עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ח"כ מיקי חיימוביץ' ביקרה באשקלון

תחנת הכוח רוטנברג

במהלך ביקורה אמרה כי: "אין לאפשר דחיית התקנת המסננים בתחנת הכוח באשקלון"

 

ח"כ מיקי חיימוביץ' (יו"ר המטה הירוק למען הסביבה והחי, כחול לבן) הגיעה אמש (ד') לסיור באשקלון בנושאי הגנת הסביבה, בדגש על כוונתה של חברת חשמל לדחות, בפעם השישית, התקנת סולקנים בארובות התחנה. "עלינו לעשות את כל המאמצים לצמצם את חשיפת האזרחים למזהמים". בחודש שעבר פורסם כי חברת החשמל מבקשת לדחות, בפעם השישית, התקנת פילטרים (סולקנים) שצפויים להפחית את פליטת המזהמים משריפת הפחם בתחנה בצורה משמעותית. תחנת הכוח רוטנברג באשקלון היא אחת משתי תחנות כוח פחמיות בישראל, השנייה היא תחנת אורות רבין בחדרה. בתחנת הכוח בחדרה מתקיים תהליך הסבה לגז, אך תהליך מקביל אינו מתקיים כרגע באשקלון. החובה להתקין את המסננים ולהקטין את הזיהום הוטלה על חברת החשמל כבר בשנת 2010, אך מאז פעם אחר פעם חברת חשמל מבקשת ומקבלת את דחיית ההתקנה. הבקשה האחרונה הוגשה לפני כחודש והביאה להתנגדות גם של מנכ"לית איגוד ערים לאיכות סביבה באשקלון מיטל אמתי.

 

לאור הדחיה המבוקשת, הצטרפה ח"כ מיקי חיימוביץ' ממפלגת כחול לבן לסיור באשקלון בהובלת סגן ראש העיר לשעבר יורם שפר, שהיה ממונה על איכות הסביבה באשקלון, וגב' לילי קידר, המנהלת את מטה השטח של כחול לבן בעיר. הסיור התמקד בנושא התקנת הסולקנים, חשיבותם וחשיבות ההתנגדות לכל דחיה בביצוע ההתקנה, שמשמעותה המשך פליטת מזהמים. מוביל הסיור יורם שפר אמר כי: "לאחר מאבק ארוך שנים נבלמה תחנה פחמית שלישית ולא הוקמה בשל סכנת זיהום. מזה למעלה מעשור שנים חברת החשמל דוחה את החלפת הפילטרים בתחנת הכח הפחמית – זהו אסון בריאותי וסביבתי חמור! בריאות התושבים, ריבוי המחלות וחיי אדם אינם הפקר ולא נמדדים בעלות כספית.  נצא למאבק ציבורי רחב היקף, אשקלון אומרת עד כאן"

 

בתום הסיור הודיעה ח"כ חיימוביץ': "דחיית התקנת הסולקנים היא פגיעה וזלזול בבריאות תושבי האזור. לא רק שאסור לדחות אותה, זה היה צריך לקרות כבר מזמן. זיהום האוויר בעיר אשקלון הוא בין הגבוהים בישראל ואחת המשימות המרכזיות שלנו היא להפחית אותו ולשקם את האמון והשקיפות בין הציבור לממשלה, ולדאוג שבריאות התושבים תהיה לפני הכל".