עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

 ירי לעבר סוכת האבלים של אבי ביטון והמשך מעצרים

רוכב אופנוע שחלף במקום ירה מחוץ לסוכת האבלים של משפחת ביטון שמקיימת את האזכרה. בסוף השבוע נעצרו שני חשודים בחשד למעורבות ברצח של ביטון. כמו כן, מעצרים נוספים של חשודים בתכנון הרצח.

לפני זמן קצר, בזמן שהמשתתפים באזכרה, התפללו את תפילת ערבית, התרחש אירוע חמור בסמוך לשם.רוכב אופנוע, לבוש שחורים, שנסע ברחוב שפירא, מצפון לדרום האט את נסיעתו כאשר היה ממול למקום האזכרה ואז שלף אקדח: "הוא הניף את ידו למעלה, ירה ירייה אחת באוויר ומיד לאחר מכן הוא האיץ את נסיעתו ונמלט מהמקום".

 

כזכור לאחר רצח איש הכספים של דומרני, נעצרו שני חשודים ברצח, המשתייכים לארגון של דומרני, אופיר ברנס בן 26, ואיתמר רוש בן 28, שני עבריינים המשתייכים לארגון של שלום דומרני, בחשד שהם מעורבים בחיסול, במשטרה עדין ממשיכים לחקור את רצח אבי ביטון באשקלון בשבוע שעבר, כדי לעצור חשודים נוספים שהיו מעורבים הרצח. השבוע עצרה משטרת ישראל חשוד נוסף המשויך לארגון פשיעה בחשד למעורבותו ברצח.

*עם התקדמות החקירה, חשפו חוקרי הימ"ר את זהותו של חשוד נוסף (שנות ה 30, אשקלון) נוסף המקורב למנוח ומשויך לאותו ארגון פשיעה, שעפ"י החשד היה מעורב גם כן באופן ישיר באירוע הרצח. הוא נעצר לפני זמן קצר לחקירה בימ"ר ומחר הוא יובא בפני בימ"ש לדיון בעניינו.

 

על פי החשד של המשטרה, ברנס וחברו איתמר רוש עשו "כיפה אדומה" לאבי ביטון, שנחשב ליד ימינו של דומרני והם אלו שפוצצו את מטען החבלה שגרם למותו ולפציעתם הקשה של שני חיילים בארגון.

ברנס ורוש נעצרו ונלקחו לחקירה במשרדי ימ"ר לכיש אבל שתקו בחקירתם ולא ענו לשאלות החוקרים מחשש שיפלילו את עצמם.

החוקרים בודקים בשלב זה שני כיווני חקירה, האחד שהיעד לחיסול היה דומרני והשני שדומרני שלח את ברנס ורוש לחסל את ביטון שלא העביר לו את כספי ההימורים שגבה.

על פי מקורות מודיעין – עולה חשד כי חברים בתוך הארגון עשו לביטון 'כיפה אדומה' לאחר שהחל לפעול באופן עצמאי ולא היה נאמן לדומרני שמנסה לבנות את כוחו מחדש מאז שחרורו מהכלא.

אופיר ברנס עצמו היה יעד לחיסול פני פחות משנה, ע"י שני בני 19 מאשקלון, המשתייכים לכנופייה הגרוזינית. כתב האישום כנגדם כלל רצח של שניר בוחבוט, וניסיון רצח של אופיר ברנס.

על פי כתב האישום, לשם ביצוע הרצח הצטיידו באקדח בקוטר 9 מ"מ ובגרזן. הגיעו הנאשמים רגלית בסמוך לבניין באשקלון, שבו שהו באותה עת אופיר ברנס ושניר בוחבוט. כאשר ירד ברנס מהבניין ירו לעברם ארבע יריות והכו אותם פעם אחר פעם בראשיהם באמצעות הגרזן. מיד לאחר מכן נמלטו בריצה ועזבו את המקום. כתוצאה מהירי והתקיפה באמצעות הגרזן, בוחבוט נרצח וברנס נפצע קשה.