עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"הצלחה" לראש העיר מרקו סויסה – אחרי 50 שנה, הפועל אשקלון ירדה לליגה ב'

 

לאחר שלא הצליח להבריח את הרוכשים החדשים ע"י עצירת תקציבים בלתי חוקית לכאורה. הצליח ראש העיר ( מרקו סויסה או תומר גלאם – תחליטו אתם) לגרום לירידתה של קבוצת הדגל העירונית הפועל אשקלון לליגה ב'.

נפתלי שניר – הבעלים של הפועל אשקלון:

"לאחר כלל השמועות אבקש להבהיר כי מכירה של הקבוצה לא על הפרק! הדיבורים שהיו לפני מס  חודשים עם מס' גורמים היו כי היה אפשר בהורדת הזמן ההיא להציל את הקבוצה הבוגרת מירידת ליגה . כרגע שומרים על מחלקות הנוער במימון ישיר שלנו הבעלים לאחר שמחלקות הנוער נזנחו ע״י ראש העיר מרקו סוויסה.

 

הקבוצה הבוגרת תמשיך להתנהל במתכונת התנדבותית ולא יושקעו כספים בהבאת שחקנים עד אשר ראש העיר מרקו סוויסה יחליט לתקצב את הקבוצה או להפסיק ולפגוע בה . אני מתנצל בפני מר תומר גלאם אשר על אף היותו פורמלית יושב בלשכת ראש העיר את העיר מנהל הכוחניות מרקו סוויסה!

"לא עניינו אותו האוהדים, לא הילדים ולא התושבים. רק לספק את רצונו של סגנו, מרקו סויסה ולהבריח את הרוכשים, בינתיים זה לא הולך לו, מעניין מה יהיה בהמשך ……

אשקלון תחת שלטונו של שמעוני זכתה בפעם השנייה בתולדותיה בגביע הטוטו. בסיום אותה עונה עלתה הקבוצה לליגת העל בפעם השלישית בהיסטוריה. ובעונת  2016/2017   הצליחה לשרוד בליגת העל לראשונה בתולדותיה, לאחר שגברה במחזור הסיום על עירוני קריית שמונה.

מאז מינויו של תומר גלאם לראש העיר בפועל, הפכה הפועל אשקלון לשק חבטות פוליטי. בעלי התפקידים מתקופתו של שמעוני נתבקשו לפנות את מקומם בכדי לרסק כל הישג הרשום על שמו של שמעוני. כאשר אלו סרבו להתפטר, החליטה העירייה לייבש את הקבוצה תקציבית ולא להעביר לה תמיכות אשר מהוות את הבסיס לתפקודה הכלכלי של הקבוצה.

מלחמתה של העיריה במנהלי העמותה, הביאו את הקבוצה לימים קשים מקצועית, אשקלון החליפה מאמנים והמשיכה לצנוח בדירוג. גם ימים קשים כלכלית עברו על הקבוצה, אשר מקור מימונה העיקרי, תמיכת העירייה הופסקה.

כהמשך למלחמתו של תומר גלאם בשמו של שמעוני ובהישגים שלו בהפועל אשקלון, הצהיר גלאם לפני שנתיים: "שמו של שמעוני מהדהד מעל כישלון הפועל אשקלון"  כישלונה של הפועל רשום על שמו של שמעוני, כמו כן הבהיר כי לא ירכוש את הקבוצה. לא חלפו שנתיים ימים, ועשייתו של תומר גלאם ומרקו סויסה מסתכמים באחריות ירידת הקבוצה לליגה ב', ולמרות הצהרות העבר, מבקשים לרכוש את הקבוצה ולמנות אנשים מטעמם. המציאות הסובייקטיבית של ראש העיר לא עוזרת לספורט בעיר ולא תעזור לו בבחירות הבאות.

מציאות זו של מלחמות על נכס עירוני לא הותירו ברירה, הפועל אשקלון לאור התנהלות העירייה העבירה את הקבוצה לידיו של מפרק אשר בשנת 2019 עוד ניסה לנהל את הקבוצה, עד שלבסוף בשנת 2020  פסק בית המשפט המחוזי בבאר שבע כי זכויות הניהול בקבוצה הנמצאת בפירוק, יועברו לאנשי העסקים יאיר דניאל ושניר נפתלי.

מציאות זו, שבה יש להפועל אשקלון בעלים חיצוניים ללא שייכות לחצר, לא מתאימה בעיר פרובינציאלית שבה השלטון רוצה להיות קשור ושולט בכל. הנהגת העיר מבקשת היום שוב, למרות הבטחות ותקציבי תמיכות מאושרים, להעביר את הקבוצה לניהול אנשי שלומה. והכל ככל הנראה לרווח פוליטי ומינוי מקורבים במשכורות עתק.

התנהלות העירייה מזה שנה ויותר, לא בוחנת כלל את טובת העיר, לא את טובת הנערים והילדים שרואים בקבוצה בית ועתיד, אלא רואה לה למטרה רק את הרווח הפוליטי הצר ומלחמתה בבעלים שלו סרים למרותם. כאשר הבעלים של הפועל מסרבים להנחיות העירייה ולמרקו סויסה, מצאו אלה פתרון בדמות פנטזיה חדשה בשם "שמשון אשקלון", והכל בכדי להבריח את בעלי הפועל אשקלון.

מסכנים האוהדים שרוצים להקים לתחייה את שמשון אשקלון, הם לא מבינים שעושים עליהם סיבוב, לא באמת רוצים להקים עוד אחד מאותו הדבר, אלא רוצים להקים אמצעי לחץ על בעלי הפועל אשקלון, אשר נראה כי זה ממש לא מזיז להם.

אוהדי שמשון לא מבינים כי הם לא יכולים לזכות בתקציבים בחודשים הקרובים בכדי להקים את המועדון שעליו הם מפנטזים. בכדי לקבל תקציב מעיריית אשקלון הם צריכים ניהול תקין מרשם העמותות, זה ניתן רק לאחר שנתיים של פעילות תקינה של עמותה, אז השמועות אומרות כי הם מחפשים עמותת מדף, כזו שנפתחה ולא עשו בה שימוש, בינתיים, אין כזו.

עד אז, נותרו להם בדיוק 7 חודשים להיעלם, כי באוקטובר השנה, יקבע הכלל של שנה טרם בחירות. ואז, כל פעולה של הרשות המקומית בתמיכת גוף חדש, תהייה בבחינת שוחד בחירות אסור.

הפועל אשקלון היא חלום של מרקו ותומר לפני שנת הבחירות, בעיני רוחם הם רואים מיליונים שמתוקצבים לקבוצה בה הם שולטים לפני הבחירות, ואולי איזה הישג קבוצתי שבו ירימו את תומר ומרקו על כתפיי האוהדים היישר אל הקלפי, עיריית חלם או חלום תחליטו.

נחזור למציאות, הפועל אשקלון לא תימכר בחודשים הקרובים לפחות. את הכישלון במצבו של הספורט העירוני יהיה אפשר בקלות להניח לפתחם של תומר ועוזרו. שפועלים ממניעים פוליטיים ולא ענייניים, וזה הקדימון גם לקבוצת הכדורסל, אליצור, שגם היא למרות מיליונים וחוסר מקצועיות, תביא "הישגים" שליליים.

 

בינתיים, למרות סרטוני מלחמה של תומר והבטחות על הישגים בספורט העירוני, על ראשו של תומר גלאם ישנו הישג ברור, הוא הצליח לחסל את הספורט בעיר, אשקלון בתקופתו של תומר גלאם ירדה לליגה ב'  אחרי 50 שנה.