עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

הפרויקט של רביבו

"ראש מועצת חוף אשקלון הנבחר הוא עו"ד איתמר רביבו שגבר על יריבו דודי סעדה בסיבוב השני שהתקיים ביום שלישי השבוע בפער של 427 קולות * כשנה לאחר שיצא למסע מפרך ורוויי אתגרים הוא מקבל כעת על עצמו את המשימה הכבדה  של הנהגת המועצה * בריאיון ל"סטאר" הוא מספק את הסוד לניצחון: "הצלחנו להעביר את המסר – כולנו משפחה אחת"

הסיבוב השני של הבחירות למועצת חוף אשקלון התקיים ביום שלישי השבוע לאחר שנדחה בשבוע בשל סבב הלחימה הקצר בשבוע שעבר. בסיומה של מערכת בחירות רוויית יצרים החליט ציבור הבוחרים להפקיד את מושכות ההנהגה בידיו של עו"ד איתמר רביבו. תוצאות הבחירות קבעו כי רביבו גבר על יריבו דודי סעדה בפער של 427 קולות וכי הוא זה שינהיג את המועצה בחמש השנים הקרובות.

בהודעה שפרסם רביבו לאחר הזכייה נאמר: "תומכים, פעילים, מתנדבים שותפים לדרך ומעל הכל תושבי חוף אשקלון היקרים כולם. בדחילו וברחימו ובתחושה גדולה של אחריות אני מקבל עלי את עול השליחות שהטלתם עלי אמש.

חיכיתי, ציפיתי, התכוננתי והאמנתי בכל מאודי כי אזכה לאמונכם ואני נכון לאתגר הגדול ביחד עם שותפיי לדרך בעבודה קשה, ביושר, ובשקיפות ואעשה הכל כדי להיות ראוי לאמון שנתתם בי. החל מהבוקר הזה אני ראש המועצה של כולם, של אלה שבחרו בי ושל אלה שלא. כולנו קהילה אחת, יחידה ומאוחדת. תודה למשפחתי, לילדיי, ולקרן אשתי היקרה שהיו לצידי לאורך כל המסע, תמכו , האמינו והיו לי לעוגן. תודה גם לרונן ליבנה וגיל תימור שניצבו לצידי והיו שותפים למסע המרתק. בפנינו בחוף אשקלון ניצבים אתגרים גדולים בכל התחומים, בטחוניים, כלכליים, חברתיים ואחרים ואני מתחייב להנהיג במשמרת שלי את חוף אשקלון לדרך חדשה. אני מבקש להודות בשם כולנו לראש המועצה היוצא יאיר פרג׳ון על שנים ארוכות של הובלת המועצה באמונה, באחריות ועם הצלחות לא מבוטלות ואשר מפנה את מקומו באצילות ובכבוד. תודה יאיר. תושבי המועצה, תודה לכם. אני אוהב אתכם".

בריאיון ראשון ל"סטאר" הוא אומר השבוע: "זו הייתה  מערכה ארוכה, כבר למעלה משנה שאני בתוך הקמפיין. עלינו לסיבוב שני שנדחה עקב המצב הביטחוני נאלצנו בתקופת המתיחות הביטחונית להוריד את המתח כי הבנו שנכון לתת לאנשים להיות עם המשפחות שלהם בתקופת ההסלמה. אני חושב שעשינו את זה בהצלחה וזכינו לתמיכה חוצת מגזרים מכל יישובי המועצה והמסר שאותו הצלחנו להעביר במהלך הקמפיין הוא שכולנו משפחה אחת ואני מאמין שנדע להעביר אותו גם במהלך הקדנציה הקרובה".

בתחילת מערכת הבחירות היו גורמים שלא סברו כי תזכה בראשות המועצה

"מי שמתחיל קמפיין לא מתחיל אותו מעמדה של ניצחון, הייתה לי תחושה טובה לאורך הקמפיין וודאי שלא הייתי נשאר עד הסוף אם לא הייתי חושב שאני מנצח, אבל הייתה לי אמונה שלימה שהתחזקה עם הזמן שאפשר לעשות את זה. המשכנו עד הסוף והציבור אמר את דברו"

ספר על התחושות שלך בתום ספירת הקולות

"התרגשות גדולה שמתחלפת מהר מאוד בתחושת שליחות עצומה פתאום אתה מבין את כובד המשימה שמוטלת עליך. אנחנו יוצאים כעת לדרך חדשה".

מה תאמר לראש המועצה היוצא יאיר פרג'ון?

"אנחנו צריכים להודות לו על 11 שנות עשייה אני מאמין שהוא פעל בהתאם ליכולתו אמונתו והשקפתו, אנו מודים לו מקרב לב על התקומה שהוא נתן למועצה במהלך שנות כהונתו".

"מסע מרתק הסתיים בשמחה גדולה"

כל התחזיות ניבאו כי מערכת הבחירות במועצה האזורית חוף אשקלון תהייה צמודה והן אכן באו לידי ביטוי בסיבוב הבחירות הראשון כאשר עם תום ספירת הקולות התברר כי אף אחד מבין המועמדים לראשות לא הצליח לגייס את 40 האחוזים המתבקשים על פי חוק על מנת לנצח את הבחירות. ראש המועצה המכהן פרג'ון קיבל רק 25 אחוזים מקולות התושבים ולא הצליח להעפיל לסיבוב השני. מהלך מבריק שביצע המועמד איתמר רביבו כשהתאחד עם המועמד רונן ליבנה, שבוע לפני הבחירות, העניק לו את המקום הראשון עם 29 אחוזים מהקולות כאשר סעדה צמוד אליו עם 28 אחוזים.

הסיבוב השני היה אמור להתקיים בשבוע שעבר אולם עקב ההסלמה במצב הביטחוני החליט שר הפנים אריה דרעי להורות על דחיית הבחירות בשבוע במהלך שרק הגביר את המתח בקרב מחנות שני המועמדים.

סעדה נחשב לפייבוריט בעיני רבים לאחר שזכה לתמיכת מפלגת "כולנו" בראשות שר האוצר משה כחלון. במהלך הקמפיין הוא נהנה מביקורים של שרי המפלגה שהצהירו כי יסייעו לו לאחר בחירתו ויצר תחושה של סחף אולם ביום שלישי השבוע סמוך לחצות תקוותיו נגוזו לאחר שתוצאות האמת קבעו כי הציבור לא העניק לו את אמונו להנהגת המועצה. לאחר היוודע התוצאות פרסם בעדה הודעה בה נאמר: "אני מודה מקרב לב לכל מי שלקח איתי חלק במסע המופלא הזה שעברנו. כמובן שאנו מכבדים את הכרעת הבוחר ומאחלים הצלחה לאיתמר רביבו ראש המועצה החדש".

רונן ליבנה שיצא למירוץ על ראשות המועצה אולם בחר להסיר את מועמדתו ולתמוך ברביבו במהלך מנצח אמר השבוע ל"סטאר": "זה היה מסע מרתק של כתשעה חודשים הסתיים אתמול בלילה בשמחה גדולה. על פי תפיסתי מי שניצח הוא הציבור שפשוט הלך עם הלב והתעלם מכל רעשי הרקע ובחר באיתמר ובי מתוך המקום הנקי של היושרה נטולת הקומבינות ונטולת ההבטחות. המחויבות היחידה שיש לאיתמר ולי היא לשרת את הציבור והציבור הוכיח שהוא מאמין בדרך הזו ונתן לנו את המפתחות כדי לקחת את המועצה קדימה. כבר היום התחלנו לעבוד וקיימנו פגישות במשרדי המועצה ובשבוע הבא איתמר יתחיל את תהליך החפיפה ונתחיל לגבש את צוותי העבודה של פורום מאה הימים עליו דיברנו במהלך הקמפיין. כמי שיעמוד בראש הפורום הזה אני מתחייב לשתף את הציבור בבניית תוכנית החומש למועצה בכל התחומים. אני מנצל הזדמנות זו כדי להודות לכלל הציבור על הבחירה באיתמר ובי ואני מבטיח שנהיה ראויים לאמון שהציבור נתן בנו".

אתה צפוי לכהן כסגנו של רביבו?

"התפקיד שלי בשלב הראשון הוא פורום מאה הימים ובהמשך ההשתלבות שלי במערכת תהיה בהתאם לצרכים ובהתאם למה שראש המועצה יראה לנכון ובהתאם לכישורים וליכולות".