עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

וועד ההורים בבית ספר איתן מתנגד להקמת מסוף התחבורה החדש במגדל

       

עיריית אשקלון פרסמה את כוונתה להקים מסוף אוטובוסים חדש במגדל, שימוקם בסמוך לבית הספר איתן לחינוך מיוחד. בבית הספר לומדים תלמידים הלוקים במגבלה שכלית התפתחותית ברמות קלות ועד קשות ועמוקות, סיעודיים ואוטיזם. פניות ההורים לתומר גלאם וסגנו, יורם גניש שממונה על האוכלוסייה עם צרכים מיוחדים לא נענות. 

עיריית אשקלון הודיעה קבל עם ועדה כי במרכזה של העיר, במגדל, בסמוך לרחבת השופרסל יוקם מסוף אוטובוסים חדש במקום התחנה המרכזית הישנה. מיקום התחנה העתידית נמצא גובל עם בית הספר איתן.

הורי התלמידים וצוות בית הספר כלל לא היה מיודע כלל בתכנון העירייה ולמעשה למדו על העניין לאחר הצהרת תומר גלאם. טענת ההורים המרכזית הנה כי עיריית אשקלון כלל לא בחנה את הנזקים לתלמידי בית הספר בקמה של מתחם שכזה בסמוך לבית הספר.

בפניית וועד ההורים לראש העיר תומר גלאם וסגנו יורם גניש במכתבים. מבהירים הם כי בניית התחנה החדשה תפגע קשות בתלמידים שגם כך עם סובלים מלקויות קשות. מטרדי הרעש בעת ההקמה ולאחר מכן יגרמו לפגיעה משמעותית בתפקוד הילדים אשר זקוקים לסביבה רגועה ומכילה מבהירים ההורים.

עוד הוסיפו ההורים, כי מחקרים מוכיחים כי נזקי רעש מזיקים לילדים רגילים, כל שכן לילדים עם צרכים מיוחדים שכל רעש הופך אותם ללחוצים ומגביר אצלם את הסיכון לפגישה בהתפתחות ובתפקוד הקוגנטיבי.

ההורים מבקשים את הנהלת העירייה לבחון בשנית את ההחלטה להקים את מסוף התחנה בסמוך לבית הספר. וזועמים על כך שכלל לא עודכנו על התהליכים. ההורים מבקשים גם לדעת מה הפתרונות לטובת הילדים בסביבה אשר למעשה אמורה להיות הציר המרכזי של התחבורה הציבורית בעיר ואל מחוץ לעיר. את העתק המכתב הפנו ההורים אל שרי הממשלה הרלוונטיים ומבקשים את התערבותם.

ההורים הבהירו כי לא קבלו שום תשובה משמעותית מתומר גלאם וסגנו יורם גניש. ובאם לא יקבלו תשובות יפעלו בהליכים למנוע את הפגיעה.