עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

כתב אישום כנגד כנופיית בדואים בפרצה לחנות תכשיטים בעיר

 

כנגד כנופיה של עבריינים מהפזורה הבדואית הוגשו כתבי אישום בגין פריצה לחנות התכשיטים "גלאור" במגדל. הם נתפסו לאחר שנפלו למארב משטרתי בקריית גת עת ניסו לפרוץ לחנות רויאלטי.

על פי כתב האישום חברי הכנופייה החליטו לפרוץ לחנויות תכשיטים "גלאור" באשקלון ורויאלטי בקרית גת  ולשדוד מהן סחורה. לשם כך הם הצטיידו בכלי רכב, ג'יפ טויטה לאנדקרוזר הנושא לוחיות זיהוי מזויפות, טלפונים וכלי פריצה ותקיפה שונים.

את הפריצה הראשונה הם בליל שישי בתחילת חודש דצמבר 3 בדצמבר כאשר החנות סגורה ומגדל שוממה. החנות שהייתה סגורה ותריס גלילה מתכתי כיסה את דלת הכניסה והוויטרינה. לא היוותה בעיה לפורצים. כשהם רעולי פנים ונמנעים מזיהוי מצלמות האבטחה. קשרו את ידיות התריס אל הג'יפ באמצעות רצועות, כאשר הרכב נוסע קדימה ולאחר בכדי לפרק את התריס ולשבור את דלתות החנות.

שלושה מבין הפורצים השתחלו אל החנות מתחת לתריס השבור, כשבידיהם השקים והחלו לגרוף אל תוך השקים שעונים ותכשיטים שהיו על המדפים מאחורי זכוכית מחוסנת ובתוך המגירות בחנות בשווי כולל של כ -מיליון ₪. . בשלב זה בחנות הופעלה אזעקה שכללה גם מיסוך עשן, אך הפורצים המשיכו במעשיהם, עד שמילאו שני שקים גדולים בסחורה של החנות ונמלטו.

ההצלחה של פעולת  הפריצה של  הביאה תאבון לכנופייה שניסתה לפרוץ לחנות "רויאלטי" במרכז קניות "ישפרו" בקרית גת. בסמוך למרכז הקניות ובתוך החנות הוצבו מבעוד מועד כוחות משטרה של ימ"ר נגב ולוחמי ימ"מ שקבלו מידע מוקדם. הנאשמים נכנסו לחנות, כשהם רעולי פנים ועוטים כפפות, ובידיהם ציוד פריצה ושקים גדולים. השודדים השתחלו מתחת לתריס הגלילה של החנות, פתחו את דלת הזכוכית שהייתה סגורה, ונכנסו לחנות בעוד בתוך החנות יש מוכרת ושוטרת.

אחד הפורצים נכנס ישירות לחדר הכספת ונתקל בלוחמים והחל להיאבק בהם. במהלך המאבק ניסה הפורץ להוציא ככל הנראה סכין מה שהביא לירי של שוטרת בפורץ ופציעתו.

במקביל כוחות ימ"מ נוספים ששהו בקרבת מרכז הקניות, החלו במרדף רגלי אחר שאר הפורצים שאחד מהם נלכד לבסוף על ידי כלב משטרתי. השני נתפס בתוך אתר בניה.

כתב האישום מייחס לפרצים גם במקרה זה, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, התפרצות, היזק בזדון, ניסיון שוד בנסיבות מחמירות, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ועוד.