עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

טרגדיה בגן הילדים

 

 

הגננת דנה בן זינו (29) ז"ל התמוטטה ביום רביעי השבוע בגן הילדים בו עבדה כממלאת מקום בשכונת ברנע וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותה * בהודעה שהועברה להורים ההמומים נאמר כי בניגוד לשמועות ולפרסומים: "הילדים בטוחים בתוך הגנים ולא צפו בהמולה"

 

בשעת צהריים מוקדמת של יום רביעי השבוע התמוטטה דנה בן זינו בגן "מטר" בשכונת ברנע בעיר לאחר שחשה ברע, למרבה הטרגדיה זמן קצר לאחר מכן נקבע מותה. פראמדיק מד״א ישראל בן יהודה, סיפר: "כשנכנסנו לגן הילדים מצאנו אישה כבת 29 שכובה על הרצפה, היא הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. התחלנו מיד בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, שכללו עיסויים, הנשמות, ומתן מכות חשמל ממכשיר הדפיברילטור. בתחילת הטיפול אחת הגננות העבירה את הילדים שהיו במקום לגן סמוך. לצערנו, בתום מאמצים ממושכים נאלצנו לקבוע את מותה״.

בהודעה שהועברה להורים הנרעשים וההמומים נאמר: "אנו רוצים לשתף אותכם על מנת שלא תהיו ניזונים משמועות, הגיעה היום גננת ממלאת מקום, לא חשה בטוב והתמוטטה. למקום הוזעק אמבולנס וטיפול נמרץ על מנת לתת לה טיפול ראשוני אך ללא הצלחה לצערנו.  הילדים בטוחים בתוך הגנים ולא צפו בהמולה. משרד החינוך בקשר עם הצוות החינוכי על מנת לשלוח סיוע רגשי לפי הצורך. הימנעו מלהטריד טלפונית את הצוות החינוכי על מנת שיהיו עם הילדים. הילדים בסדר ובטוחים".

צוות פסיכולוגים וגורמי מקצוע מטעם מינהל חינוך בעיריית אשקלון נשלחו למקום ומעניקים ליווי ותמיכה לצוות החינוכי, להורים ולילדים במקום.

אב לאחד הילדים בגן סמוך קיבל את ההודעה המחרידה בשעת צהריים ואמר ל"סטאר": "זה פשוט לא ייאומן, עוברות לך כל כך הרבה מחשבות בראש. אמרו לי שהגננת בגן ליד התמוטטה ומתה, אני מאוד מקווה שהילדים לא היו צריכים לראות את כל המראות הקשים האלו. פשוט עצוב".

לדברי עדי ראייה שהיו במקום, בן זינו התלוננה על סחרחורות ולאחר מכן התמוטטה על הרצפה. אחת העובדות בגן החלה לבצע בה החייאה עד להגעת כונני וצוותי מד"א שבמשך למעלה מ-40 דקות ביצעו בה ניסיונות החייאה. לבסוף נקבע מותה. הלווייתה התקיימה בבית העלמין גורדון בראשון לציון שם נולדה וגדלה.

דנה ז"ל, במקור מראשון לציון, נישאה לשמוליק בן זינו, תושב העיר ועברה להתגורר כאן. פטירתה הפתאומית, היא לא הטרגדיה הראשונה במשפחתה, כאשר הוריה איבדו בת נוספת שנפטרה בטרם עת ככל הנראה בשל רקע בריאותי. 

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, התייחס לטרגדיה הקשה ואמר: "קיבלנו בתדהמה את הידיעה הקשה על פטירתה בטרם עת של הגננת, זכרה לברכה. הפתאומיות שבה זה קרה, היא טרגדיה של ממש וכולנו כואבים ומזועזעים מכך. צוותים מטעם העירייה נמצאים בגן על מנת לתמוך בילדים ובצוות החינוכי. אני רוצה למסור את תנחומיי למשפחה היקרה, שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו. עיריית אשקלון תציע למשפחה את כל הסיוע הדרוש בשעה קשה זו".