עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

חוסר הסבלנות עלה ביוקר

צעיר תושב אשקלון שהתבקש להמתין להגעת משטרה בשעה שנחת בנמל התעופה בן גוריון ולא עשה זאת ישלם קנס של 5,000 שקלים כך קבע לאחרונה בית משפט השלום בראשון לציון השופט התחשב בכך שהמאשימה לא ידעה לנמק מדוע הצעיר הנאשם עוכב מלכתחילה

 

השתלשלות האירועים התמוהה התרחשה באחד הלילות של חודש יולי 2015 כאשר הנאשם נחת בסמוך לשעה 02:24 בנמל התעופה בן גוריון, ועוכב למשרד ביקורת הגבולות, שם הסבירה לו אחראית המשמרת כי עליו להמתין עד להגעת המשטרה למקום. חרף האמור, עזב הנאשם את המשרד ללא אישור אנשי ביקורת הגבולות או המשטרה, תוך שהשאיר את דרכונו במשרד. לאחר מכן נצמד הנאשם לאדם אחר שזהותו אינה ידועה, עבר עמו את שערי ה"גייט פס" ללא אישור ומבלי שהשתמש בדרכונו, ויצא משטח נמל התעופה. הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירה של הפרת הוראות חוק או תקנות הכניסה לישראל.

לדברי המאשימה הערך המוגן שנפגע הינו זכות המדינה לבחון את הבאים בשעריה, כאשר במקרה זה הפגיעה היא ברף גבוה, בשים לב לעובדה שהנאשם עוכב למשטרת הגבולות, התבקש להמתין לשוטר, אך בחר לעשות דין לעצמו ולעזוב את שדה התעופה באופן לא חוקי בכך שנצמד לאחר.

מנגד עמד ב"כ הנאשם, על כך שנסיבות עיכוב הנאשם בשדה התעופה לא התבררו עד היום. לאחר כ – 20 דקות שהנאשם המתין, מבלי שאף אחד ניגש אליו, הוא החליט על דעת עצמו להיכנס למדינת ישראל, זאת בשל העובדה שמיהר לפתוח את המסעדה שבבעלותו.

עוד ציין ב"כ הנאשם שיש להתחשב בעובדה שמדובר באזרח ישראלי, שלא הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ או איסור כניסה לישראל.

לאחר ששמע את טענות הצדדים קבע השופט עמית מיכלס בגזר הדין: "אין חולק על כך שהנאשם לא ידע מראש על הכוונה לעכבו. מהאמור עולה שאין מדובר בעבירה מתוכננת שהצריכה היערכות מיוחדת, הכנת אמצעים, או קשירת קשר עם אחרים, כי אם במעשה שבוצע באופן ספונטני. החלטת הנאשם לעזוב את המקום על דעת עצמו התקבלה באותו רגע, כאשר, לטענת הנאשם, הסיבה שהביאה אותו לפעול בדרך זו הייתה שהוא מיהר לפתוח את העסק שלו. הנזק שהיה צפוי להיגרם מביצוע העבירה אינו ידוע שכן, כאמור, הסיבה בגינה התבקש הנאשם להמתין עד לבוא השוטרים למקום נותרה עלומה".

השופט ציין כי הוא מתחשב בנסיבות חייו האישיות של הנאשם לרבות מצבו הכלכלי הקשה וקבע בגזר הדין כי הנאשם לא ירצה עונש מאסר בפועל על מנת שלא לפגוע ביכולתו להתפרנס. הוא החליט לגזור עליו עונש של מאסר על תנאי לתקופה של שלושה חודשים במהלכה לא יעבור עבירה דומה ובנוסף קנס של 5,000 שקלים. עוד קבע השופט כי הנאשם יחתום על התחייבות בסך 5,000 שקלים להימנע מביצוע עבירה דומה בשלוש השנים הקרובות.