עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"כולנו נתגעגע לאדם מיוחד שכמוך"

עיריית שדרות תנציח את תושב העיר ובעל המכולת הוותיק, ששון שרה, שנפטר בשבוע שעבר מדום לב, כך סיכם ראש העיר, אלון דוידי, עם משפחת שרה השבוע * ראש העיר אלון דוידי אמר: "מעולם ששון לא ביקש דבר לעצמו, רק לזולת. איש של עזרה וחסד שיחסר לכולנו".

באופן מפתיע במיוחד, שעות לפני כנס פוליטי בו היה אמור לקחת חלק, לקה ששון שרה בדום לב במרפאה אליה הגיע עקב לחצים בחזה ונפטר. עיר שלמה הייתה ועודנה המומה מהאסון וכך גם עיריית שדרות, אשר מבנה העירייה סמוך מאוד למכולת של ששון, עובדיה, נבחרי הציבור וכמובן ראש העיר, אלון דוידי, חבר מפלגתו של שרה המכיר אותו מהיום שהגיע לשדרות.

בתחילת השבוע הגיע דוידי לבית משפחת שרה על מנת לנחם את רעייתו של ששון, ענת, את חמשת ילדיו, רחל, הילה, יוסף, שני וחדווה ואת שני אחיו, אליעזר ואברהם. דוידי סיכם עם המשפחה שהעירייה תפעל להנציח את ששון ז"ל שהיה אחד מסמליה של העיר. הם קבעו יחדיו לקיים פגישה בנושא בתום אזכרת החודש. "היום הגעתי לנחם את משפחתך היקרה", כתב דוידי בדף

הפייסבוק שלו. "ישבתי עם אשתך, בנך ובנותיך ואחיך היקרים. שוחחנו ארוכות על מה ומי שהיית בעבור כל אחד מאיתנו ובעבור העיר שדרות כולה. שיתפתי אותם, כי עיריית שדרות תנציח את יקירם שהיה סמל לעיר. ששון היית איש של אנשים – תמיד מוקף באנשים שסבבו סביבך לשמוע עצה טובה או סיוע ועזרה. יש אנשים שראו בך איש סוד, ופרקו אצלך את אשר על ליבם. הצעירים ראו בך מודל לחיקוי כפעיל חברתי, והמבוגרים התפעלו מההתמדה שלך והדבקות במטרה. ששון היקר תתפלל על חיילי צה"ל, תתפלל על עם ישראל. על העיר שדרות ועל המשפחה היקרה שלך שכל כך אהבת והתגאית בהם תמיד, כולנו נתגעגע לאדם מיוחד שכמוך. תנוח בשלום על משכבך. יהי זכרך ברוך".

בכנס העסקים שקיימה העירייה השבוע, בו ששון היה אמור להשתתף, אמר דוידי: "המרכז המסחרי שליד העירייה הוא המרכז המסחרי של ששון. הייתי אצל המשפחה  ודיברנו על טוב הלב שהיה לו והמיוחד שהיה לו, כמה אנשים הוא עזר להם. המשפחה ואני החלטנו שבע"ה נדע איך להנציח אותו".

עוד כתב השבוע דוידי על ששון שרה: "שדרות של היום היא לא שדרות של אתמול. שדרות בלי ששון שרה היא לא אותה שדרות. שדרות בלי ששון שרה תהיה שונה. תהיה אחרת. ששון היה איש של אנשים. תמיד הוא היה מוקף באנשים שסבבו סביבו לשמוע עצה טובה או סיוע ועזרה במבוכי הבירוקרטיה. יש אנשים שראו בששון איש סוד, ופורקים אצלו את אשר על ליבם. ששון היקר, במשך כל שנותיי, לא רק כראש עיר, אלא גם כתושב, ראיתי דבר אחד ומיוחד שאפיין אותך – מעולם לא ביקשת דבר לעצמך, זו נקודה שייחדה אותך ואת משפחתך היקרה ואשתך ענת שתיבדל לחיים, רק לעזור לאחרים. עשית את זה בלי טלפון נייד. בלי סמארטפון. בלי מחשב. עם נייר ועט, מהפקס הקטן בחנות המכולת שלך, סייעת לעשרות פניות מאנשים שראו בך כתובת. כמה עזרת למשפחות בדיור הציבורי, בסיוע לשכר דירה, במימוש זכויות ובגישור בין הבריות ואת הכל עשית בהמון אהבה והיום החנות שלך סגורה ואף אחד לא מצליח לעכל את חסרונך. כולנו נתגעגע לאדם מיוחד שכמוך".

 

 "אתה שומע וזה לא נקלט"

 

שרה ז"ל לא ניהל עוד מכולת, הוא ניהל מוסד. כמעט כל מי שחי בשדרות, ודאי אלו שגדלו בה בעשורים האחרונים מכירים את המקום כנקודת ציון, כמפגש לחלכאים ונדכאים אך גם לשועי הארץ, לחברי כנסת ואנשי תקשורת שמגיעים לעיר ורוצים לקבל את המציאות הבוערת עם מעט פלפולי לשון ואנקדוטות מושחזות.

העיתונאי המקומי הוותיק אורי גבאי נפרד משרה בכאב במילים אלו: "עשרים שנה של כתיבת עיתונאית ומעולם לא נבלעו לי המילים, מעולם לא כתבתי שורה ומחקתי. איך בכלל מעכלים את הבשורה הקשה הזאת שששון שרה, האיש עם ההומור אבל בעיקר עם הלב הענק איננו עוד, בלתי נתפס, פשוט בלתי נתפס. כמה שעות קודם אתה פוגש אותו במכולת הכי  מפורסמת במדינה ופתאום בום! "ששון שרה נפטר", אתה שומע וזה לא נקלט, אין לא נקלט. הייתי בטוח שזו טעות, סתם שמועה כמו לפני עשר שנים שהוא עבר אירוע לב וכולם כבר הספידו אותו עד שהתבררה הטעות. קיוויתי שבאמת שמדובר בעוד סתם שמועה אבל "לא" אומרים לי, "זה נכון", גם בזמן כתיבת מילים אלו, אני לא מאמין איך אפשר לדבר עליו בלשון עבר הרי ששון הוא העבר וההווה שלנו, ששון הוא כל כך ההווה. הוא סמל שאיבדנו היום בכאב גדול.

לאורך עשרים שנות עיסוקיי בעיתונות המקומית בוודאי שהעיר נפרדה בפתאומיות מלא מעט סמלים אבל אני מרשה לעצמי לקבוע, שדרות איבדה את הסמל הכי גדול שלה, האיש שכולם הכירו, איש חירות אמיתי, ליכודניק גאה וזה קרה בדיוק ביום שראש הממשלה הגיע לביקור וגם הוא היה בהלם מוחלט נוכח הבשורה הקשה".

עוד כתב גבאי שהכיר אישית את המנוח: "את ששון צילמתי עשרות אם לא מאות תמונות, רק בבחירות האחרונות הוא התייצב אצלי בסטודיו לצילומי תדמית, כמו תמיד הצטלם בפשטות כי כזה הוא היה- עממי ופשוט. אני משחזר בראש את המפגשים הרבים איתו, את התמונות שכל אחת מספרת את הסיפור שלו, את האמת שבו. תמיד חיפש לעשות טוב. בבחירות כל כך רציתי שייבחר למועצת העיר שזקוקה נואשות לנבחרים אמיתיים כמו ששון, איש עקרונות שלא סוטה מהדרך, תמיד נאמן לאמת שלו. את הבשורה הקשה שהכתה בשדרות אי אפשר לעכל, מי היה מאמין בכלל שבסופ"ש אחרי שהגיליון כבר ירד לדפוס, הכל ישתנה בבת אחת עם לכתו של ששון. אני חש כאב גדול, כי אני מרגיש שהעיר שלי איבדה איבר משמעותי בגוף. אני יודע שזה דרכו של עולם, אבל שדרות שאחרי לכתו של ששון כבר לא תהיה אותה שדרות, המרכז המסחרי הישן בלי ששון כבר לא יהיה אותו מרכז מסחרי. חשוב שכולם ידעו, ששון היה הראשון שגייס את התקציב לטובת שיקום המרכז שעובר בימים אלו שיפוצים, במשך עשר שנים חיפש הנהגה שתממש את התוכנית, דווקא כשזה קורה הוא כבר איננו עוד!"