עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"השותפות הפכה כבר למסורת"

שותפות אשקלון-בולטימור תופסת תאוצה כאשר במהלך החודשיים האחרונים הגיעו לעיר
למעלה מ -75 אורחים מבולטימור שהתארחו אצל משפחות מארחות ונהנו מאווירת הקיץ והחופש בעיר * אחד המארחים: "חבר'ה רציניים, סקרנים שאכפת להם מישראל. זה כיף גדול לקחת חלק בפעילות" * ראש העיר תומר גלאם: "יש לאשקלון מה להציע ובמה להתגאות"

מתחילת חודש יוני, ביקרו באשקלון למעלה מ-75 איש מבולטימור במסגרות שונות: משלחות בוגרים ונוער, מתנדבים יחידים, משפחות וכן משלחות של אנשי מקצוע. במהלך הביקור, התנדבו ופעלו ברחבי העיר אשקלון ונהנו מאווירת הקיץ והחופש בעיר. הביקורים התקיימו כחלק מפעילות שותפות אשקלון – בולטימור בעיר ובשיתוף פעולה של מחלקות העירייה השונות.
בין המבקרים בקיץ היו 13 בני נוער מתוכנית אלייז'ה קאמינגס – תוכנית מנהיגות לבני נוער אפרו אמריקאים בבולטימור. החניכים התארחו בסוף שבוע אצל משפחות מארחות. ביום ראשון התנדבו יחד עם נערי מית"ר בצביעת מיגוניות בשכונת שמשון בהובלת המורה לאומנות במית"ר אולגה ומנהל המית"ר מישל מגירא ששיתף בתחושותיו: "שיתוף הפעולה עם שותפות אשקלון – בולטימור קיים כבר מספר רב של שנים ואני רואה בו דבר מבורך. ביקורי המשלחות במית"ר מסייעות לשני הצדדים, ואני מאמין כי שיתוף הפעולה רק ימשיך ויצמח".

ראש העיר, תומר גלאם התייחס לרכבת המתארחים מבולטימור באשקלון: "השותפות הפכה כבר למסורת, יש לאשקלון מה להציע ובמה להתגאות. קיבלנו המון מחמאות מהמשלחות שהגיעו לעיר. אנו נמשיך בפעילות משותפת ונגביר את השותפות והפרוייקטים המשותפים גם בעתיד".

"הסופ"ש היה החלק הכי כיף בטיול עד עכשיו", שיתף לורנס משתתף בתוכנית אלייז'ה קאמינגס, "איזו פינק אותנו ודאגה לכך שנרגיש בבית. אשקלון בכלל היא עיר מדהימה!". איזו מויסה, שאירח את לורנס, גם כן נהנה מהחוויה "זו פעם ראשונה שאירחתי אצלי את החבר'ה האלה, והם פשוט נפלאים! חבר'ה רציניים, סקרנים שאכפת להם מישראל. זה כיף גדול לקחת חלק בפעילות השותפות ביחוד כשמדובר בנוער, תחום שאני מתעסק בו במקצועי".

סיגל אריאלי, מנהלת השותפות: "שותפות אשקלון בולטימור פועלת לחיזוק הקשרים בין תושבי העיר אשקלון ובין חברי הקהילה היהודית בבולטימור. לכן, מפגשים שכוללים אירוח בבתים הם תמיד שיא של הפעילות שלנו. תודות מיוחדות למשפחות שאירחו את הנערים מפרויקט אליזה קאמינגס, פתחו את בתיהם לבני נוער שיהפכו שגרירים של אשקלון ומדינת ישראל בשובם לקהילה האפרו אמריקאית בבולטימור".

רוני קאפח, רכזת פרויקטים ומשלחות בשותפות: "כמו בכל שנה, זה תמיד מרגש לראות איך בני הנוער שלא היו לפני באשקלון או בכלל ביקרו בישראל מתחברים תוך מספר שעות למשפחות האשקלוניות. אני שמחה שזה הפך למסורת בעיר ושכמו תמיד המשפחות האשקלוניות – שיש להגיד להן תודה ענקית – דואגים שהם יצאו מהעיר עם חוויה טובה ורצון לחזור".

שותפות ארוכת שנים

השותפות ארוכת השנים הולידה לא מעט פעילויות התורמות לקשר בין שתי הערים: בחודש ינואר השנה שלוש משלחות של כ-80 בני נוער ומשפחות מבולטימור ואודסה ביקרו באשקלון במסגרת תוכניות שונות וייחודיות של שותפות אשקלון – בולטימור ועיריית אשקלון. המשלחות שהגיעו לעיר לקחו חלק בתוכנית 'חדשנות חברתית' המשותפת לבולטימור שבארה"ב, אודסה ואשקלון; נוער מבית הספר 'בית אל' שבבולטימור וחברי קהילת בית הכנסת 'אוהב שלום' בבולטימור.
המשלחת מביה"ס "בית אל" הייתה הראשונה שהגיעה לעיר וכללה 13 בני נוער. במהלך פעילותם באשקלון, נפגשו התלמידים עם תלמידי כיתות ו' בבית הספר התאום שלהם 'ארלוזרוב'. הקשר בין בתי הספר מתקיים על ידי פרויקט "שבט אחים" הפועל במסגרת השותפות ובסיוע הסוכנות היהודית ועיריית אשקלון.

האורחים ותלמידי בית הספר בילו זמן בהיכרות משותפת, סיור בבית הספר ולסיום הקימו 'גינת שותפות' צבעונית בחצר בית הספר. לאחר מכן, המשיכו בני הנוער לפעילות חווייתית בחווה העירונית המנוהלת על ידי הגברת מזל אמנו, שם הכינו פיתות בטאבון ולרגל החורף ומזג האוויר הקריר הכינו גם תמצית 'תרופה טבעית' לחיזוק המערכת החיסונית.
את פני האורחים מבולטימור קיבלו, מנהל בית הספר אריאל סעדון, סגניתו רונית לוגסי, ונאווה דניאל רכזת הפרויקט בבית הספר.
אריאל סעדון: "אנחנו שמחים לארח תלמידים מבית הספר התאום שלנו מבולטימור. אתם מוזמנים בכל עת להגיע לבקר בית ספרנו. הקשר שלנו חשוב מאד לשתי הקהילות".

איל בור, מנהל בית הספר מבולטימור, אמר: "הביקורים האלה, המפגשים פנים אל פנים בין תלמידים משתי הקהילות הם הביטוי האמיתי של ערכי השותפות, אנשים אל אנשים".
המשלחת הנוספת כללה 30 בני נוער שלוקחים חלק בתוכנית 'חדשנות חברתית' של השותפות המתקיימת זו השנה השנייה. במסגרת פרויקט משולש של הקהילה היהודית מבולטימור, הקהילה היהודית מאודסה והעיר אשקלון, לומדים עשרה בני נוער באשקלון על יזמות עסקית מתוך מחשבה".