עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

טיול מהנה בנוף הגליל

מהלך המשחק בצפון

הפועל אשקלון הרוויחה השבוע ניצחון מתוק על הקבוצה מהצפון וכעת המטרה היא להמשיך ברצף ולהוסיף ניצחונות נוספים לקבוצה המקומית. לעומת זאת, העניינים במחלקת הנוער ממשיכים…קראו בהמשך

שחקני הפועל אשקלון חזרו מהפגרה כמו גדולים – ניצחון נאה ומפתיע 0:2 מול הפועל נוף הגליל (נצרת עילית). בכך מחברת הקבוצה שני ניצחונות רצופים ועולה לראשונה העונה מול הקו האדום ועל כך צריך להצדיע לשחקנים ולצוות המקצועי בראשותו של מוטי איווניר. להפועל אשקלון יש עתה 10 נק' ליגה אבל אסור לשכוח שהקבוצה צברה 19 נקודות בסה"כ תשע הופחתו בגלל עונש מנהלי מעונת אשתקד, ללא העונש הייתה הקבוצה מדורגת במקום השישי, כן זו לא טעות. מתחתיה שתי יריבות במשבר כלכלי וניהולי עמוק – מכבי אחי נצרת ובני לוד והפועל עפולה ששקועה עמוק במקום האחרון עם 4 נקודת וללא ניצחון אחד לרפואה. נכון הדרך עוד ארוכה אבל יש מקום לפתח אופטימיות זהירה להישרדות בלאומית .

במשחק עצמו הקבוצה הפגינה יכולת מעולה בדקה ה-27 הכישרון הצעיר לידור נקשרי בישל כדור נגיחה לפאולו סזאר 0:1 בדקה ה-58 אשקלון ביצעה התקפה מצוינת קבוצתית עם 7 נגיעות בכדור בסיומם סזאר בישל נפלא לפדרו שער שביעי 0:2 עד לסיום קבוצת הפועל אשקלון יכלה להכפיל את התוצאה אך החטיאו שוב ושוב. ניצחון מתוק מתוק. ביום שני הקרוב תארח אשקלון את הפועל ראשל"צ שמדורגת במקום השני בליגה הלאומית. אני מצפה לקרב אמיתי קשוח עם ניגודי מטרות הישרדות מול כוונות עליה לליגת על של ראשל"צ בבעלותו של עמוס לוזון. אני מקווה שאשקלון תמשיך ברצף ולא תפסיד. בשבועות האחרונים עסקתי במחלקת הנוער של הפועל אשקלון על כל תחלואיה, מתברר שהדברים חלחלו איפה שצריך בעיקר בהנהלת התנו"ס בניהולה של הבוסית רונית מצליח.

בסופ"ש זכינו לראיון + כתבת שער מוזמנת באחד המקומונים באשקלון שהייתה ברובה שיר הלל להישגיות ולהצלחה של מחלקת התנו"ס ולמנהלת שלה. בעיני רבים הכתבה היא סוג של גניבת דעת לכאורה על הישגים והצלחות כדי לגמד ולטשטש את הביקורת והבעיות המקצועיות. ברצוני להדגיש אני כתב ספורט שכותב על צורת הניהול של התנו"ס את מחלקת הנוער של הפועל אשקלון. הכתבה שבאה לקעקע את הביקורת שנכתבה נוגעת בניהול כלל מחלקת התנו"ס באשקלון שמרבית פעילותה מחוץ לענף הכדורגל. כמו כדורסל באשקלון, היכל הספורט, מתנסים וכו'. כל הנושאים הללו לא קשורים לשער שבו עומדת גברת מצליח. יש לי שאלה למחלקת הדוברות של עיריית אשקלון שהייתה מאוד פעילה בהכנת "כתב ההגנה הזה" כמה שקלים זה עולה למשלם המיסים האשקלוני לקבל שער וכתבת יחצנות כל כך גדולה במדור הספורט? מכל מקום אני מברך את הדוברות שליוו את הכתבה וצילומי החוץ היפים באצטדיון באשקלון, על היוזמה והחריצות. יישר כח!

למרות הניסיונות לצייר תמונה "ורודה", יש פה כישלון ניהולי ענק. המנהל המקצועי עוזב באמצע העונה בהסכמה, כנ"ל מאמן קבוצת הנוער עוזב גם הוא נשארנו כחודש וחצי עם 8 מדריכי כדורגל והשבוע הגיע סתיו אלימלך להציל את המולדת. כבר בשבת האחרונה הרגיש על בשרו לאן הוא הגיע. המאמן\מנהל מקצועי דילג בין אשקלון למודיעין כאשר היה רשום בשני טפסים של המשחק בנערים באשקלון ועזב במהירות לנהל את משחק קבוצת הנוער במודיעין. בעיה זו אינה מקרית ותימשך כל העונה בגלל העסקתם של מדריכי כדורגל ללא תעודת מאמן מוסמך מההתאחדות לכדורגל. למי שלא מבין אז ההתאחדות בישראל מחייבת בטופס המשחק רישום של מאמן מוסמך דבר שהוא חסר ונדיר בהפועל אשקלון מחלקת נוער, לכן סתיו אלימלך דילג בין שני משחקים בערים שונות. מה שנקרא ישראבלוף "בסגנון מצליח". השבוע התארגנו ההורים במכתב אנונימי למנכ"לית התנו"ס (מפחדים!?.) ובו ציינו את הבעיות הקשות במחלקה שכוללות העדר מתקנים ראויים, צפיפות, יחס מזלזל כלפיהם ומול הילדים, בעייתיות של חשיפת ציוני הילדים בפרויקט הלימודי שתואר כגאוות המנכ"לית עוד ועוד.

אזי שוב אני קורא לראש העיר מר תומר גלאם לעשות סדר בבלגן ולזמן ישיבה דחופה עם המנהלית בתנו"ס ומחלקת הנוער. חבל שהמצב הזה יפגע בדור העתיד של שחקני הכדורגל בעירנו אשקלון וחבל על תקציב הענק הזה של למעלה מ-2 מיליון ₪ שיורד לטמיון.

להלן תגובתו של יגאל בוסקילה, יושב ראש מחלקת הנוער: "יש בעיה בקבוצת נערים א', בגלל מאמן שסיים את עבודתו בדיוק השבוע הזה, לכן נאלץ המנהל המקצועי של הקבוצה (סתיו) להגיע למשחק של נערים א' במודיעין, מכיוון שלא היינו ערוכים מבחינת זמן העזיבה של המאמן הקודם. פרט לזאת, המשחק התנהל כרגיל. מבחינת המתקנים, גם קבוצת מכבי מתאמנת אתם, זה משהו שמסדרים יחד עם מנהל המועדון. בנוסף, ראוי לציין כי אנחנו מתייחסים לכל ילד כעולם ומלואו – אנחנו משקיעים גם במאמנים, גם בהדרכות וגם בהעשרת התכנים באמצעות כל המשאבים העומדים לרשותנו. ברגעים אלו אנו מראיינים מספר מאמני כדורגל, וכאשר יימצא מישהו מתאים אז אנחנו ניקח אותו, בינתיים סתיו הוא המאמן של הנוער וגם המנהל המקצועי. את שאר הבעיות אנו משתדלים לפתור על הצד הטוב ביותר, ובאופן כללי – אני חושב שהמחלקה מתנהלת בצורה טובה מאוד".

מכתב הזעם של ההורים

תקנו אותי באם אני טועה – יוסי נחום.