עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר  בהודעה מיוחדת לתושבי אשקלון

שלב נוסף במיגון אשקלון, יו"ר הכנסת אלכס קושניר הניח קריטריונים לזכאות מיגון בתים באשקלון. זה לאחר שלפני כחודש ימים הקצה 250,000.000 ₪ לטובת מיגון הדרום ואשקלון.

אלכס קושניר "לפני חודש עשינו היסטוריה ולראשונה אישרנו תקציב של רבע מיליארד ₪  למיגון הדרום. מרגע הקמת הממשלה ניהלתי מו"מ אינטנסיבי מול משרדי הממשלה, כדי להביא בשורה אמיתית לתושבי הדרום שהופקרו במשך כל שנות שלטון נתניהו. עם אישור התקציב בממשלה עבדתי על קביעת קריטריונים לזכאות למיגון, כאשר אשקלון-העיר המופגזת ביותר בישראל, עומדת בראש סדר העדיפויות.

אני שמח לבשר שהיום התקדמנו בעוד צעד למימוש התוכנית שתעבור עד סוף השנה. הקריטריונים שבנינו עד כה כוללים: מתן מענקים לבניית ממדים לשכבות החלשות, בהליכי רישוי מקלים. המענקים יהיו בסכום של עד 112.5 אלף ₪ לממד (מענק מקסימלי יעמוד על 75% מגובה בניית הממד) הלוואות בריבית מסובסדת לבניית ממד. סל פתרונות כולל התקדמות מואצת של פרויקטים להתחדשות עירונית ובתוך כך: תמ"א 38, פינוי בינוי והתחדשות בניינית. אישור לבניית ממד בבניין שתצריך רק את אישורם של תושבי הכניסות ולא של כלל תושבי הבניין.

אני מודה לשר האוצר ומשרד האוצר, מנהל התכנון והרשות להתחדשות עירונית , על העבודה המאומצת למען תושבי אשקלון שזקוקים למיגון כבר שנים ארוכות. אמשיך לעדכן עד שהתכנית תצא לפועל"

מצוקת המיגון בעיר אשקלון מתבהרת מסב לסבב, האחרון היה עוצמתי שהבהיר לכולם את הפער המיגוני בו נמצאת העיר אשקלון, מחצית משכונות העיר הנם שכונות וותיקות, צמודי קרקע רכים או בנייני טרומיים סדוקים. שכונות אלו ללא מיגון דירתי ונדרשים לצאת למרחבים מוגנים בכל סבב. 40,000 תושבי אשקלון חיים בחרדות קיומיות בכל שיגור רקטה ומסתמכים על הבטחות חוזרות ונשנות מחברי כנסת והנהגה מקומית, שיפעלו למיגון העיר. בפועל, עד להחלטה השבוע להקצאת תקציב, לא נעשה כלום לקידום המיגון בעיר.

על פי החלטת הממשלה שאושרה לפני חודש, יוקצו רבע מיליארד שקלים למיגון, בדגש על אשקלון ועל השכבות החלשות. הקריטריונים שנקבעו על ידי יו"ר ועדת הכספים קובעים את הכללים והסיוע לכל דייר שיבקש לקדם בניית ממ"ד.

למהלך הנוכחי התנגד ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, שעשה כל שלאיל ידו בכדי לטרפד את מהלך קבלת התקציב למיגון העיר. למעשה לעיריית אשקלון אין כל תכנית למיגון למעט דרישה כללית לקבלת כספים. פעילות יו"ר וועדת הכספים למעשה היחידה שמתייחסת למחדל המיגון בעיר ולאיומים על העיר.

בעת אישור התקציב הבהיר יו"ר וועדת הכספים אלכס קושניר כי "בכל פעם שיש אזעקות בעיר אשקלון, אני חושב על אותן אמהות לילדים קטנים, אותם קשישים ונכים, שנשארים חסרי אונים, ללא יכולת למצוא מחסה ראוי מירי בטווח הזמן הנדרש. אני חושב שהאחריות על ביטחון האזרחים וחייהם היא המחויבות העליונה של המדינה, ולכן, מכל הנושאים בהם יש לעסוק בחרתי קודם כל להתמקד בנושא המיגון לתושבי הדרום. אין שום סיבה שאלפי תושבי העיר אשקלון ימשיכו להיות מופקרים ללא מיגון, ולא יזכו למענה ראוי מצד המדינה.

 

כפי שהבטחתי בבחירות, מיום הקמת הממשלה פעלתי ללא לאות מול משרדי הממשלה, על מנת להשיג את התקציב למיגון עבור תושבי הדרום בכלל, ותושבי אשקלון בפרט. אשקלון נמצאת בסדר עדיפות גבוה מבחינת המיגון שהוגדר על ידי פיקוד העורף, ולכן החלק הארי של התקציב הנל יוקצה לתושבי העיר".

 

מערכת סטאר פנתה לדוברות עיריית אשקלון בכד לקבל את תגובתה על הבשורה, אך לא נתקבלה כל תגובה עד סגירת העיתון.  תזכורת- בעת אישור התקציב הבהיר תומר גלאם "העיר לא תסתפק בחלק מתקציב של 250 מיליון".