עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

הרבה עבודה לפניו

ישראל זיו מזכיר סניף אשקלון ויו״ר סניפי הדרום בעבודה אירח ביום רביעי את חבריו כדי  להוקיר להם תודה על התמיכה שהעניקו לו בפריימריז * זיו: "מפלגת העבודה זו מפלגה עם עבר, הווה, עתיד. אני מצפה שהקהלים יחזרו הבייתה ושהמפלגה תחזור לכוח שלה"

כאמור זיו נבחר להיות נציג הדרום של מפלגת העבודה לכנסת ה-21. עם הצגת רשימת העבודה ניתן היה לראות את זיו עומד על הבמה יחד עם בכירי המפלגה שזוהרה הועם במהלך השנים האחרונות.

זיו משוכנע כי כוחה של המפלגה עוד במתניה וכי תוכל להוות גורם משמעותי גם בכנסת הבאה. ל"סטאר" הוא אמר השבוע: "ישנם  נושאים חשובים כמו הזכות לדיור בר השגה ודיור להשכרה, עובדי הקבלן, הגדלת קצבת זקנה, הגדלת קצבת הנכים, רפורמות לזכויות נכי צה״ל

הטבות לחיילים משוחררים, חינוך חינם עד לתואר ראשון, בניית ממ"דים באשקלון רבתי במימון הממשלה. הכרה לערי הפריפריה כאזור פיתוח א' ועוד. הדיור הוא הדבר הבוער ביותר – קורת גג מהווה מרכיב בסיסי בתחושת הביטחון הקיומי של כל אדם וכל משפחה והיא זכות אנושית עליה מחויבת המדינה כלפי אזרחיה. בשנים האחרונות המדיניות הובילה לייבוש הדיור הציבורי דבר שהביא לעלייה של עשרות אחוזים במחירי הדיור ולהכבדה משמעותית של נטל הדיור, באחוז ההוצאות מתוך סל ההכנסה. הנפגעים הם כולם ובעיקר אלה הממוקמים בעשירון סוציו-אקונומי נמוך יותר. היו שתי הצעות לשני שרי אוצר, יאיר לפיד ומשה כחלון להוזיל את מחירי הדיור – לפיד עם אחוז מע״מ אפס והשר כחלון עם דיור למשתכן. שתי ההצעות הן טובות פוליטית אבל אינן נכונות מקצועית".

מה אתה היית מציע?

"מפלגת העבודה רואה בדיור זכות קיומית והיא תחתור להוזלת המחירים. מה שניתן לעשות הוא הפשרת קרקעות באזורי הביקוש, בנייה של כ-200,000 יחידות דיור תוך שנתיים ימים. מענקי רכישה וסיוע בשכר דירה בניית דירות להשכרה לתקופה של עד 15 שנה בתום התקופה ניתן לרכוש את הדירה בקיזוז שווי השכירות וקיזוז שווי הקרקע, מערכת מיסוי אשר תתמרץ בנייה ושיווקים מהירים בשטחים המוקצים לכך. שיפוץ כל הדירות הקיימות בדיור הציבורי במימון ממשלתי על מנת שהמשפחות יחיו בתנאים סבירים. כל מי שטוב לו בבית טוב לו בלב".

לדעתך אבי גבאי יכול להיות ראש ממשלה?

"שאלה אותי תושבת העיר מה ההבדל בין בני גנץ לבין גבאי? עניתי לה שאבי גבאי הוא רמטכ״ל בניהול וגנץ רמטכ״ל בביטחון. אבי גבאי חושב קדימה. יש לו יכולות ניהול שאין להרבה. מהוא קבל החלטות גם אם הן לא פופולריות העיקר שהן החלטות לטובת המדינה. טובת המדינה חשובה לו לפני טובתו האישית. נקי כפיים, יש לו אג'נדה והולך איתה בראש מורם".

יש סיכוי שנראה אותך בעתיד בכנסת?

"למדתי בחיים שהכל אפשרי והכל לטובה. מפלגת העבודה זו מפלגה עם עבר, הווה, עתיד. אני מצפה שהקהלים יחזרו הבייתה ושהמפלגה תחזור לכוח שלה".