עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

כנס מיצוי זכויות לאזרחים ותיקים

הכנס נערך בקרב אזרחים ותיקים דוברי השפה הרוסית בו קיבלו מידע חשוב הנוגע לתחומים שונים בחייהם – בריאות, בטיחות בדרכים, ביטוח לאומי ועוד * לראשונה הופקה השנה חוברת
מידע מפורטת אודות זכויותיהם של האזרחים הוותיקים בשפה הרוסית

בשבוע שעבר נערך כנס הסברה בנושא מיצוי זכויות לאזרחים ותיקים דוברי רוסית ביוזמת אגף הרווחה והשירותים החברתיים ולשכת מ"מ ראש העיר ובשיתוף פעולה של המחלקה לאזרחים ותיקים ומחלקת קליטת עלייה.
ראש העיר, תומר גלאם ומ"מ ראש העיר, סופיה ביילין, בירכו את המשתתפים תוך ציון חשיבות תרומתם של עולים אזרחים ותיקים לבנייתה של העיר, פיתוחה ולעושר התרבותי והקהילתי שלה.
הכנס נפתח בהרצאתה של אלה גיצין, כמומחית לענייני 'ביטוח לאומי', המוכרת גם כשדרנית רדיו רק"ע. בסיום ההרצאה סיפקה גיצין תשובות ממצות לשאלות רבות שהועלו מתוך הקהל. לאחר מכן נציגת קופ"ח 'כללית', אולגה כץ, הסבירה על זכויותיהם של אזרחים ותיקים בקופת חולים 'כללית' בפרט ובמערכת הבריאות בכלל; מרינה פיסצ'נקר, מנהלת מח' העלייה וקליטה בעיריית אשקלון שיתפה את הנוכחים בפרויקטים המתקיימים במחלקתה; ילנה מקסימצ'וק, מנהלת המחלקה לאזרחים וותיקים באגף לשירותים חברתיים, פירטה על עיקרי העבודה במחלקה, אפשרויות הסיוע במצבי משבר, פרויקטים קהילתיים המתקיימים במחלקה ודרכי ההתקשרות עם העובדים הסוציאליים שמטפלים באזרחים הוותיקים. בנוסף לכך, הדגישה מקסימצ'וק את החשיבות של כללי הבטיחות בדרכים לגיל השלישי; אנה כץ, עובדת קהילתית, עודדה את רוח ההתנדבות בקרב האזרחים הוותיקים וכבר במעמד האירוע מספר אנשים הביעו רצון להתגייס למשפחת המתנדבים.
בסיומו של הכנס, חולקו חוברת מידע מפורטת אודות זכויותיהם של האזרחים הוותיקים, אשר לראשונה השנה הופקה בשפה הרוסית, חוברת הסברה על בטיחות בדרכים וצמיד זוהר 'הדרך הבטוחה – באחריותי!'.
אורחי הכנס הודו ליוזמי ומארגני האירוע על ההזדמנות לקבל מידע חיוני באופן מרוכז ובאווירה נעימה.