עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

הסכם קיבוצי ראשון בחברת קרלסברג באשקלון

גואטה: "מהלך חשוב זה מעיד על רצונם של העובדים לדאוג לעתידם האישי וביטחונם התעסוקתי, אנו נעמוד לצידם של כל עובד ועובדת ובפרט בהתארגנויות עובדים לדאגה לעתיד אישי ובטחון תעסוקתי טוב יותר"

250 עובדי חברת קרלסברג באשקלון ייהנו מתנאי הסכם קיבוצי שנחתם השבוע בין ההסתדרות ובין הנהלת החברה * רמי גואטה: "רואה בנושא זה חשיבות חברתית רבה מאוד לטובת קידום מעמדם ושכרם של העובדים ולקידום הכלכלה והחברה בעיר אשקלון"

ההסתדרות במרחב אשקלון בראשות רמי גואטה ומזכיר האיגוד המקצועי עו"ד אלרואי צמח וחברי ועד העובדים חתמו לראשונה על הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי חברת מבשלות בירה ישראל בע"מ (קרלסברג) מקבוצת קוקה קולה ישראל. ההסכם יחול על כ – 250 עובדי החברה העובדים במפעל החברה באשקלון. ההסכם הקיבוצי נחתם לאחר התאגדות עובדי החברה בהסתדרות לפני כשנה, ובמהלכה קיימו ההסתדרות וההנהלה מו"מ ענייני ומהותי להסדרת יחסי עבודה קיבוציים במפעל קרלסברג. במסגרת ההסכם זכו העובדים לתוספות שכר בהתאם לעבודתם, תפקידם ושעות העבודה, הגדלת ההפרשות לפנסיה, הטבות נלוות נוספות, הסדרת יחסי העבודה, בטחון תעסוקתי ואישי של העובדים ודאגה לעתיד עובדי החברה האישי והמקצועי.

רמי גואטה יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון בירך את ועד העובדים ועובדי החברה ואמר: "מהלך חשוב זה מעיד על רצונם של העובדים לדאוג לעתידם האישי וביטחונם התעסוקתי, אנו נעמוד לצידם של כל עובד ועובדת ובפרט בהתארגנויות עובדים לדאגה לעתיד אישי ובטחון תעסוקתי טוב יותר. התאגדויות עובדים במקומות עבודה שונים מביאה לחתימת הסכמי עבודה קיבוציים אשר מיטיבים עם העובדים ומשפרים את מצבם התעסוקתי והכלכלי. אנו נמשיך לפעול בדרך זו על מנת לשפר את מצבם הכלכלי של העובדים במרחב אשקלון בכל מקום עבודה שנדרש לעשות זאת. אני רואה בנושא זה חשיבות חברתית רבה מאוד לטובת קידום מעמדם ושכרם של העובדים ולקידום הכלכלה והחברה בעיר אשקלון. יש לאשקלון פוטנציאל כלכלי וחברתי גדול ביותר ואני סמוך ובטוח כי בכוחות משותפים של כלל הגורמים הרלוונטיים נצליח להשכיל ולהיטיב עם תושבי העיר ופיתוח מקומות עבודה טובים וחדשים בעיר אשקלון".

עו"ד אלרואי צמח מזכיר האיגוד המקצועי, שליווה את המו"מ עם הנהלת החברה, אמר כי: "מהלך ההתארגנות וההתאגדות של עובדי החברה נעשה על רקע רצונם להיטיב את עתידם האישי, התעסוקתי והכלכלי, אנו פעלנו ככל שנדרשנו על מנת להביא הישגים רבים וטובים לעובדים ולחברה ועמדנו במשימה חשובה זו. ההסכם מהווה בשורה חשובה לעובדי החברה ולעתידם האישי וביטחונם התעסוקתי. אני רוצה להודות לרמי גואטה יו"ר המרחב על התמיכה והסיוע המקצועי בכל מהלך המו"מ והדרך עד להגעה לחתימה על ההסכם הקיבוצי הראשוני הזה. תודה גדולה מגיעה לחברי ועד העובדים בראשות יורם ניסימיאן שפעלו לאורך כל התקופה בדאגה למען עתיד טוב יותר לעובדי החברה".