עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"זיהינו את הצורך והחלטנו למסד את הסיוע"

 

 

בשורה לתושבי הדרום: עמותת עלה מפעילה מוקד מידע, תמיכה וייעוץ חינמי למשפחות של ילדים ובוגרים עם מוגבלויות * רכזת השירות בדרום: "חשוב לנו לחזק את ההורים ולתת להם הרגשה שהם לא לבד ויש מענים בקהילה"

 

 

בישראל ישנם עשרות מוקדי תמיכה, וכעת גם בדרום – קו תמיכה למשפחות של ילדים עם מוגבלות. מוקד 'עלה בשבילכם' של עמותת 'עלה', הפועל כשנה וחצי ומקבל מאות פניות, עובר כעת למתכונת עבודה מורחבת ויהווה מרכז מידע, יעוץ וליווי למשפחות לילדים עם מוגבלויות. הכולל קו חם ופעילות שוטפת של הרצאות העשרה בתחום הצרכים המיוחדים וקבוצות תמיכה להורים. "רק לאחרונה פנתה אלינו אם חד הורית לילד כבן 18 עם אוטיזם ומוגבלות שכלית" מספרת כלילה שחר רכזת השירות בדרום. "האם סיפרה כי היא מגדלת את הילד לבד ומתלבטת מאוד האם להתחיל תהליך של הוצאה למסגרת חוץ ביתית, על כל הכרוך בכך. היא פנתה אלינו לקבלת יעוץ ותמיכה, הקשבנו לה, ביחד ליבנו את הקושי והצורך, הוספנו לה נקודות מבט ולבסוף קיבלה מאיתנו הדרכה מה עליה לעשות ולמי לפנות באם תחליט לשלוח את הילד למוסד מתאים".

המוקד הוקם בעיקר עבור הורים ומשפחות של ילדים ובוגרים עם מוגבלות מורכבות הנמצאים בצמתים שונים ומבלבלים במהלך חייו של הילד/הבוגר, אך מספק גם מענה לכל אדם שמבקש לקבל מידע שיכול להועיל לאנשים עם מוגבלות, זאת באמצעות צוות מקצועי שמעניק מענה לפונים בזמינות מירבית. המוקד הטלפוני משמש אוזן קשבת ורשת חברתית תומכת, מסייע להורים כבר בשלב הראשוני עם קבלת האבחנה אודות המוגבלות של ילדם, מסייע במיצוי זכויות ומכוון לגורמים מטפלים בקהילה. המוקד מטפל בעשרות פניות בחודש בהיקף טיפול שנע בין יום למספר ימים. 

בעמותה מציינים כי בישראל חיים כיום כ-1.41 מיליון אנשים עם מוגבלויות ברמות שונות, שהם כ-17% מהאוכלוסייה. כ-240,000 מהם הם מתחת לגיל 17. מנהלת המוקד בעמותת 'עלה' מירי אריכא, מסבירה כי "ה"קו החם" נולד מתוך הצורך בשטח: "בעקבות פניות רבות מצד אנשים שביקשו מידע והכוונה וזאת בעקבות התמודדויות מורכבות שהם חווים כבני משפחה של אדם עם מוגבלות, זיהינו את הצורך והחלטנו למסד את הסיוע שהיה ניתן באופן עצמאי על ידי אנשי הצוות. שכן, אנשים רבים פונים ל'עלה' כי הם מזדהים עם הסיפור של דורון אלמוג ועם היכולת להתגבר על מכשולים".

לדברי אריכא, לאחר פיילוט שנוסה בשנה האחרונה בהצלחה רבה, הוחלט להרחיב את הקו ולהפעילו בזמינות מירבית: "חשוב לנו לחזק את ההורים ולתת להם הרגשה שהם לא לבד ויש מענים בקהילה. אנו כאן בשבילם בכדי להקשיב לצרכים המיוחדים שלהם, להנגיש את המידע ולחבר אותם לגורמים מטפלים שיכולים לסייע להם באופן ספציפי, וברוח "עלה" גם השירותים שלנו ניתנים במקצועיות מתוך אכפתיות רבה, באהבה ובמאור פנים".

 

עמותת 'עלה', העמותה הגדולה ביותר בישראל לשיקום אנשים וילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מנהלת ארבעה מרכזי שיקום בירושלים, בבני ברק, בגדרה ובכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן", מהווה בית לאנשים עם מוגבלויות. במרכזים מתקיימות פעילויות תעסוקה, חינוך, תרבות ופנאי במגוון מקצועות השיקום, המאפשרים לדיירים להרגיש שווים בחברה הישראלית.

 

 

ניתן ליצור קשר עם הקו החם של עמותת 'עלה' שנקרא "עלה בשבילכם" בטלפון 

1-800-201-077