עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

השיפוד האחרון?

האם אחד הסמלים הקולינריים של אשקלון בדרך לסגירה? השבוע הכריז רודי סורוג'יו, מי שמפעיל את מסעדת הניצחון במדרחוב כי היא תסגור את שעריה לאחר למעלה משבעים שנות פעילות * הלקוחות שנהנו מהקבב הרומני המפורסם מקווים כי יימצא פיתרון שימנע זאת

המצב הקשה של בעלי העסקים באזור המדרחוב נותן את אותותיו גם בענף המסעדנות כאשר השבוע הודיע מפעיל מסעדת הניצחון על סגירתה לאחר שבעים שנות פעילות. רודי סורוג'יו עבד במסעדה במשך כשני עשורים ובארבע השנים האחרונות הוא מפעיל אותה לאחר ששכר אותה ממשפחתו של הבעלים המייסד שייע לייבושור. המקום הפך לשם דבר בקולינריה האשקלונית ובכלל ולמעשה הפך עם השנים לאחד המקומות המזוהים ביותר עם אוכל רומני בישראל. אין כמעט אשקלוני שלא הכיר את המקום שהציע את הקבב הרומני המפורסם ללקוחות שהגיעו גם מהמרכז ואף מהצפון הרחוק על מנת להתענג על אוכל ביתי אותנטי.


את קירות המקום מעטרות כתבות שנעשו במרוצת העשורים לפעילותו ובהן לא מעט דברי שבח והלל לאוכל ולאווירה השוררת בו. כעת נראה כי המצב הכלכלי הכריע את המפעיל שהכריז השבוע כי המקום ייסגר בקרוב בשל הירידה התלולה במספר הלקוחות וההוצאות הכרוכות בהפעלת העסק.
סורוג'יו ציין כי "הזמנים הפכו להיות מאוד קשים" וכי ההוצאות הכבדות, לצד הארנונה היקרה הובילו אותו לקבל את ההחלטה בלב כבד. הוא ציין כי כאשר החל להפעיל את המקום לפני ארבע שנים תנועת הלקוחות הייתה ערה יותר אבל הכמות הלכה וירדה משנה לשנה עד שבמצב הנוכחי הוא הגיע למסקנה שאין ביכולתו להמשיך ולהפעיל את המקום.
בריאיונות הרבים שהעניק השבוע לכלי התקשורת הוא סיפר כי כאשר החל לשכור ולהפעיל את המקום, זה היה לאחר שהבעלים הקודם והמייסד, שייע לייבושור, רצה לסגור אותה, "הוא רצה לסגור ולי זה היה כבוד להמשיך ולשכור אותה, רציתי שהיא תעבוד ולא תלך לאיבוד".
מנת הדגל של המסעדה היא כמובן הקבב הרומני אותה שוקל סורוג'יו להמשיך ולמכור באופן עצמאי: "אני נכנסתי וכבר ידעתי לעשות הכל, כולם יודעים שהקבבים זה משהו אחר, הכי טובים בארץ. אין מישהו שעושה קבבים יותר טובים משלי".
המסעדה הרומנית הוקמה על ידי שייע (ישעיהו) לייבושור ורעייתו שרה, לפני שבעים שנה והפכה ברבות השנים למיתולוגית. שמה של המסעדה – "הניצחון" הוא על שם הניצחון במלחמת העצמאות.
אין ספק שהבשורה על סגירתה הקרובה של המסעדה העציבה לא מעט אנשים, אם לאור הזיכרונות שיש לרבים ממנה ואם לאור הסמליות של הסגירה, על רקע מצבו המידרדר של המדרחוב שהיה פעם שוקק חיים והיום גוסס.

למרות העצב הרב ששרר בקרב לא מעט לקוחות קבועים למשמע הכרזתו של סורוג'יו, יש לציין כי הוא רק הפעיל את המקום וכי בעליו של המקום, משפחת לייבושור היא זו שאמורה לקבל החלטה סופית באשר לגורלה של המסעדה שהפכה למותג. בנו של המייסד, חנן לייבושור ציין השבוע כי הם לא ממהרים להכריז על סגירה סופית וכי במידה ויימצא שוכר שיענה לדרישותיהם הכספיות הרי שהמסעדה תמשיך לפעול.