עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

הפעילה החברתית הילה סנדלר והפירוש שלה לתואר הבן "רשע" מההגדה

הילה סנדלר אברמזון, פעילה חברתית למען זכויות ילדים עם צרכים מיוחדים

 

מהו חופש עבורך?

"חופש עבורי הוא היכולת של האדם לחשוב ולעשות את הדברים שממלאים את ליבו באושר ושמחה. הוא היכולת שלנו לקום בבוקר בביטחון ולקיים את שגרת יומנו ללא חששות".

מהו מרור עבורך?

"המרור של העת האחרונה הוא הזלזול המתמשך באוכלוסיות החלשות, אי קיום של חוקים אשר עיקרם הוא לסייע לאותן אוכלוסיות. סגירת המכונים להתפתחות הילד ובכך ילדים עם עיכובים התפתחותיים לא מצמצמים את הפערים ביחס לבני גילם, וכך נפגעת איכות החיים שלהם, ובעתיד היכולת שלהם לתרום לחברה מצטמצמת".

איזו מכה מעשרת המכות הכי מפחידה אותך ומדוע?

"מכת הבכורות היא המכה שמפחידה אותי יותר מכל. כולי תקווה שאף הורה לא יצטרך לעמוד במבחני שמיים, וכל ילדינו מבכור עד קטן יהיו בריאים".

מאכל אהוב במיוחד משולחן החג?

"אורז עם בשר כבש על מצע של פרוסות תפוחי אדמה וערמונים".

מי הם ארבעת הבנים של ימינו?

"חכם- נשיא המדינה ראובן ריבלין שמקפיד בדרכו המיוחדת לשמור על אחדות בעם ישראל, שנוהג בנועם וברגישות כלפי כל אדם שנקרה בדרכו. הוא זה שיודע שהמציאות כאן במדינתנו מורכבת, אך עדיין מאמין בערכים שלום ,רעות וערבות הדדית בין בני האדם.

תם- הם הילדים עם הצרכים המיוחדים והוריהם שבתמימותם בטוחים שמקבלי ההחלטות בתוכנו, הם שיגנו, ישמרו וידאגו לכל צרכיהם. הילדים וההורים שבכל פעם מחדש נאחזים בהבטחות שווא שיטפלו בהם, שהמדינה תעביר כספים עבור טיפולים שונים, אך בכל פעם מחדש מתאכזבים כי תקציבים נעלמים, או שההבטחות שהובטחו מתגלות כחסרות כיסוי. הם אותם הורים שילדיהם נפגעים מהמצב ומסתפקים בתשובות לא ענייניות ולא זועקים את זעקתם של ילדם.

רשע – אני לא יכולה ליחס את התואר ״רשע״ לאדם אחד, אלא לכל אחד מנבחרי הציבור שמעמיקים את הסכסוך והקרע בין אזרחי ישראל. הם נבחרי הציבור שמפלגים את העם ולא דואגים לקירוב לבבות. רשע הוא כל אדם שלא מסוגל לכבד את האחר והשונה בגלל שהוא שונה ממנו. רשע הוא הורה שנותן יד לכך שילדו פוגע במודע בילדים ״שונים״, מחנך את ילדו להתנהגות מתנשאת במקום לחנך לאהבה, ובכך נותן יד לכך שעוד ילד ירגיש בדידות ועצבות שגורמת לילד לא לאהוב את עצמו, ולהרגיש שיש בו ״פגם״ ביחס לסביבתו ולכן הוא דחוי. שאינו יודע לשאול- את התואר הזה אני בוחרת להעניק לאזרחי ישראל שיושבים בחיבוק ידיים ונוהגים באדישות כלפי עוולות שנעשות סביבם, כל אותם אנשים שמסתגרים בדלת אמותיהם ומסתפקים בתשובות לקוניות שנועדו להשתיק אותם. לטעמי אסור לנו לאפשר ״שיתרבו״ אלו שאינם יודעים לשאול. עלינו לנסות להניע אותם מהמקום האדיש אל מקום של עשייה חברתית שתוביל לשינוי במדינה, כך שיהיה כאן טוב יותר".