עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"הקופה הציבורית היא לא הפקר"


במסגרת אחד השבועות הסוערים ביותר בתולדות הפועל אשקלון הודיע ראש העיר, תומר גלאם כי הוא סוגר את כל המתקנים העירוניים בפני הקבוצה ויפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו נגד העמותה המנוהלת על ידי אנשים המזוהים עם ראש העיר הקודם איתמר שמעוני: "הנהלת הפועל אשקלון ירדה מהפסים. היא מסכנת את הקבוצה, פוגעת באוהדים ומביאה הלכה למעשה לפירוקה של הקבוצה"

שבוע סוער במיוחד עבר על קבוצת הכדורגל של הפועל אשקלון שמשך את הכותרות על הנעשה בה אל מעבר למדורי הספורט: בהודעה שפרסמה העירייה השבוע נאמר בין היתר כי העמותה, שנשלטת על פי החשד בידי גורמים הקשורים לראש העיר הקודם, העומד למשפט בגין מעשים פליליים חמורים, מנסה לסחוט את העירייה במטרה לקבל כספים באופן בלתי תקין וזאת כחלק מהעובדה שלא השלימו עם תוצאות הבחירות. ראש העיר אשקלון ומועצת העיר העמידו לקבוצה תנאים על מנת שיוכלו להעביר מימון ציבורי לקבוצה. הנהלת העמותה החליטה שלא לעמוד בדרישות ובנהלים ובצעד של "תמות נפשי עם פלישתים" החלה בהליך של שחרור מסיבי של שחקנים ויצירת נזקים בלתי הפיכים לקבוצה ולאוהדיה. בתוך כך מינתה העמותה את אמנון גלולה ויגאל גואטה, מקורביו של ראש העיר הקודם, במקומם של חברי עמותה קודמים.

בשל כך, הורה ראש העיר לנקוט נגד העמותה בכל צעד חוקי על פי דין על מנת למנוע ולצמצם את המשך הנזקים שנגרמים לקבוצה על ידי העמותה, לרבות: 1. הגשת תלונה לרשם העמותות; 2. דרישה לקיים חקירה באמצעות הבקרה התקציבית בהתאחדות לכדורגל; 3. ראש העיר הנחה את הגורמים המקצועיים לבחון הגשת תביעת נזיקין נגד העמותה, חיוב אישי של מנהלי ונושאי המשרה בה וכן דרישה להשבת כל הסכומים שקיבלה העמותה כתמיכות ציבוריות. כמו כן, בשל הפרת התחייבויות העמותה כלפי העירייה הנחה ראש העיר על סגירת כל המתקנים העירוניים בפני העמותה.

בעירייה ציינו השבוע: "ראש העיר יפעל ללא לאות על מנת להשיב את הקבוצה לתפקוד תקין ולהישגים בתחום הכדורגל. אנו מבקשים להדגיש בפני אוהדי 'הפועל אשקלון' כי בניגוד לדבריו של חבר המועצה, איתמר שמעוני, העירייה כן הציעה לשאת בהתחייבויות של העמותה, אשר נוצרו בעקבות התנהלותם החובבנית של מנהליה, המנוגדת לכל כללי המינהל התקין. לא זאת בלבד, הנהלת הקבוצה הציבה בפני העירייה דרישות לא הגיוניות, הגובלות בסחטנות וניצול ציני של הקופה הציבורית, דבר המעיד שוב על טובת האינטרסים האישיים שעומדת לנגד עיניהם ולא טובת הקבוצה והאוהדים. כפי שציינו, ראש העיר לא ייתן יד להתנהגות כזאת ויעשה כל שיידרש על מנת לעמוד על המשמר ולוודא כי כספי המיסים נמצאים בידיים הנכונות ומנוהלים על הצד הראוי ביותר".

ראש העיר, תומר גלאם מסר: "נגמרו הימים שגורמים "מיוחסים" נהנים ממטעמי הקופה הציבורית ועושים בקבוצה כבשלהם תוך שהם משרתים אינטרסים אישיים ופוליטיים. הקופה הציבורית של תושבי אשקלון היא לא הפקר והיא לא צריכה לממן עסקנים הרואים את טובת עצמם בלבד ולא את טובת הקבוצה, העיר ואוהדי הפועל אשקלון".

סגן ראש העיר דורון נקשרי

סגן ראש העיר בתואר ומחזיק תיק הספורט, דורון נקשרי, התייחס אף הוא לנושא: "סיפור עמותת ותיקי אשקלון המחזיקה בקבוצת הכדורגל העירונית 'הפועל אשקלון' שבר כל מוסכמות אתיות ומקצועיות כסגן ראש עיריית אשקלון ומחזיק תיק הספורט בעירייה אני מוצא לנכון לגנות בכל פה את מעשיהם ותגובתם של חברי הנהלת הקבוצה.

קבוצת הכדורגל 'הפועל אשקלון' – אשר כמחזיק תיק הספורט אני מנוע מלפעול בעניינה, שכן בני הוא שחקן בקבוצה עוד מילדותו – מתוקצבת מעירית אשקלון בכספי ציבור. להזכירכם, מדובר בקבוצה אשר משחקת בליגות המקצועניות, אך היום מתברר מעבר לכל ספק סביר כי הקבוצה מתנהלת בחובבניות אשר מזלזלת בכספי הציבור ופוגעת בשחקנים ובספורט בעיר.

ראש עיריית אשקלון לשעבר, אותו ראש עירייה הנאשם בפלילים, איתמר שמעוני, מינה להנהלת הקבוצה את מקורביו, אשר לא בוחלים באמצעים לפגוע בשמו בקבוצה ובראש העיר הנבחר תומר גלאם. שמעוני, המתקשה להשלים עם הפסדו בבחירות ואף ניסה לעתור בעניין אך נדחה על ידי בית המשפט, מנסה באמצעות האנשים אותם מינה לניהול הקבוצה לפגוע בראש העיר הנבחר תומר גלאם. בהתנהלות זו, פוגעים שמעוני ואנשיו אך ורק בילדים שוחרי הספורט בעיר, באוהדי הקבוצה, בשחקנים ובכספי הציבור. אותה הנהלה בה משתמש שמעוני לצורך הפגיעה בקבוצה, היא ההנהלה שבחמש השנים האחרונות משכה משכורות עתק מחשבון הקבוצה המוחזק מכספי ציבור. ללא שום אתיקה מקצועית, פירקה ההנהלה את קבוצת הכדורגל בשם 'הפוליטיקה', והורידה שנים רבות של עבודה וכספים רבים לטמיון".

עוד הוסיף נקשרי: "הנהלת העיר לא תעבור על כך לסדר היום. ראש העיר אשקלון תומר גלאם, יחד עם הנהלת העיר יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם מכל הבחינות המקצועיות והמשפטיות על מנת להסיר את הנגע ולהחזיר את הקבוצה למסלולה. לכם, אוהדי הכדורגל, שוחרי הספורט, נוער ושחקנים מסורים, אני מבטיח כי בקרוב מאוד תשובו לרשום הצלחות והנאות במגרשים וכי הנהלת העיר יחד עם ראש העירייה תומר גלאם יעשו הכל לטובת כך ויעמדו מאחוריכם בהחלטות הגורליות שיתקבלו בימים אלו לטובת העיר אשקלון".

ביניים: "במלחמה כולם מפסידים"

מנכ"ל הקבוצה דרור אלמלם, הציג השבוע כך את גרסתו להשתלשלות האירועים: "היום הוא יום קשה ולא פשוט עבורי. אמש, אחרי ארבע שנים וחצי בתפקיד מנכ"ל מועדון הכדורגל הפועל אשקלון – פוטרתי מתפקידי ע"י דירקטוריון עמותת "וותיקי אשקלון", המחזיק בזכויות הניהול של הקבוצה הבוגרת. והאמינו לי שהפיטורין שלי הן החלק המאוד משני ושולי בסיפור הזה. קבוצת הכדורגל הפועל אשקלון היא מעל לכל אדם, מעל לכל תפקיד ומעל לכל זמן. בעלי תפקידים התחלפו, מתחלפים ויתחלפו. המועדון תמיד יישאר. איני נאחז ומעולם לא נאחזתי בקרנות המזבח. אין זה אני ואין זו דרכי. וגם עתה, בבואי לשתף את שעבר על המועדון בשנים האחרונות, לא לשם האדרה עצמית נעשה הדבר, אלא כדי להעביר מסר חד, ברור וצלול: במלחמה כולם מפסידים".

עוד ציין אלמלם בפוסט שהעלה: "זמן קצר לאחר שתומר גלאם נבחר לראשות העיר, ביקשתי ממנו לקיים פגישת עבודה מסודרת, על מנת לדון אתו בפעילות השוטפת של המועדון ולהבין מהי המדיניות שלו לגבי העתיד. לצערי הרב, הועברו אליי באמצעות שליחיו-מקורביו תשובות מעורפלות, לא ברורות ומאוד מתחמקות. לצערי, עד היום ראש העיר לא מצא לנכון להיפגש עמי, למעט שלוש פגישות אקראיות. ניסיתי בכל כוחי להימנע מהמציאות אליה הגענו ועדיין, ממש לא מאוחר. ניתן לשנות את המציאות. חבל שלאחר ארבע עונות וחצי, במהלכן הפועל אשקלון הגיעה להישגים חסרי תקדים – עלייה של שתי ליגות והישארות שתי עונות ברצף בליגת העל – עתיד המועדון לוטה בערפל. אני מאמין בכל ליבי, שבהידברות שכלתנית ולא אמוציונאלית, אפשר לצאת מחוזקים מהמשבר. בשל העובדה שנתקלתי בחומה בצורה מצד העירייה, ובנחישות ואסרטיביות מצד העמותה, הגעתי למצב שלא היו בידיי את הכלים לבנות את הגשר שיצלח את התהום שנפער. צד אחד סגר בפניי את הדלת, ואילו הצד השני פירש את הרצון שלי להוביל למתווה בכל מחיר – כחולשה. לדעתי, מי שמוותר הוא החזק ובעל העוצמה. יש לנו עיר מדהימה ויש לנו אנשים מדהימים ויקרים. אני קורא למבוגרים האחראיים שיש לנו בעיר שלנו, לעשות מעשה, להיכנס לעובי הקורה ולמצוא פתרון למשבר. אסור לשכוח: הפועל אשקלון מעל כולנו".