עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

חי דהרי חוזר למועצת העיר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע השבוע כי סיעת ש"ס תקבל את המנדט הרביעי ותהפוך לסיעה הגדולה במועצת העיר * המשמעות: אווה טוטאי תסיים את כהונתה במועצה לאחר שלושה חודשים בלבד ופעילי הבחירות של כלל הרשימות יוכלו סוף כל סוף לקבל את שכרם

כארבעה חודשים לאחר יום הבוחר הסתיימו הבחירות באשקלון כאשר בית המשפט המחוזי בבאר שבע (בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים) קיבל את העתירה שהגישה סיעת שס"ג בראשות סגן ראש העיר הרב יעקב אביטן והעניקה לה מנדט נוסף רביעי במספר. מי שישוב למועצת העיר הוא חי דהרי שכיהן כחבר מועצה במהלך הקדנציה הקודמת.

סיעת מופ"ת בראשות עו"ד איתי סהר מאבדת את המנדט השני שלה כאשר המשמעות היא שחברת המועצה אווה טוטאי תיפרד ממועצת העיר לאחר שלושה חודשים בלבד.

להחלטה ישנה משמעות רחבה יותר – העברת כספי מימון המפלגות לרשימות השונות שהתמודדו בבחירות וכפועל יוצא מכך העברת התשלום לפעילים הממתינים לשכרם במשך חודשים ארוכים.

הרקע לעתירה הוא בכך שעל פי החוק, בתום ספירת הקולות כאשר נותרים עודפי קולות הם מועברים למפלגה שיש לה הכי הרבה עודפי קולות מעבר למנדטים השלמים. על פי הספירה באשקלון לסיעת מופת היו 940 קולות עודפים אחרי המנדט הראשון ואילו לשס"ג היו 926 קולות עודפים אחרי המנדט השלישי. לכן מופת היא שקיבלה את עודפי הקולות של הסיעות האחרות ובכך הצליחה להכניס מנדט שני למועצה – חברת המועצה אווה טוטאי.

בשס"ג טענו כי מבדיקה שהם עשו לפרוטוקולים של ספירת הקולות גילו כי בשני מקרים, בשל טעויות הקלדה, מופת קיבלה קולות שלא היו שייכים לה בסך של 41 קולות. מה שאומר שעודפי הקולות של מופת הם 899 ולכן שס"ג אמורה לקבל את המנדט הנוסף.

בתגובתה לעתירה כתבה המדינה בין היתר: "על פני הדברים נראה כי במסגרת הקלדת תוצאות הבחירות לטבלה מרוכזת על בסיסה קבע מנהל הבחירות את תוצאות הבחירות, ככל הנראה כתוצאה מטעות, הוחלף מספר הקולות שניתנו בקלפיות אלה בין רשימת 'מופת' לרשימת 'אשקלון תנצח' אשר שימשו כבסיס לקביעת תוצאות הבחירות".

סגן ראש העיר, הרב יעקב אביטן מסר כי: "מודים לבורא עולם על הכל, מודים ל7,400 המצביעים והתומכים. היום האמת ניצחה".

חי דהרי חבר המועצה החדש – ישן מסר: "תודה רבה לקדוש ברוך הוא, היום התקיים רצון הבוחר, אקיים בנאמנות את השליחות שניתנה לי. תודה רבה מקרב לב לכל התומכים בע"ה נעשה ונצליח. ועל זאת נאמר: אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים".