עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

   הפארק הלאומי באשקלון – מקום ראשון בארץ בכמות המבקרים לשנת 2021

    

סיכום כמות המבקרים במהלך שנת 2021 בגנים הלאומיים בארץ, מיקם את בפארק הלאומי באשקלון במקום הראשון בכמות המבקרים לשנה. ברכות לרשות הטבע והגנים על פיתוח הגן, למשה ניסמפור על יחסי הציבור ולמגפת הקורונה.

שנת תש"פ גרמה להמוני ישראלים לצאת ולטייל בטבע ובפארקים והגנים הלאומיים שלנו. הסיבה לכך אולי לא הכי משמחת, אך בשורה התחתונה הקורונה גרמה לכך שיותר אנשים גילו מקומות מרהיבים שנמצאים ממש מתחת לאף שלהם ושלא בטוח שהיו מגלים בדרך אחרת.

נתון הזה צריך להוסיף את העובדה שבשנים רגילות התיירים מחו"ל מהווים 35 אחוזים מסך המבקרים בגנים והפארקים, ותבינו עד כמה הישראלים היו צמאים לצאת לטבע והצביעו על כך ברגליים. בנוסף, ברשות הטבע והגנים התמודדו עם הגבלות בכמות המבקרים, על מנת לשמור על הוראות התו הסגול, ועם כך שהמטיילים היו צריכים להזמין מקום מראש, דבר שלא כולם היו בטוחים שיעבוד כמו שצריך.  אז למרות הכל, יכול להיות שהקורונה וההגבלות עשו טוב לרשות הטבע והגנים.

לצד ההפתעה בכמות המבקרים הגדולה, נוכח המגבלות, הפתעה נוספת נרשמה גם באתר אליו הגיעו הכי הרבה מטיילים הקיץ – גן לאומי אשקלון, עם 108 אלף מבקרים ביולי-אוגוסט. האתר עקף את גן לאומי גן השלושה (הסחנה) שממוקם שני (עם 96 אלף מבקרים), ועוד יעדים פופלריים כמו חורשת טל, המג'רסה, הבניאס ועין גדי, שהתמקמו בראש רשימת המבקרים.

זה אחד האתרים שאני הכי אוהב", אומר גולדשטיין ( מנכ"ל רשות הטבע והגנים)  "יש בו שילוב מעולה של ים, עתיקות ומרחבים. בכלל, חופי הים היו המבוקשים ביותר בקיץ. סיכום המבקרים השנתי הביא לגן הלאומי 576,000 מבקרים.