עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

טיילת אשקלון- אין כניסה לנכים, ורק להורים עשירים!

השבוע יצאה הודעה מטעם עיריית אשקלון על פתיחת אירועי הטיילת. תומר גלאם הזמין את הקהל הרחב, אך לא את כולם. נכים ומשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים גילו כי אין כניסה והנגשה לנכים ולמוגבלים. לשאר ההורים, המתינו דוכני שוד, ששדדו את ההורים בחסות עיריית אשקלון. ד"ר שלמה סויסה 

רק להורים עשירים:

קצת סדר עירוני, פעם היה נהוג כי עיריית אשקלון משכירה דוכנים למי שמבקש, העירייה אפילו הייתה מפקחת על מחירי המזון והמוצרים הנמכרים לתושבי אשקלון. אך בכהונת תומר גלאם ועוזרו הנאמן, מושכרים כמעט כל דוכני המזון באירועי העיר לזוכה בודד שקורע להורים את הכיס , אם חשבתם שאפשר לראות את טפסי המכרז, תחשבו שנית, אם חשבתם שלראש העיר אכפת מהמחיר שאתם משלמים, אתם חיים בסרט.

הפיסבוק געש השבוע מהורים זועמים שבאו לקחת חלק בהזמנה של העירייה לאירועי פתיחת הטיילת. אני לא יודע אם זו הייתה הזמנה לאירוע, או כיפה אדומה.

הורים רבים שבאו עם ילדיהם הקטנים, נאלצו לעמוד בפני שוקת שבורה, מחד דרישת הקטינים למזון שתייה ומשחקים, ומאידך המחירים המופקעים עד כדי שוד.

התייחסות ראש העיר לתושבי העיר שהגיעו השבוע להזמנה לקחת חלק באירועי הקיץ, היא של קהל שבוי, קהל שמגיע ונאלץ לרכוש את מוצרי המזון והשתייה באותם מחירים מופקעים שנקבעו עבורו. רק לדוגמא, זה מה שנדרש הורה לשלם.

משולש פיצה ב 20 ₪

צעצועי אורות ( שעלותם 4 ₪ ) 45 ₪

2 בטריות  10 ₪

ברד 15 ₪

רוב תושבי אשקלון שמגיעים הם משפחות לילדים, הממוצע הנו 5 נפשות למשפחה הכוללת הורים, ביקור באירועי הטיילת השבוע הביאו את ההורים להוציא מאות שקלים על ביקור יומי אחד. רוב ההורים הבהירו כי לימים הנוספים לא יגיעו, הם מחכים להלוואה מהבנק למימון הנופש באשקלון.

ראש עיריית אשקלון לא מוצא עניין ברווחת התושבים, אותו לא מעניין אם ההורים ישרדו את זירת השוד, וכמה יוציאו מכיסם לטובת הזוכה היחיד והבלעדי במכרזי העירייה בהפעלת דוכני המזון.

פעם, העירייה באמצעות החכ"ל או בעצמה הייתה משכירה דוכנים לכל מי שמבקש, דמי שכירות יומיים היו נקבעים, ומחירי המזון והמוצרים היו מפוקחים. מזה תקופה שבה אין כל פיקוח ומכרזים.

המציאות הנוכחית הנה של זוכה יחיד ללא כל פיקוח, פניות לעיריית אשקלון לקבל את טפסי המכרז, את תנאיו, את הפיקוח ואת התמורות לעירייה, לא נענות. מתברר כי עיריית אשקלון לא מוכנה לפרט את המכרז באתר או להעביר אותו לעיון.

בעלי עסקים בעיר גם הם זועמים, פעם יכלו להשלים הכנסה באמצעות השכרת דוכנים ומכירת טובין. היום הסיוע הזה לבעלי העסקים נגמר. הם מקסימום יכולים לשכור דוכן מהזוכה הכמעט בלעדי שישכיר להם בדמי תיווך שאותו ישלמו תושבי אשקלון.

הורה- תושב העיר

" למה משפחה עם 4 ילדים צריך להוציא לפחות 500 ₪ לסיבוב מינHמאלי, ראש העיר אמר שהוא קשוב ליוקר המחייה, אבל הוא נותן יד שיגנבו אותנו, אני משתכר מעל שכר מינימום, אז לא מגיע לילדים שלי ליהנות בעיר, אני לא יכול לממן בתי מלון וכו.. אז לפחות ליהנות ממופעי העיר, אבל למה כאלה מחירים. אני לא צריך להרגיש לא נעים עם הילדים שלי שרוצים, ואני לא יכול להגיד לא. אז מה, רק לעשירים מגיע. אם אני ירצה להגיע לכל השבוע, מה אני צריך לשים חצי משכורת"?.

 

בערים אחרות, שבהם השכל והאינטרס הציבורי עובד, עובדים אחרת. תומר גלאם והיועץ, אם אין בידכם השכל וההבנה איך עובדים, מתוך הנחה בסיסית שאתם לא מחויבים לאף אחד. הרני לקבץ בעבורכם מספר דוגמאות, שבהם המושג "מהפיכה" הוא לא סלוגן יח"צ הוא עשייה יום יומית.

בתל אביב,

בעיר הכי יקרה בעולם עדין חושבים על טובת הציבור, באשקלון בחתך סוציואקונומי 5 שודדים את הציבור. התנהלות של מדינה ערבית שדואגת רק לשבט שלה.

הסוף למחירים המופקעים בהופעות בת"א: העירייה פרסמה מחירון מפוקח למוצרי מזון ושתייה

עיריית תל אביב-יפו החליטה להילחם בתופעת המחירים הגבוהים של המזון והשתייה באירועים ההמוניים בשטחה • כל הופעה שתיערך בשטחים ציבוריים תהיה כפופה למחירון מפוקח של העירייה • האירוע הראשון שבו זה יקרה: ההופעה הקרובה של עומר אדם בגני יהושע

 

 אין כניסה לנכים"

 

הימים ימי חופשת הקיץ, למעשה באשקלון אין כל פעילות תרבותית או נופש למעט פעילות סמוכת חוף ים. טיילת אשקלון מזה שנים הפכה להיות  אבן שואבת למטיילים חובבי כושר ותושבים שרוצים לבהות בתמונת הנוף המדהימה ולחשב את מסלול חייהם.

מאות ואולי אלפים מתושבי אשקלון, רובם מאשקלון צפון, מטיילים בשבילי הטיילת ממנה יורדים חלק לחופים הלא מוכרזים וחלק צופים אל הנוף מעל מתקן הביוב. כל מי שמגיע אל הטיילת, זוכה לחנות בחניית כחול לבן עם תעריף גבוה.

ראש העיר שאוטוטו שנת הבחירות סוגרת לו את כל האופציות לקיום מופעים בשנת בחירות, הודיע השבוע  על פתיחת הטיילת וקיים אירועים בהם לקחו אלפים מתושבי העיר.

לא עברה שעה ללא קריאה באמצעות כל מדיה אפשרית לתושבי אשקלון להגיע לאירוע השנה. אך כרגיל, שכח ראש העיר מ 5% מתושבי העיר, נכים ובעלי מוגבלויות שלהם, ראש העיר לא דאג כלל.

כל מי שמתנייד על כסא גלגלים, או ילדיו נדרשים סיוע בתנועה, לא יכול להגיע לטיילת אשקלון וליהנות ממה שזכאים לו כל האחרים. בכל תחומי הכביש, אין חניית נכים, העירייה פשוט לא רוצה לבזבז תעריף חניה על חניית נכים ללא תשלום.

גם מי שיבקש רק להעמיד את רכבו ולהוריד כיסא גלגלים, לא יוכל לקיים פעילות מינימאלית במתקנים שהונחו על הטיילת. למעשה כל תכנון הטיילת הצפונית, נראה כאילו מנותק לחלוטין מצורך של אלפים רבים מתושבי העיר.

ההתייחסות לנכים בעיר היא הזויה, במיוחד שישנה סיעה לטובת הנכים בקואליציה ומשמשת בתפקיד סגן ראש העיר.

גילוי נאות, אני באמת לא יודע עד כמה יורם גניש לא יודע, ועד כמה ראש העיר מסתיר ממנו. אני יודע שסגן ראש העיר יורם גניש לא יודע שישנו הסכם שבו תומר לא מנגיש את חוף בר כוכבא, הוא אפילו בטוח שאין. בפועל ישנו הסכם שעליו חתומה עיריית אשקלון שמנגיש חלקית רק את חוף דלילה.

תושבים רבים הביעו זעם על חוסר האכפתיות וההתעלמות המוחלטת של עיריית אשקלון והעומד בראשה, מבעלי הצרכים המיוחדים בעיר. רבים פנו אל הנהגת העיר שסיפרו להם סיפורים, אך לא נתנו להם תשובות.

על הזכות הבסיסית לשכשך במים או סתם לשבת על הטיילת יחד עם שאר בני המשפחה, יכולים בעלי המוגבלויות ומשפחותיהם רק לחלום. האם יצא לכם לחשוב איך עושים את זה עם כיסא גלגלים? ומה עם המשפחות של הנכים?

שנים עשר ק"מ של חוף יש באשקלון, רצועת חוף אחת מהיפות בארץ. מקום המפלט של משפחות, יחידים וקבוצות ביימי האביב והקיץ החמים, וזולים יותר מכל אטרקציות יקרה. אך גם בילוי פשוט שכזה. אינו נחלתם של משפחות רבות שלהם ילדים מוגבלים, כאלה שהתנועה אל הטיילת ואל הים מהווה עבורם מסע כומתה, מסע של קושי שברוב המקרים מסתיים בוויתור על החלום.

השנה האחרונה הייתה בסימן שיפוץ מדרכות וכבישים, מיליונים הושקעו באבנים משתלבות ואספלט. אך כאשר מדובר בהנגשה לאוכלוסיית הנכים, המחשבה נעצרת והלב נאטם. התקנות קבעו.

הקריאה הברורה והמוסרית לעירייה, לאפשר לאנשים עם מוגבלויות ליהנות כמו כולם מהטבע שנתון לכולנו, או מתנועה נגישה ונוחה למתקני הטיילת נופלת על הנהגה חרשת. חרשת לכל מה שאינו טובת כלל הציבור, רק לחלק מהציבור.

מגי מדינה יו"ר אקים:

לצערי באשקלוו מה שהיה הוא שיהיה , מצפה שתהיה פה חשיבה מוקדמת על אוכלוסיית הנכים שסובלת מחוסר רגישות ונגישות למקומות ציבוריים כמו גני שעשועים בעיר והטיילת שרק עכשיו חודשה ושוב לא נגישה כראוי ומקומות נוספים שקצרה היריעה מלכתוב עליהם. אין התחשבות והתחושה היא שמשאירים אותנו בחוץ כל הזמן!

 

אני מזמינה את כולם להצטרף אלי ובכל פוסט שיעלה מטעם העירייה להגיב״ ומה עם הנכים?״

 

זה בזיון שבשנת 2022 עדיין העירייה והעומד בראשה מתעלמים מאתנו ומנסים להפוך אותנו לשקופים.