עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

כיצד מתמודדים עם דמנציה

 

הרצאה זו באה כחלק מהרחבת המענים העירוניים בתחום הדמנציה; "תודה על האכפתיות והאוזן הקשבת, יצאנו עם סל כלים להתמודדות היומיומית", הגיבו המשתתפים

כ-100 משתתפים, בהם בני משפחה, מטפלים ואנשי מקצועי בתחום, נכחו השבוע בהרצאה מיוחדת שנערכה בבית יד לבנים בנושא 'תקשורת אפקטיבית והתמודדות מיטבית עם דמנציה ביוזמת אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אשקלון, המחלקה לאזרחים ותיקים ובשיתוף עמותות מט"ב ועמד"א.

את ההרצאה העבירה ד"ר דנה פאר, מרפאה בעיסוק ומומחית לדמנציה, במטרה לתת כלים מעשיים להתמודדות טובה יותר עם הטיפול היומיומי באנשים המתמודדים עם מחלת הדמנציה. בהרצאה ניתן מענה על שאלות שהוצגו על ידי המשתתפים כמו: כיצד ניתן להתמודד עם מחשבות שווא, עם שינויי התנהגות, התנגדות לקבלת טיפול וכו'.

הרצאה זו באה כחלק מהרחבת המענים העירוניים בתחום הדמנציה, הכוללים סדרת הרצאות ופעילויות להנגשת המידע והידע על מחלת הדמנציה ואלצהיימר. 

בהרצאה נחשפו בני המשפחה לשירותים מגוונים הקיימים בעיר אשר נותנים מענה לאנשים עם דמנציה ובני משפחותיהם. בין השירותים הוצגו: מפגשים מהל"ב, מפגשי הדרכה ומידע לבני המשפחה, קבוצות תמיכה, הרצאות רחבות בתחומים שונים הקשורים בדמנציה, מרכז יום אהבה  מסגרת יומית לאזרחים ותיקים המתמודדים עם מחלת הדמנציה, במרכז היום מתקיימות פעילויות רבות ומגוונות , המבקרים נהנים מארוחות ומטיפול אישי וחברתי, פורומים עירוניים להגברת שיתופי פעולה בין ארגונים שונים רלוונטיים לתחום וכן פרויקטים עתידיים למען אוכלוסייה זו – כגון פרויקט קשרים וכישורים שיופעל בעזרת מתנדבים להפעלת החולה בביתו.

"תודה על האכפתיות והאוזן הקשבת, יצאנו עם סל כלים להתמודדות היומיומית. תודה לצוות המקצועי על הרצאה מאוד מעשית וחשובה לנו", הגיבו המשתתפים. (בוקסה)

לצורך קבלת מידע על השירותים הקיימים ולהצטרפות ניתן לפנות למחלקה לאזרחים ותיקים במספר 08-6748623 , Sara-sh@ashkelon.muni.il, shiran-m@ashkelon.muni.il

לקבלת מידע אודות מרכז יום "אהבה" ניתן ליצור קשר בטלפון: 08-9172846/49 או במייל    ahava@matav.org.il