עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

התלמיד שתובע מיליונים מהעירייה

עיריית אשקלון

 

מעידה במהלך הפסקה באחד מבתי הספר באשקלון הובילה להגשת תביעת נזיקין על סך מיליוני שקלים נגד העירייה בטענת רשלנות * העירייה: "במסגרת ההיערכות לשנת הלימודים תש"פ, מבצעת העירייה סקרי בטיחות בכל מוסדות החינוך על מנת לוודא כי הם ערוכים"

תביעה: עיריית אשקלון אחראית לפציעת תלמיד בבית הספר: משחקי ילדים בחצר בית הספר הם דבר שבשגרה. אבל תלמיד כבן 15, שיצא לחצר בהפסקה , נתקל במכסה ברזל בולט, נפל ונחבל קשות בידו – חבלה שלדעת אורתופד מומחה שבדק אותו, גרמה לו ל-28% נכות לצמיתות. באמצעות עורכי הדין כרמי בוסתנאי ומיכאלה ייגר, הגישו הנער והוריו תביעת נזיקין לבית משפט השלום בת"א נגד עיריית אשקלון, שבשטח שיפוטה נמצא בית הספר שבו אירעה התאונה, ונגד משרד החינוך המפקח על פעילות בית הספר.
על פי התביעה, בבית הספר הייתה חצר פנימית מוצלת, מכוסה יריעות דשא סינטטי. מתחת ליריעות היו לוחות ברזל מוגבהים שבלטו גם על פני משטח הדשא, מעין מדרגות ברזל באמצע החצר בגובה של 5-10 ס"מ. בליטות אלה לא הוסרו ולא סומנו, אלא פשוט הניחו עליהן יריעות דשא. זאת, כדי שמשטח הדשא ייראה, כביכול, כמשטח ישר, אך למעשה היו תחתיו מפגעים ומכשול נסתרים, שבקושי ניתן היה להבחין בהם.

בתביעה נטען, כי התלמיד שיצא לחצר לשחק, נתקל לפתע באחד ממכסי הברזל הבולטים, נפל ונחבל בחוזקה ביד ימין. ידו הושמה בגבס למשך חודשיים וכשגם זה לא עזר הוא עבר ניתוח בהרדמה כללית שכלל קיבוע ושתל בידו. לאחר מכן נמצאה עדיין הגבלה בתנועות שורש כף היד והוא נמנע מפעילות מאומצת.

בתביעה נטען, כי "עד היום סובל התובע מכאבים תמידיים והגבלות תנועה בכף יד ימין, מתקשה בכל פעולה הדורשת תפקוד תקין של היד". בחוות דעת של מומחה אורתופד שצורפה לתביעה, צוין כי "ישנה הגבלה משמעותית של טווחי תנועות של שורש כף יד ימין וירידה משמעותית בכוח. כתוצאה מכך, ישנה גם פגיעה משמעותית בתפקוד היומיומי, מגבלה באחיזה בחפצים קלים או כבדים והרמת משאות". לסיכום, קבע המומחה, כי הנכות הרפואית של הנער היא 28% נכות צמיתה. התביעה השאירה לבית המשפט לקבוע את גובה הפיצוי שיקבל הנער.
בתביעה נטען כי הפסדי השתכרות ופגיעה בכושר ההשתכרות בעתיד, לפי הנכות התפקודית והפגיעה הממשית בכושר ההשתכרות עד לגיל הפרישה מעבודה מוערכים בסכום של 450,000 ₪, אובדן תנאים סוציאליים ו/או הפסדי פנסיה ו/או הפסד השתכרות לאחר גיל פרישה מעבודה מוערכים בסכום של 70,000 שקלים, עזרת הזולת לעתיד בסכום של 40,000 שקלים ואילו עבור כאב וסבל מבקשים התלמיד והוריו פיצוי של 150,000 שקלים. סכום התביעה הכולל הועמד לסמכותו של בית משפט השלום בתל אביב יפו – 2.5 מיליון שקלים.

מהעירייה נמסר בתגובה: "ככלל, איננו דנים בתביעות בתקשורת ונגיש את תגובתנו לבית המשפט, כמקובל. נוסיף רק כי בימים אלו, ובמסגרת ההיערכות לשנת הלימודים תש"פ, מבצעת העירייה סקרי בטיחות בכל מוסדות החינוך על מנת לוודא כי הם ערוכים ומוכנים לקבל את התלמידים בבטחה, גם בשנה הלימודים הבאה. במסגרת זו מטופלים הליקויים, ככל שישנם, ברמה הגבוהה ביותר".