עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

לאחר הכתבה בעיתון סטאר הוצבו בעיר מתקני איסוף פסולת אלקטרונית

 

בהמשך פרסום דבר מכתב ההתראה של המשרד להגנת הסביבה לעיריית אשקלון, הציבה העירייה 10 מתקני איסוף פסולת אלקטרונית ברחבי העיר.

לפני כחודש ימים, הוציא המשרד לאיכות הסביבה מכתב התראה לעיריית אשקלון, ובו מזכיר לה את התחייבותה להתקשר עם תאגיד לפינוי פסולת אלקטרונית. הרשויות המקומיות מחויבות לאפשר לאזרחים פינוי בטוח ויעיל של פסולת אלקטרונית. פסולת זו מזיקה לסביבה ולציבור במקרה של טיפול לא נכון או השלכתה ושריפתה בשטחים פתוחים. על הרשויות מקומיות שלא התקשרו עם תאגיד לפינוי פסולת אלקטרונית לשנות את המצב בהקדם, במטרה לאפשר לציבור פינוי פסולת אלקטרונית בצורה היעילה והבטוחה ביותר. נפעל לכך שהרשויות המקומיות, היצרנים והיבואנים, ותאגידי המחזור יקיימו את חובותיהם על מנת לשמור על הסביבה.

לאור זאת שלח המשרד להגנת הסביבה הודעות לכל הרשויות המקומיות וכפי שפרסמנו, כולל לאשקלון, שטרם התקשרה עם תאגידי המחזור על פי חוק (מ.א.י ואקומיוניטי), לפעול לכך בהקדם, בטרם יוטלו עיצומים כספי על רשות מקומית שאינה ממלאה חובותיה בסך של כחצי מיליון שקל.

השבוע הודיע העירייה כי על פי הנחיות המשרד לאיכות הסביבה, פרסה העירייה בימים האחרונים עשרה מתקני איסוף של פסולת אלקטרונית וסוללות בשכונות: אפרידר ברחוב הנשיא 7  וברחוב בר כוכבא 33, ברנע ברחוב אדמונד רוטשילד 15, שמשון ברחוב שדרות עופר וברחוב שי עגנון פינת ההסתדרות, גבעת ציון ברחוב שיבת ציון, מגדל בסמוך לקניון חוצות, נווה אילן ברחוב אלי כהן, כוכב הצפון ברחוב רמב"ם, נווה דקלים ברחוב יהדות ספרד ונווה הדרים ברחוב אייר.

המתקנים החדשים נועדו למחזור ואיסוף של מכשירי חשמל קטנים בניהם מחשבים, מיקרוגל וכדומה. כמו כן, מכשירי חשמל גדולים כמו טלוויזיות, מקררים וכדומה יש להביא לנקודת האיסוף העירונית במרכז הלוגיסטי, שדרות התעשייה 17, אזור התעשייה הצפוני או לנקודות איסוף פינוי הגזם בשכונות.

בנוסף, לאחרונה ניתן שירות חדש לפינוי פסולת אלקטרונית מבית התושב. במידה ותושבים רוצים לפנות את המקרר הישן או הטלוויזיה ניתן לפנות למוקד 106, ונציג מתאגיד אקומיוניטי יבוא לפנות. השירות ניתן בעלות של 50 ₪ ולתושב ותיק השירות ניתן בחינם.

החל משנת 2021, עם החלת החוק על אופניים וקורקינטים חשמליים והסוללות המורכבות בהם,  על הרשות המקומית לקבוע גם אפשרות בטוחה להשלכת פסולת סוללות הליתיום הנטענות בהתאם להוראות המשרד להגנת הסביבה.

פסולת חשמלית ואלקטרונית – נורות וסוללות כוללת מתכות כבדות, פלסטיק (בדרך כלל עם חומרים מעכבי בעירה), גזים, שמנים ועוד – נחשבת לפסולת מזהמת ביותר כאשר היא מגיעה לטיפול לא סביבתי או לשריפה בשטחים פתוחים. המתכות הכבדות והשמנים עלולים לזלוג לקרקע ולמים ולזהמם, ובעת שריפה של הפסולת על כל מרכיביה נוצר זיהום אוויר חמור. על כן, פסולת זו מצריכה טיפול מיוחד