עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"יאסו" מני.

ההתאחדות לכדורגל חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם אתיופיה בסיועו של חבר  ההתאחדות לכדורגל, מני יאסו. " שהדביק את כולנו באופטימיות ובהתרגשות העצומה שלו"

התאחדויות הכדורגל של ישראל ואתיופיה חתמו על הסכם שיתוף פעולה במגוון תחומים: משחקי ידידות בין הנבחרות, שותפות טכנולוגית, ניהול תחרויות, פיתוח כדורגל של ילדים ונוער, הכשרת מאמנים, פיתוח שופטים ועוד. החתימה הייתה במעמד שגריר אתיופיה בישראל, רטה אלמו.  "קרה נס נפלא לחברה הישראלית שהתברכה במאות-אלפי בני העדה האתיופית. חבלי הלידה לא היו קלים עבור הנקלטים ועבור הקולטים, אבל החיבור הטבעי הזה הוא הגוון שכל כך רצינו לתמונה השלמה. אני לא יכול לדמיין אפילו דבר אחד במדינת ישראל מבלי אחיי ואחיותיי מאתיופיה, אני לא רוצה לראות תחום אחד בו אחיי ואחיותיי מאתיופיה אינם חלק ממנו".

"הכדורגל שלנו הוא המקום בו הכל מתחבר. הדומה והשונה. החדש והישן. נבחרות הלאום שלנו התברכו בכישרון הטבעי של בני העדה, והם גם הובילו אותנו להישגים נפלאים. כמעט כל חדר הלבשה בנבחרות הלאום ובליגות הכדורגל בישראל – נשים וגברים, ילדים ובוגרים – נהנה מברכת בני ובנות העדה האתיופית שנולדו וגדלו כאן".

יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, בירך: "אני מבקש להודות לשני בעלי תפקיד בהתאחדות לכדורגל שתרמו רבות להגעה לרגע הזה וימשיכו לתרום לחיזוק ולפיתוח הקשרים בין שתי ההתאחדויות והמדינות גם בעתיד – לחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל מני יאסו, שהדביק את כולנו באופטימיות ובהתרגשות העצומה שלו, ולמנהל אגף הנבחרות שלנו גיא פורטניאגין שלא ויתר לרגע וידע לצלוח כל מכשול שאיים על הרגע החשוב וההיסטורי הזה".