עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

חברת עמידר תפצה שכנים על נזקי רטיבות

חברת עמידר תשלם פיצוי בסך 100 אלף ₪ על עוגמת נפש לבעלי דירה שמתגוררים מתחת לדירת עמידר בקריית גת * על פי פסק הדין סניף אשקלון של החברה האמון על האזור לא טיפל כראוי בתלונות השכנים שסבלו מנזילות ורטיבות במשך לא פחות משש שנים

המדובר בדירה בקריית גת בבניין בן שתי קומות שנבנה בשנות ה-50. לאחר 6 שנים של תלונות לתיקון הליקויים, ביוני 2010 עת נציגי עמידר באו לראות הנזקים, התקרה קרסה אל תוך הסלון של השכנים. בעקבות אירוע זה בוצעו תיקונים משמעותיים בדירת עמידר, בנו תקרה חדשה ומחוזקת ובזמן ביצוע התיקונים הלינו את בעלי הדירה משך שבועיים במלון ובעלי הדירה תבעו את עמידר בבית המשפט.
בא כוחם, עו"ד יואב בנטל טען בין היתר בתביעה, כי קריסת התקרה וליקויי הרטיבות המתמשכים מעידים על הזנחה פושעת במשך שנים מצידה של עמידר ולמרות התיקונים שביצעה עמידר, לא תיקנה את כל הליקויים בדירתם ולא פיצתה אותם על הנזק לתכולה ואי הנוחות שנגרמו להם במשך השנים כשעד להעברתם למלון, התרוצצו שבוע בין קרובי משפחה.

חברת עמידר טענה בין היתר בכתב ההגנה להתיישנות התביעה וכי בשנת 2009, סירבו בעלי הדירה לאפשר תיקוני טיח וצבע בדירתם, לפני קריסת התקרה המדוברת.

בתגובה לטענת ההתיישנות, בא כוחם של בעלי הדירה עו"ד יואב בנטל, טען כי התביעה הוגשה לאחר שנות סבל גם בגלל חסרון בכיס וכי רק לאחר קריסת התקרה התברר להם כי כל התיקונים היו אחיזת עיניים וכי עמידר הוליכה אותם שולל.
השופט דחה טענת ההתיישנות ואת טענת סירוב בעלי הדירה לאפשר לעמידר לבצע חלק מהתיקונים ותקף בחריפות את התנהלותה של חברת עמידר תוך שהוא מכנה התיקונים שביצעה עד לקריסת התקרה, "כוסות רוח למת" ו"פלסטר לחולה סופני". השופט קבע שיש קשר מתמשך בין הליקויים מלפני תקופת התיישנות לליקויים שאחרי תקופת ההתיישנות.
עוד נאמר בפסק הדין: "מדובר בשלל מוקדי רטיבות שחלחלה לקירות ולתקרה, גרמה לתופעות עובש והתנפחות, שטופלו בתיקונים קוסמטיים מטעם עמידר. פעולה זו רק הסתירה לתקופה קצרה את הרטיבות עד שהרטיבות ארוכת השנים גרמה לקריסת התקרה דרך הטלאי מגבס שהתקינה עמידר להסתרת מחדליה".

לגבי עוגמת הנפש השופט קבע כי מעבר לסבל הנמשך בגין הרטיבות, נגרמה טרחה רבה ועגמת נפש מהצורך לפנות את הדירה למשך כחודש, לנקות ולסדר רהיטים ותכולת דירה שלכל הפחות התלכלכה מאבק וחלקי תקרה שנשרו. עולה גם כי פורקו ארונות והתובעים נאלצו לגור עם משפחתם במלון ונגרמה להם טרחה בנסיעות וכלכלה, מעבר לארוחות שקיבלו במלון באשקלון. השופט ציין בפסק דינו כי פיצוי סך 100 אלף ₪ עבור עוגמת נפש, משקף גם מידה מסוימת של פיצוי מוגבר, לאור הצורך לשדר מסר לעמידר כי חסכון בעלות אחזקה ואדישות אינו כדאי מבחינה כלכלית. בנוסף קבע כי על עמידר לשלם פיצוי בסך כ-19 אלף ₪ עבור תיקונים שלא בוצעו כולל קיר חיצוני לדירה ו-5000 ₪ עבור שכר מומחה כולל הפרשי הצמדה וריבית מיולי 2010 עת קרסה התקרה וגם הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 20 אלף ₪.