עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ככה תופרים מכרזים בעירייה

עוזרת ראש העיר תומר גלאם בתקופת היותו מ.מ ראש העיר, הגב' גלית כהן, מונתה בניגוד לחוק כמנהלת היכל התרבות. לאחר שנפסלה ע"י משרד הפנים, זכתה שוב במכרז כמנהלת היכל התרבות. תרבות הקומבינות של עיריית אשקלון.

בתקופה שנבצר מאיתמר שמעוני לתפקד כראש עיר, נבחר תומר גלאם למלא את מקומו. תומר השתמש בתואר "ראש העיר בפועל". ואכן כיאה לראש עיר , לצדו עמדה עוזרת אישית מסורה, הגב' גלית כהן. עד תום הקדנציה הייתה גלית כהן צמודה לראש העיר כעוזרת האישית שלו, מיותר לציין כי בין ראש עיר לעוזר/ת צריכים להיות יחסי אמון מלאים.

לאחר הבחירות, ביקש ראש העיר למנות לו כעוזר אישי את מרקו סויסה, וככל הנראה גם ביקשו בהנהלת העירייה לדאוג לגב' גלית כהן. חודשיים לאחר הבחירות יצא מכרז ע"י העירייה באמצעות החברה הכלכלית לתפקיד מנהלת היכל  התרבות, תפקיד המצריך ניסיון ותקופת צינון.

מינוייה של הגב' כהן על פניו בניגוד לחוק, שקובע תקופת צינון של שנתיים ימים שחל על בעלי משרות אמון כגון: עוזרים אישיים לראש רשות, סגניו , מנהלת לשכת ראש הרשות

ומנהלת לשכת מנכ"ל, להתמודד במכרזים ברשות המקומית ואף חל איסור גורף על השתתפותם

במכרזים בעת שהם מכהנים במשרת אמון .

 

אבל חוק לחוד והתנהלות עיריית אשקלון לחוד. הגב' כהן זכתה במינוי ללא  כישורי בניהול ובניגוד לחוק, ככל הנראה לאור "הקשר" עם ראש העיר. עיריית אשקלון התהדרה במינוי למרות כי היה ידוע לה כי מינוייה פסול.

 

הנהלת עיריית אשקלון בחרה במשך שנה שלמה לא להודיע למשרד הפנים על המינוי, וכך במשך שנה קבלה גלית כהן שכר נכבד, למרות מינוי אסור על פי החוק. לאחר כשנה שדיווחה הנהלת העירייה למשרד הפנים, הוגשו עתירות למשרד הפנים, אשר מבקשות את התייחסות משרד הפנים למינוי הפסול.  לאחר ההודעה ולמרות הזעקה הציבורית, המשיכה הגב' כהן לקבל שכר עד לחודש 12/2020 עת התפטרה. התפטרותה הייתה בהמשך לתגובת משרד הפנים אשר הבהיר "כי משרד הפנים לא מאשר את העסקתה".

 

למרות הצהרות מנכ"ל החכ"ל כי גם שכרה אושר על ידי משרד הפנים, השיבה האחרון "כי גם שכרה לא אושר" כך שבפועל במשך כמעט שנתיים ניתן שכר לאיש אמונו של ראש העיר בניגוד לחוק.

 

משרד הפנים אשר קבע כי יש לצאת במכרז חדש, לא ידע כי בעיריית אשקלון, יעשו הכל בכדי למנות את החברים בדלת האחורית. וכך מכרז שיצא ב 12/20 נפתח רק 5 חודשים שבו הזוכה הוא…………………. הגב' גלית כהן.

 

התנהלות עיריית אשקלון והעומד בראשה הביאו רבים לפנות שוב למשרד הפנים על המינוי התמוה בטענות כי גם אין לה כל ניסיון בניהול, וגם לאור העובדה כי המינוי כל כולו מכרז תפור.

 

התנהלות העירייה בחברות העירוניות לפעמים נראית כהתנהלות של קופה פרטית, וזאת לאור העובדה כי בחברות העירוניות אין חיוב אישי. כלומר באם מנהל חברה עירונית מקבל כספים בניגוד לחוק, אי אפשר לדרוש את ההחזר מאף אחד.  היה מצופה מראשות עירונית כי תפעל על פי החוק ולא על פי הקשרים האישיים.