עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ישיבת מועצה בסימן פיוס

בישיבת מועצה, שלא מן המניין, אושר מינויה של פאני לוי כחברת מועצה חדשה, אושר מינוי של הרב אברהם עשור כסגן ראש עירייה חדש, ואושרה, פה אחד, העלאת שכרו של מרקו סוויסה, עוזר ראש העיר. ההפתעה הגיעה מצדו של האופוזיציונר הגדול, איתמר שמעוני, שביקש את תמיכת חברי המועצה במהלך

 

 

 

לישיבת מועצה כזו לא הוגרלו, לא חברי המועצה, ובטח לא התקשורת שפוקדת את הישיבות דרך קבע. בתקופה של האבל על חורבן המקדש והכניסה לתקופת הסליחות, נראה שחברי מועצת העיר מצויים בעת של אחדות, כזו כמו שנראתה השבוע, במהלך ישיבת מועצת העיר, שלא מן המניין, שאפילו זקני אשקלון לא זוכרים שכמותה. אפילו איתמר שמעוני, ראש העירייה לשעבר, הנחשב ליריבו הפוליטי הבולט של ראש העיר, תומר גלאם, וגדול האופוזיציונרים במועצה הנוכחית, הגיע לישיבה במיוחד כדי להצביע בעד המהלך להעלאת שכרו של מרקו סוויסה, עוזר ראש העיר.

 

כבר בפתיחת הישיבה, אותה ניהל מישל בוסקילה, נאמר כי מדובר בישיבה ב"רוח חיובית". והישיבה, כמו תמיד, נפתחה בברכות לחברי המועצה שחגגו ימי הולדת, ובברכה מיוחדת לחברת המועצה, מיריי אלטיט, שהפכה לסבתא, לראשונה בחייה. כאן הגיעה ההפתעה הראשונה, כשתומר גלאם, ראש העיר, ביקש לאחל לאיתמר שמעוני הצלחה בשלב הסופי והמכריע בו צפוי להיגזר דינו במשפט המתנהל נגדו. "מי ייתן שנתבדה כמו שהיה בערים אחרות, וכולנו תקווה שנתבשר בבשורות טובות", הפתיע גלאם.

 

על אף שאישור העלאת שכרו של עוזר ראש העיר, מרקו סוויסה, היה הסעיף מספר 22 בסדר היום, הוא הוקדם ופתח את סדר היום בישיבה לבקשתו של שמעוני, שנאלץ לעזוב את הישיבה מיד עם תום ההצבעה על סעיף זה שגרר ביקורת ציבורית ופנימית עוד בטרם התכנסה מועצת העיר. יצוין עם זאת כי העלאת השכר לדרגה של 55-65 אחוזים משכר מנכ"ל חוקית, אך היו שסברו כי תזמון ההחלטה בעייתי, שכן העלאת שכר בתקופה בה רבים מצויים בסוג של מלחמת קיום כלכלית בשל נזקי הקורונה, אינה הולמת, אך חברי מועצת העיר חשבו אחרת, והצביעו פה אחד בעדה.

 

"כשצריך לפרגן מפרגנים וכשצריך לעלות ביקורת מבקרים", אמר שמעוני והוסיף, "ביקשתי לעלות את העניין של מרקו כי אני רוצה לפרגן לו. אני יודע מה זה עוזר ראש עיר, עליו נופל כל כובד העבודה. הוא סופג לפני ראש העיר, ואת כל מה שראש העיר צריך לספוג, הוא בולם. אני שומע לא אחת שמרקו עושה עבודה טובה. לא אחת נעזרתי גם אני במרקו בבעיות אישיות של תושבים והוא נתן מענה מהיר. ייאמר לזכותו שבלי שום עניין של אופוזיציה או קואליציה התגובה שלו הייתה מהירה בכל מקום. דווקא כשראיתי שהולכת להיות ביקורת שבתקופת הקורונה מעלים שכר, אני רוצה לפנות גם לעיתונאים פה, כי זה לא המקום ולא הזמן להטיל ביקורת, כי מדובר באמת באדם ראוי, והדבר הזה מגיע לו. לא מדובר גם בהעלאה דרמטית. ביקשו את הדבר המינימלי שמגיע לו. אני חושב שכולם צריכים להיות תמימי דעים ולהצביע בעד. הצלחתך, הצלחתנו", סיכם שמעוני ופרש מהישיבה.

העלאת שכרו של מרקו סוויסה אושרה פה אחד

 

בהמשך הישיבה אושר גם מינויו של הרב אברהם עשור לסגן ראש העיר בשכר, במקומו של הרב יעקב אביטן שפרש ממועצת העיר לטובת תפקידו כשר לענייני דתות. את הרב עשור ליוו לישיבה רבים מבני משפחתו, והוא נראה נרגש מאוד. "התפילות לא הסתיימו, הן רק התחילו", ציין והמשיך, "אני מבטיח להמשיך לשרת את הציבור נאמנה בכל תפקיד". חתנו אמר עליו: "כשאדם מקבל משהו הוא אמור לשמוח. במקרה הזה מי שצריך לשמוח אלו כל תושבי אשקלון, על כך שחמי מונה לתפקיד הזה. כל תושבי העיר זכו".

הרב עשור מוערך

 

מינוי נוסף היה זה של פאני לוי מרשימתו של שמעוני, אשר נשבעה אמונים למועצה לאחר שמספר 3 ברשימתו של שמעוני, עו"ד אייל אביטל הודיע על פרישתו ממועצת העיר. מינויה של לוי הגדיל את מספר הנשים במועצת העיר לחמש. לוי התרגשה ופתחה: "לרגע זה בו אני יושבת סביב שולחן מועצת העיר, כחברת מועצה, אומר בגילוי לב, חיכיתי שנים רבות. ההחלטה שלי התקבלה לאחר שנתקלתי במכשולים קשים במישור האישי – במיוחד על רקע היותי אמא לילד עם צרכים מיוחדים – שנפתרו רק בעזרתם של נבחרי ציבור. בתפקידי אבקש לסייע ככל האפשר לתושבי אשקלון, בקשר שבין העירייה לתושב", סיכמה לוי שהודתה כי לא הגיעה מוכנה לישיבה, וביקשה להימנע בכל שאר ההצבעות על סדר היום בישיבת הפתיחה שלה.

פאני לוי מתחילה את דרכה במועצת העיר עם פרחים ואיחולים

 

כאמור, עו"ד אביטל שהיה בוועדת ביקורת, נפרד וסיכם את תקופתו כתקופה משמעותית ומאתגרת. "אני אדם שאוהב להגיד את הכל בפנים. הרגשתי שהאג'נדה שאני נמצא בה היא שנאה, והרגשתי שאני לא צריך ולא יכול לשנוא, ולא לקבל אג'נדות אחרות. היו לי הזדמנויות לעבור לקואליציה. שאלו אותי מדוע לא עברתי, עניתי שאינני בוגד. אני לא זגזגן, אני לא יכול להיות עם קבוצה מסוימת ואחר כך לעזוב". בסיפא של דבריו הוא לא פסק מלהרעיף שבחים על ראש העיר המכהן, תומר גלאם: "נחשפתי לראש עיר חכם שלומד מהר. אשקלון זכתה בראש עיר מצוין, מהמעלה הראשונה", ולסיכום הוא הותיר מבחינתו פתח ברור, באומרו: "לא עזבתי אתכם, אני עוד אחזור ואתם עוד תשמעו".

עו"ד אייל אביטל הפתיע עם דברי השבח וההלל לראש העיר

 

למרות שנאמר תחילה כי הוא עוזב את העיר ועובר לנתיבות, אביטל ביקש להדגיש כי הוא נשאר באשקלון, ורק אשתו וילדיו עוברים לנתיבות. יצוין כי כמעט כל חברי המועצה ביקשו ושיבחו את אביטל שלבו ודבריו אחד הם. חבר המועצה, יורם גניש, ביקש לציין: "ישבתי עם אייל בוועדת הביקורת. בכל ישיבה של הוועדה, בשורה התחתונה, אייל ביקש לדעת מהי טובת האזרח מהמהלך שנידון באותו רגע. תמיד טובת האזרח לנגד עיניו".