עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

כללי בטיחות רגע לפני ל"ג בעומר

היום ה-30 לעומר, מה שאומר כי ל"ג בעומר יחול ביום רביעי הקרוב, י"ח באייר. אחד מהמנהיגים המסורתיים לחגוג את הילולת רבי שמעון בר יוחאי, אשר הנהיג את המרד כנגד הרומאים, הוא הדלקת מדורות כזכר לאש שאפפה את ביתו של הצדיק ביום מותו.

אז רגע לפני שאנו אוכלים תפוח-אדמה שצרובה בלהבות המדורה ריכזנו לפניכם הוראות בטיחות כיצד להישמר מהמדורות ואיך להדליק אותן נכון

איפה מדליקים?

ראשית חשוב שהמדורה תודלק בשטח שמרוחק מחומרים דליקים, אזור נקי ללא מתקנים או גני שעשועים, עדיפות לשטח חולי. כאשר מדליקים את המדורה חובה לשמור על מאחר של לפחות 150 מטר מיער או צמחייה וכן כ-40 מטר בין המדורה למתקני גז ודלק. 20 מטר ממקור חשמל, מבנים ו-4 מטר בין מדורה אחת לשנייה.

מי מדליק?

חשוב להקפיד כי הדלקת המדורה תיעשה רק על ידי אדם מבוגר או לכל הפחות אדם שמלאו לו 16 שנים שיהיה אחראי לקיום הוראות הבטיחות כסדרם וכן לכיבוי מוחלט של המדורה.

יש להקפיד כי גובה המדורה לא יעלה על 3 מטר ושהחומר ממנו יבעירו את המדורה יהיה עץ יבש בלבד וכן אין להדליק את המדורה עם נוזלים כימיקלים כמו דלק או נפט אלא רק על ידי גפרורים או חומרי בעירה מוצקים בלבד.

עוד עניין חשוב זה הכיוון בו מדליקים את המדורה – נגד כיוון הרוח כדי למנוע גיצים, כאשר האדם לבוש בבגדים ארוכים, נעליים סגורות ועם מקור מים לידו או חול כאמצעי כיבוי.

השהייה בקרבת המדורה

רצוי לתחום באבנים את המדורה כך למנוע קירבה של ילדים. ולשהות בקרבתה בליווי מבוגר או בן אדם לפחות בגיל 16.

חשוב לשמור על הילדים ממשחקים מסוכנים כמו השלכת פסולת למדורה, פלסטיק ובעת זריקת קרשים לאש זה ילווה בזהירות מרבית

סיום הערב ועזיבת המקום

יש לשים לב שהמדורה כבויה לחלוטין – להמתין 15 דקות. לשפוך מעט מים ולכסות עם חול כדי למנוע ליבוי מחודש של גיצים שטרם נכבו.