עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

טיפים לסטודנט המתחיל 

 

 

צוות עיתון סטאר ריכז עבורכם ועבורכן מספר טיפים שיעזרו לכם ולכן להתמודד עם החיים הסטודנטיאליים – הן בקמפוס והן מחוצה לו. מקווים שעזרנו ובהצלחה בהתמודדות עם האתגרים של שנת תש"פ

  1. מצאו מקום להתרכז בו

להישאר ממוקדים כאשר אתם בבית זה לפעמים קל יותר לומר מאשר לעשות. הסחות דעת הן אתגר רציני ליכולת המיקוד שלכם, במיוחד כאשר אתם נמצאים בסביבה עתירת רעש – טלוויזיה בעצמה חזקה או בכללי אנשים אחרים שלא לומדים כמוכם. לכן מצאו מקום נקי מרעשים והפרעות:

 

ניתן אפילו לעשות אזור שקט שלא כולל הסחות דעת למיניהן בחדר השינה שכלם. תוודאו גם כי אינכם לומדים בשכיבה על המיטה או הכורסא, אתם תתמקדו טוב יותר כאשר אתם זקופים וישובים על כיסא.

 

  1.  קדימה, שימו את הסלולארי בצד

 

צלצולים אקראיים, זמזומים וציוצים שיוצאים מהטלפון שלכם מהווים מטרד רציני ליכולת ריכוז וההתמקדות שלכם. קשה להתעלם מטלפון "פעיל" שמקבל המון התראות בזמן קצר. שימו את המכשיר על מצב "אל תפריע" או פשוט תשאירו אותו בחדר אחר רחוק מכם כדי שתוכלו להתרכז באופן מלא בחומרי הלימוד שלכם. 

 

  1. הקפידו לתדלק את הגוף

 

אתם תהיו ערניים יותר ובעלי מוטיבציה אם הבטן שלכם לא תהיה ריקה! הקפידו לאכול ארוחה טובה לפני שאתם צוללים עמוק אל תוך הספרים. תדאגו לנשנש משהו קטן מדי פעם, כך שתוכלו להימנע מכאבי בטן או ראש שהרעב עלול לגרום. ועוד משהו כדי שלא תאבדו מריכוזכם – שתו הרבה מים כדי להיות רעננים.    

 

  1. עקבו אחר הפעולות שאתם עושים וכאלו שאתם צריכים לעשות

 

מעקב אחר זמני פגישה, השלמות ולימודים משותפים יעזרו לכם להישאר מעודכנים בקורסים שאתם לוקחים. יש מגוון אפליקציות שיעזרו לכם אך גם יומן רגיל במחשב או בטלפון יעשה את העבודה. הכינו רשימה של מטלות שאתם צריכים לבצע וכאלו שכבר ביצעתם שלא תחזרו עליהם בטעות ותאבדו זמן. ניהול יומן יאפשר לכם לעמוד ביעדים שהצבתם במסגרת זמן ראלית.

 

  1. רשמו הערות בכתב יד

 

רק לקרוא את החומר בספרי הלימוד עשוי לא להספיק. על מנת שתהיו יעילים יותר בשמירת הידע – רשמו בצד הערות, תבונות ומסקנות משלכם על מנת לעזור לכם לשמור את הידע שתזדקקו לו בשעת המבחן. העצה הזו היא מדעית – האגודה למדעי הפסיכולוגיה הראתה כי כתיבת הערות-יד יכולה לשפר את ההבנה של החומר לטווח הארוך, כל שלא תהיה לכם בעיה לשלוף את הידע כשתצטרכו אותו.  

 

  1. תכינו כרטיסיות

 

יצירת כרטיסיות יעזרו לך לזכור מילים או מושגים טוב יותר. כרטיסיות הן תרגול מועיל ללימוד עצמי, מכיוון שהם מאפשרים לך לבדוק את עצמך, כלומר אינכם תזדקקו לסמוך על מישהו אחר שיבחן את הידע שלכם. כרטיסי זיכרון גל יעילים על מנת לעזור לכם לאמוד את ההתקדמות שלכם. אם ישנם כמה קלפים שאתם יכולים לנווט עליהם בקלות, תוכלו להניח אותם בצד ולהתמקד יותר בקלפים שיש לכם קושי עימם. 

 

  1. אל תציפו את עצמכם – תבזרו את כמות חומרי הלימוד

 

הפרידו את חומרי הלימוד לחלקים הניתנים לניהול כדי שיהיה לכם קל יותר לשלוט בכמות החומר שצריך ללמוד. אל תתמקדו בנושא אחד מתוך רבים למשך זמן רב מדי, הקדישו תשומת לב לכל הנושאים. זה בעיקר יכול לעזור בקורסים גדולים ומקיפים. אל תשכחו להפסיק מדי פעם ללמוד וצאו לטייל בחוץ ופשוט תיהנו מהאוויר הצח. השבתה נפשית זו תעניק למוח שלכם הפסקה אשר נחוצה לו מאוד לאחר יום לימודים ארוך ולא קל. 

 

  1. תעשו review  לחומר באופן עקבי

 

הקדישו זמן להסתכל ולעבור שוב פעם על החומר הלימודי. צ'ק-אין עקבי על נושאי הקורס בעוד שהם עדיין טריים במוח יעזרו לכם להיות מוכנים למבחן או להגיש מטלה לשבוע הקרוב. במהלך מעבר על החומר תוכלו גם לזהות אזורים שבהם ייתכן שאתם זקוקים לחיזוק נוסף. חשוב שתקדימו ליצור קשר עם המורה שלכם במקרה שכזה – מתפקידם לספק לכם משאבים נוספים והדרכה נוספת אשר יעזרו לכם לשלוט טוב יותר בנושא.

 

  1. תבחנו את עצמכם

 

לבחון את עצמך כדי לראות כמה טוב אתה יודע את החומר. זה יעזור לך למצוא את נקודות התורפה שלך, כך שתוכל לחזק את האזורים האלה בזמן. אתם יכולים ליצור לעצמכם מבחנים מאולתרים או לבקש תרגול נוסף מהמרצה. ישנם ספרי לימוד אשר כוללים מבחני דוגמה בחלק האחורי או לאחר כל פרק חדש.

 

  1. זהו את הדרך שבה הלימוד הוא הכי אפקטיבי עבורכם

 

ישנם סטודנטים שלומדים הכי טוב בעזרת כרטיסיות, סטודנטיות אחרות לומדות הכי טוב בעזרת הערות בכתב-ידן. אין זה משנה, כאשר אתם מוצאים את טכניקת הלימוד הטובה והמתאימה ביותר עבורכם, וודאו שאתם נצמדים לה ונאמנים לה. אתם יכולים לנסות שיטות אחרות וחדשות אך אל תזנחו את אלו שכבר עובדים בשבילכם!. אסטרטגיית הלמידה שלך תלויה אך ורק בך, תשקדו על למצוא את הדרך הנכונה והיעילה ביותר שתגרום לכם ולכן להשיג את היעד הלימודי שלכם. וזכרו זאת: אם ישנם חומרים שאינכם מבינים, ולא משנה כמה ניסיתם להבין אותם – בקשו מהמתרגל או המרצה עזרה נוספת. הם הרי רוצים שתצליחו!