עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

זיכרון בסלון מגיע לאשקלון

במסגרת המיזם הארצי תושבי העיר יפתחו את ביתם לעדויות חיות של ניצולי שואה

ביום רביעי האחרון קיים מרכז הצעירים באשקלון ערב מרגש במיוחד לציון יום השואה הבינלאומי. במהלך הערב התאספו יחדיו צעירים ומבוגרים, רובם שורדי שואה, תחת הנחייתם של מדריכים מבית לוחמי הגטאות.

במסגרת האירוע, חולקו המשתתפים לארבע קבוצות ובכל אחת מהן התאפשר להם לנהל שיח אינטלקטואלי ורגשי אודות זיכרון השואה, השפעתו הקולקטיבית על החברה הישראלית ועלינו כפרטים ועל הבחירה כיצד לשמר את הזיכרון. שורדי השואה התרגשו מאוד ושיתפו את רגשותיהם ומחשבותיהם אודות החשיבות הרבה שיש למפגשים מסוג זה.

מנהל מרכז הצעירים, ניסים בן דוד, שגם הנחה את הטקס, סיים את דבריו בשאלת השואה אשר מציבה דילמות מוסריות עבור כל אחת ואחד מאיתנו, כמו "אל לנו לשאול את עצמנו מה היינו עושים אילו היינו יהודים, כי זו השאלה הקלה, עלינו לשאול את עצמנו מה היינו עושים אילו היינו גרמנים?".

בתוך כך, מרכז הצעירים באשקלון פותח את הדלת לבתי התושבים במסגרת המיזם החברתי הארצי 'זיכרון בסלון' 2019 באשקלון. עד כה, הצפי הוא לכ-50 סלונים פתוחים לקהל בערב יום השואה וההרשמה עדיין פתוחה לתושבים נוספים דרך המרכז. את הפרויקט יובילו ניסים בן דוד מנהל המרכז, נועה נחמיאס ותמר שפירא ממרכז הצעירים, ועוד 16 מתנדבים בצוות המוביל, שיצרו קשר עם המארחים, אנשי עדות ויפיצו את המיזם ברחבי העיר.