עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"זה שטח פרטי שלי מעכשיו"

 

חניית נכים ששורטטה על המדרכה שימשה במשך מספר שנים את הנכים המגיעים לרחוב העלייה בשכונת מגדל, אולם לאחרונה הציבה יד נעלמה תמרור עם שלט ובו מספר רכב סמוך לחנייה * העירייה:

תושב אשקלון שאול עיני, בעל תו נכה, נוהג להעמיד את רכבו בחניית נכים סמוכה לעסק שלו בשכונת מגדל באשקלון. בעשור האחרון הוא הבעלים של עסק קטן למוצרי סדקית ברחבת בית אמי אליה הוא מגיע מדי יום. חניית הנכים הסמוכה שימשה אותו בשנים האחרונות וסייעה לו להעביר את שגרת היום. לאחרונה הוא הופתע לגלות כי תמרור עם מספר רכב הוצב בחניה וכי היא הוסבה לחניית נכה פרטית על אף שהיא ממוקמת על מדרכה. לדבריו הוא פנה לעירייה מספר פעמים ואף התריע בלשכת ראש העיר כי התמרור אינו נראה לו תקני אולם טרם קיבל מענה. כפועל יוצא מהמצב החדש שנכפה עליו, הוא אינו יכול להעמיד את רכבו בחנייה ששימשה אותו בשנים האחרונות והוא נאלץ לבזבז זמן לא מבוטל בחיפוש אחר חנייה אחרת באזור הסובל ממילא ממחסור משמעותי בחניות נכים.

השבוע אמר עיני ל"סטאר": "אני משתמש בחניית הנכים מחודש מאי 2016 ברגע שראיתי חניית נכים פנויה התחלתי להחנות שם. חשוב לציין שכשאני לא באזור הגיעו נכים אחרים וגם הם חנו שם, זו למעשה חנייה שמיועדת לכלל הנכים באזור. לפני שבועיים בערך נכנס אליי אדם שאני לא מכיר לחנות ושאל אותי אם אני בעל הרכב שעומד בחניית הנכים. כשהשבתי לו בחיוב, הוא אמר לי 'אתה לא יכול להחנות שם יותר, כי זו כבר חנייה שלי ואני הצבתי שם תמרור עם מספר הרכב שלי, זה שטח פרטי שלי מעכשיו. זה נראה לי תמוה אבל אמרתי לו שאני אברר ולא החניתי שם יותר את הרכב".

מה אמרו לך בעירייה?
"פניתי לעירייה מספר לא מבוטל של פעמים, התקשרתי גם ללשכת ראש העיר ושם נאמר לי שהעניין בטיפול, אבל עברו כבר שבועיים ולא שמעתי מהם שום תשובה – לא חיובית ולא שלילית פשוט כלום. זה מקום ציבורי וזה נמצא על מדרכה שהיא שטח ציבורי ולא פרטי כמו שאני מבין".

מה קורה בשטח בינתיים?
"ראיתי שחיבלו בשלט שהוצב על התמרור ושברו אותו. בינתיים נכים מעמידים את הרכבים שלהם בחניה הזו מדי פעם, לא כולם מסתכלים ורואים את השלט החדש שהוצב שם. אותו אדם לא פנה אליי יותר אבל רציתי לברר את הנושא בעירייה, בינתיים אני אאלתר לי מקומות חנייה. מה שהכעיס אותי זה שהבטיחו לברר את העניין ולהחזיר תשובה ולא הייתה תשובה".

מה אתה מצפה שהעירייה תעשה כעת?
"שתקצה חנייה לכל הנכים שמגיעים לאזור, שכל נכה שמגיע ורואה חנייה פנויה יוכל לחנות, שלא יהפכו את החניה לחניית נכים של מישהו פרטי. זה נראה לי לא ברור איך מישהו פתאום מגיע ושם תמרור עם שלט על דעת עצמו. דיברתי גם עם הפיקוח ואמרו לי 'זה לא שלו אתה יכול לחנות. הוא לא יכול לעשות את זה', אבל רציתי לקבל אסמכתא לנושא ובינתיים לא קיבלתי אותה. האזור הזה עמוס מאוד וקשה לי מאוד למצוא חנייה, המצב החדש גורם לי לאלתר חניות במקומות אחרים כי אין מספיק חניות נכים באזור שלנו".

מהעירייה נמסר בתגובה: