפעלת המאסר המותנה בן  90 הימים אשר הושת על הנאשם בבית הדין הצבאי.

ועל כך סיכמה השופטת בנוגע להפעלת עונשי המאסר על תנאי כי "הריני מורה כי שני המאסרים המותנים שהופעלו לעיל ירוצו בחופף זה לזה ובחופף לעונש המאסר אשר הושת על הנאשם בסעיף א' שלעיל. בסך הכול, על הנאשם לרצות 180 ימים מאסר, וזאת בניכוי חודשיים מימי מעצרו".

כמו כן גזרה השופטת על הנאשם שני מאסרים מותנים נוספים והם: מאסר מותנה למשך 9 חודשים, אשר יופעל אם תוך תקופה של 3 שנים מהיום יעבור הנאשם עבירת אלימות מסוג פשע.

מאסר מותנה למשך 4 חודשים, אשר יופעל אם תוך תקופה של 3 שנים מהיום יעבור הנאשם עבירות אלימות מסוג עוון, או על אחת מהעבירות הבאות: איומים, היזק לרכוש במזיד, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, או החזקת סכין שלא למטרה כשרה.

השופטת קבעה כי הנאשם יפצה את המתלוננת בסכום של 1,000 שקלים ואילו את העובדת במאפייה בסכום של 250 שקלים.