עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

הסטודנטית שהפכה לנכה


סטודנטית במכללה האקדמית אשקלון יצאה בשנה שעברה לבלות ביום כיף אתגרי בשטח המוסד האקדמי אולם סיימה אותו עם פגיעת גב חמורה כשהיא סובלת מנכות של כ -70 אחוזים * עכשיו היא תובעת פיצויים בשל הסבל הרב שנגרם לה והנזקים מהם טרם התאוששה כליל * המכללה: "מצטערים מכל הלב על כך שסטודנטית שלנו נפגעה"

קפיצה ממנוף ביום כיף אתגרי במכללה האקדמית באשקלון עלתה לסטודנטית ביוקר: היא סיימה את הקפיצה בחדר ניתוח לאחר שריסקה חוליה בגב. כך עולה מתביעה שהגישה הסטודנטית באמצעות עו"ד ברק אביבי לבית משפט השלום בת"א נגד המכללה, נגד  החברה שארגנה את הפעילות האתגרית ונגד חברות הביטוח המבטחות אותן.

זה היה אמור להיות יום כיף בו הסטודנטית תפרוק מעט את המתח הנלווה באופן טבעי לשנת הלימודים האקדמאית אולם הוא הסתיים בנסיבות לא נעימות לאחר שהיא נפצעה במהלכו. בימים אלו מתבררת התביעה שהגישה הסטודנטית שכבר לא תשכח את אותו יום כיף ששינה את חייה. יצוין כי את האירוע הפיקה וארגנה אגודת הסטודנטים שהאישורים והביטוחים הוצגו בפניה.

מהתביעה עולה כי בחודש מרץ בשנה שעברה הסטודנטים הוזמנו למספר ימי כיף בתוך שטח המכללה שכללו פעילות אקסטרים. אחת הפעילויות הייתה קפיצה ממנוף מגובה 10 מטרים ונחיתה על מזרון מנופח באוויר בעובי של 2-3 מטר. ביום השני לפעילות כשהגיע תורה, הסטודנטית קפצה מהמנוף, נחתה באמצע המזרון ומיד הרגישה כאב חד בגב וברגליים. לטענתה היא הרגישה שנחתה על משטח קשה ביותר, ככל הנראה עקב תקלה בניפוח המזרן. בעקבות הנפילה, הסטודנטית שכבה ללא תזוזה על המזרן, כשהיא לא מצליחה לקום או להזיז את רגליה ופונתה באמבולנס של מד"א לבית החולים ברזילי כשהיא סובלת מכאבי גב עזים במיוחד וזרמים ברגליים.  שם התברר כי היא סובלת משבר מרוסק בחוליה בגב.

הסטודנטית נותחה באופן דחוף בגב תחת הרדמה כללית לשם קיבוע השבר. לאחר הניתוח היא אושפזה למשך 8 ימים והועברה לשיקום במרכז הרפואי "רעות", שם אושפזה כחודש נוסף. לאחר מכן אושפזה התובעת באשפוז יומי בכפר שיקומי ל-3 חודשים נוספים לשם ביצוע פיזיותרפיה והידרותרפיה.

בכתב התביעה מצוין כי הסטודנטית סבלה בזמן האשפוזים מכאבי גב עזים, הגבלה קשה בתנועות, הקרנה לרגליים, צלקת ניתוחית מציקה בגב, פגיעה במתן השתן וסובלת מפוסט טראומה – והכל, כך נטען בתביעה, כתוצאה מהתאונה לה אחראים הנתבעים. היא אובחנה כסובלת מפגיעה עצבית, מכאבי גב עם הקרנה קשה לרגליים ומצלקת ניתוחית ארוכה ורגישה.

התובעת מטופלת כיום באופן קבוע במרפאת כאב, והגישה בקשה לטיפול בקנאביס רפואי, שיעזור לה במעט להתמודד עם הכאבים העזים מהם היא סובלת.

"לא צפו את הסיכונים"

בתביעה נטען כי מיד לאחר המקרה החברה שארגנה הפעילות האתגרים פינתה את המזרן והציוד הנלווה והעלימה אותם מהמקום ובכך פגעו בחקירת האירוע ובראיות. יחד עם זאת לקפיצה היו עדים רבים והנפילה אף צולמה ע"י בת דודתה וכן ע"י רחפן מטעם המכללה והחברה. לפי תיק המשטרה המהנדס שנחקר במשטרה קבע כי התובעת לא השתוללה בקפיצתה ולכן אין לה שום אשם תורם בפציעה, וכי יש לחכות 5 דקות בין קופץ לקופץ (דבר שלא קרה בפועל – היו רק 34 שניות הפרש לפי סרט הקפיצה).

הסטודנטית סובלת מנכות בשיעור של 68 אחוזים לצמיתות בגין מגבלה בתנועת הגב, בעיה עצבית, צלקת, קושי במתן שתן והיא סובלת מפוסט טראומה. כתוצאה מהפציעה הצעירה לא תוכל לעבוד כגננת לגיל הרך, תחום אותו למדה במכללה. התאונה עדיין נחקרת על ידי המשטרה והפרקליטות.

בא כוחה עו"ד ברק אביבי העוסק בתביעות בגין נזקי גוף ורשלנות רפואית טען בין היתר בתביעה כי המכללה והחברה שהייתה אחראית על הפעילות האתגרית, התרשלו בכך שלא נקטו באמצעים למנוע התאונה, לא דאגו לאמצעי מיגון מספיקים, לא צפו הסיכונים הנובעים ממעשיהם, לא  עשו דבר למנוע התאונה ולא דאגו לתקינות המזרן, המשאבה, המפוחים ושאר הציוד הנלווה. בנוסף נטען כי הם התרשלו בכך שלא צפו את הסיכונים הנובעים ממחדליה, לא נהגו כפי שנתבעות סבירות, נבונות וזהירות היו נוהגות בנסיבות העניין, לא דאגו למזרן מנופח כפי שהיה צריך להיות, לא דאגו לעובד נוסף שיהיה על הארץ ויבדוק את תקינות המזרן לפני כל קפיצה, לא הזמינו אמבולנס מיד לאחר התאונה ולא  דאגו לחובש שיהיה במקום ויטפל בסטודנטית באופן מיידי. עקב הפציעה הסטודנטית לא תוכל לעבוד כגננת לגיל הרך. במשך תקופה ממושכת לאחר התאונה ועד היום, סובלת התובעת מכאבים קשים, הייתה מרותקת למיטתה ומוגבלת לחלוטין. הסטודנטית תובעת בבית המשפט לפסוק לה פיצוי בגין הפסדי שכר, כאב וסבל, הוצאות רפואיות, הוצאות סיעוד והוצאות נסיעה. טרם הוגש כתב הגנה.

המכללה האקדמית אשקלון מסרה בתגובה: "כמובן שאנחנו מצטערים מכל הלב על כך שסטודנטית שלנו נפגעה. נדגיש שמדובר באירוע שהוזמן ובוצע על ידי אגודת הסטודנטים, לאחר שהציגה ביטוחים ואישורים כנדרש. הכתובת לתביעה אינה המכללה, שאינה עוסקת בארגון אירועים כאלו, אלא החברה שהפעילה את המתקנים. כמדיניות, הנהלת המכללה האקדמית מאשרת פעילות סטודנטיאלית כזו, כמו כל פעילות אחרת, לעידוד החוויה הלימודית, כמובן בהצגת האישורים המתאימים".