עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

הקואליציה של גלאם

לאחר שלושה שבועות עמוסים בשיחות ומפגשים של צוותי המשא ומתן הציג השבוע ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, את הקואליציה שלו שתמנה 21 מתוך 25 חברי מועצה * מי קיבל את סגנות ראש העיר בשכר? אלו תחומי אחריות הוענקו לשותפים בהנהלת העיר ומי יאייש את האופוזיציה בחמש השנים הקרובות? תמונת מצב מקיפה של מועצת העיר אשקלון החדשה

לראש העיר אשקלון תומר גלאם יש קואליציה: ביום רביעי השבוע הציג ראש העיר הנבחר את הנהלת העיר החדשה האמורה לסייע לו להנהיג את העיר בחמש השנים הקרובות. הקואליציה החדשה תהיה רחבה ותמנה 21 חברים מתוך 25 (מספר חברי המועצה גדל בשניים לעומת הקדנציה הקודמת) לאחר משא ומתן קצר וענייני שניהל צוותו של גלאם עם ראשי הסיעות השונות.

בישיבה החגיגית בלטו חיוכיהם של שלושת הסגנים בשכר – סופה ביילין שהובילה את רשימת "אשקלון ביתנו" להישג מרשים של שלושה מנדטים תכהן גם כממלאת מקום ראש העיר וממונה על מנגנון העירייה, משאבי אנוש וכוח אדם. תחומים נוספים שיהיו תחת אחריות סיעתה הם הקליטה והעלייה, תיירות וקשרי חוץ. הסגנית הנוספת בשכר מגיעה מרשימתו של גלאם – מיריי אלטיט תחזיק בידיה את תיק ההנדסה הנפיץ ותהיה ממונה על אגף תנועות נוער וספורט, רשת 'פי כמה' ותיק מעמד האשה. עדנה ולנשטיין שמוקמה במקום השני ברשימתו של ראש העיר תחזיק בתיק החינוך.

הסגן השלישי בשכר יהיה הרב יעקב אביטן שהוביל את רשימת ש"ס לשלושה מנדטים. תמורת כניסתו לקואליציה הוא יקבל לידיו את תיק החינוך החרדי, המחלקה למורשת ישראל ותיק הבריאות.

 

ראש העיר תומר גלאם/צילום סיוון מטודי

דורון נקשרי שרשימתו הביעה תמיכה בגלאם כבר בתחילת הקמפיין ישמש כסגן בתואר במשך חצי קדנציה ויהיה אמון על תיקי הרווחה והספורט. במחצית השנייה של הקדנציה יכהן חבר המועצה יורם גניש כסגן בתואר כאשר תחת תחומי אחריותו יהיה הטיפול באוכלוסייה עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים.

רשימת הליכוד בראשות מישל בוסקילה שקיבלה שני מנדטים למועצת העיר נכנסת לקואליציה כאשר בוסקילה יכהן כמשנה לראש העיר ויהיה ממונה על קשרים בינלאומיים והקשר בין העירייה לממשלה, מונה על מסחר ותעשייה ואיכות הסביבה.

שרה זכריה שקיבלה שני מנדטים עם רשימת הגמלאים בראשותה יכלה לכהן כסגנית ראש העיר בשכר אולם בזירה הפוליטית מציינים כי הבעת התמיכה שלה בראש העיר לשעבר איתמר שמעוני מנעה את היתכנות המהלך. לאור הנסיבות הפוליטיות החדשות זכריה נכנסת לקואליציה של גלאם ללא דרישות מיוחדות כאשר היא תסתפק בתיק הגמלאים עליו הייתה אמונה בקדנציה הקודמת.

שניים מהמועמדים לראשות העיר יאיישו אף הם את הקואליציה החדשה – משה אטיאס שהיה רחוק כפסע מהכנסת המנדט השלישי למועצת העיר יכהן כמשנה לראש העיר, כממונה על הסכם הגג וימשיך להחזיק בתיק האירועים והצעירים.

איתי סהר שהפתיע רבים במערכת הפוליטית כאשר זכה לשני מנדטים – ישמש אף הוא כמשנה לראש העיר כאשר תחת תחומי אחריותו יהיו קידום העסקים והתחבורה.

עמיחי סיבוני שהוביל את רשימת הבית היהודי באשקלון ישמש כממונה על ערכים ותודעה יהודית ואילו אלכס סולטנוביץ' שפרש ממועצת העיר במהלך הקדנציה הקודמת לטובת מגורים בחו"ל וקיבל במערכת בחירות מנדט בודד ישמש כממונה על מרכז היזמות והחממה הטכנולוגית.  

 סופר חוזר לאופוזיציה

ומי יכהן בשורות האופוזיציה? שמעוני שב למקום אותו הוא מכיר היטב כאשר שימש כאופוזיציה חזקה בתקופת כהונתו של בני וקנין. עם זאת לתושבים המצפים לראות את שמעוני הלוחמני שנהג להגיע לישיבות מועצה עם מגפון ולהילחם עד חורמה בהנהלת העיר על נושאים שונים ייתכן וצפויה אכזבת מה שכן בניגוד לאותם ימים כעת שמעוני עסוק עד מאוד במשפטו שבאופן טבעי גוזל ממנו זמן יקר ומשאבים לא מבוטלים. ההערכות הן כי משפטו יתנהל לכל הפחות במשך שנה נוספת בין היתר בשל רשימת העדים ההולכת ומתארכת ובל טחנות הצדק שגם במקרה שלו טוחנות לאט. גלאם הצהיר מספר פעמים כי לא יישב בקואליציה עם מי שעננה פלילית מרחפת מעל ראשו ובכל למעשה סתם את הגולל לאפשרות ששני היריבים המרים ישתפו פעולה בקדנציה הנוכחית.

בניגוד לראשי הרשימות האחרות, צוותו של גלאם לא פנה לשמעוני ונראה היה כי שני הצדדים מבינים שישיבה סביב שולחן המשא ומתן הינה פעולה מיותרת בשלב זה של חייהם הפוליטיים.

עם זאת לא מן הנמנע כי גורמים בהנהלת העיר ינסו לפרק את רשימתו של שמעוני – פעולה שכבר התרחשה בקדנציה החולפת כאשר חברת המועצה לשעבר ריקי שי פרשה לאופוזיציה.

נראה כי הסיכוי הטוב ביותר לבצע מהלך שכזה יהיה עם חבר המועצה אפי מור שמחובר לעשייה העירונית וספק אם ימצא את מקומו בנתיבים העקלקלים של המדבר הפוליטי באופוזיציה. לכך יש להוסיף את מערכת היחסים הטובה שלו עם גלאם ואת העובדה ששמעוני אכזב אותו באותה ישיבת מועצה גורלית בחודש מרץ אשתקד כאשר הצביע עבור גלאם לראשות העיר ולא בעבורו.

הפנים חדשות ברשימתו של שמעוני שייכות לעורך הדין אייל אביטל שספג ביקורת ציבורית נוקבת על העובדה שהעתיק את מקום מגוריו לאשקלון רק בשנת הבחירות וכי אינו מחובר דיו לחיים בעיר על מנת שיוכל לייצג את ציבור הבוחרים.

נכון למועד סגירת הגיליון נראה כי גם פניו של סגן ראש העיר לשעבר רמי סופר לאופוזיציה – סופר שתמך בגלאם בישיבת המועצה הגורלית בה קיבל האחרון את מושכות ההנהגה ולמעשה היה שובר השוויון בינו ובין בוסקילה, העדיף הפעם לשבת על הגדר ולא הצהיר על תמיכה במי מהמועמדים לראשות העיר. הוא ציפה כי רשימתו תקבל לכל הפחות שני מנדטים אולם התאכזב לגלות כי הציבור העניק לו מנדט אחד. במסגרת המשא ומתן הקואליציוני התגלעו חילוקי דעות עקב רצונו של סופר להמשיך לכהן כסגן בשכר ולהחזיק בתיק הרווחה הקרוב ללבו אולם שתי הבקשות לא כובדו לאור תמונת המצב הפוליטית החדשה.

כעת יש להמתין ולראות כיצד תתפקד האופוזיציה החדשה שלפחות על הנייר צפויה להיות פחות נשכנית ובועטת מזו של הקדנציה הקודמת.