עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

טוב שההגה בידיים של סבתא

כשמירי בראמי ממושב יד נתן החליטה לעשות שינוי בחייה ולעלות על ההגה, אחותה הייתה שם ללוות אותה, כנהגת מנוסה. אז מה הפלא שהיא מרגישה בבית? • מרימים גבה? "נוסעים שעולים לקווים בהם אני נוהגת, מהר מאוד מבינים שאני מקצועית ונהנים מהנסיעה"

כשרואים את מירי בראמי, תושבת מושב יד נתן על ההגה, קל לראות שנוח לה. הנוסעים הקבועים צוחקים, מפטפטים וזורקים לה הערות מפרגנות. מי שמביט מהצד לא היה יכול לדמיין שרק לפני שש שנים עבדה מירי בשירות הלקוחות של חברת מים מובילה, אבל שינויים בחייה האישיים, דחפו אותה לעשות שינוי גם בחייה המקצועיים, והיא החליטה לעשות הסבה מקצועית ולהפך לנהגת אוטובוס בחברת 'מטרופולין'.


בחירתה המיוחדת לא הגיעה משום מקום. "אחותי עבדה במשך שנים בתור נהגת בחברה" היא מספרת. "היא הייתה מאוד מרוצה, וגם אני תמיד חשבתי ודמיינתי קריירה בתחום הזה", הבחירה ללכת ולעסוק בתחום גם כן לקח לה כמה שנים, אבל לאחר שהיא קרתה היא מספרת שזכתה לפרגון רחב מכל משפחתה על החלטתה לעבור הסבה מקצועית: "אני סבתא לשני נכדים ואם לחמישה, הם כולם גאים בי ומאוד שמחים שאני מאושרת, גם הנכדים מצטרפים אליי לפעמים בחופשים לנסיעות ומאוד נהנים עם סבתא באוטובוס". היום, במבט לאחור, מספרת מירי כי החרטה היחידה שלה היא שלא עשתה את הצעד הזה מוקדם יותר: "אני אוהבת אנשים, ואני אוהבת לנהוג – ולכן זו העבודה המושלמת בשבילי" היא מספרת בעיניים בורקות.
אמנם זוכרת שבתחילת עבודתה, וגם כיום קיימים נוסעים שמופתעים לראות אישה מאחורי ההגה "יש הרבה שתופסים את המקצוע כלא מתאים לנשים, אבל נוסעים שעולים לקווים בהם אני נוהגת, מהר מאוד מבינים שאני מקצועית ונהנים מהנסיעה, ובכך התפיסה שלהם משתנה. כמובן שלא מדובר בכלל הנוסעים", היא מבהירה, "יש גם המון תגובות חיוביות ופרגונים מצד נוסעים", היא מספרת, "אין ספק שהרבה מהנוסעים הקבועים כבר נהיו לגמרי חברים. הוזמנתי לשתי חתונות של נוסעות קבועות ואהובות, וחגגתי איתן בשמחה גדולה. לפני כמה שבועות, כשחגגתי יום הולדת, כמה נוסעים הפתיעו אותי במתנות. אני באמת לא יודעת איפה עוד זוכים ליחס כזה חם ואוהב".
מלבד תחושת הביתיות והמשפחתיות עם הנוסעים בקווי הנסיעה שלה, מירי גם מרבה להיפגש עם אחותה, שעברה לשמש כסדרנית בחברה, ובתפקידה אחראית על מעקב יציאת האוטובוסים בלוח הזמנים של החברה, אך עדיין יש ביניהן "אחוות נהגות", והן מרבות להראות במסגרת העבודה, "אנחנו מתראות במסגרת העבודה כמעט מידי יום, ומשתדלות לבלות יחד את ההפסקות במהלך יום העבודה, ואני מאוד שמחה על כך".
כעת ביום האישה הבינלאומי שיחול בשבוע, היא מרגישה מועצמת בתפקיד ורוצה לצאת בקריאה לנשים נוספות להצטרף למהפכה הנשית שמאחורי ההגה: "אין ספק שמדובר במקצוע מדהים, אני מאוד רוצה לראות עוד נשים מצטרפות לתחום ומוכיחות שיכולות הנהיגה לא תלויות במגדר, ושגם נשים יכולות להיות נהגות מצוינות, וכמובן להתפרנס ממה שהן אוהבות לעשות".