עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

   הסוף לטרקטורונים-המשטרה תגיש כתבי אישום נגד הורים

 

זה הפך להיות מכת מדינה, ילדים צעירים על גבי טרקטורונים חשמליים מסכנים הולכי רגל בכבישים במדרכות ובפארקים. כעת, תחל המשטרה באכיפה והגשת כתבי אישום כנגד ההורים והחרמת הכלי, כולנו תקווה כי גם הרשות העירונית תצטרף לאכיפה.

רק השבוע נפתחו מהדורות החדשות בתאונה של בן 10 שנהרג בהתהפכות טרקטורון ממונע לילדים בכפר קאסם. ההתנהלות בכביש של הילדים בכל המגזרים היא זהה, ולכן הסיכון לחיי הילדים זהה בכל מקום.

ההגדרה של טרקטורון כצעצוע, בוטלה ושונו לגביה ההנחיות. הלחץ הציבורי, הסיכון בכבישים והתאונות בחודשים האחרונים, הביאו את משטרת ישראל לשנות גישה בכל הקשור לצעצועים חשמליים. עכשיו רק נשאר, כי הר  שות המקומית, תלך יד ביד עם הנחיות המשטרה, ותאכוף את ההנחיות החדשות במגרשים הציבוריים, אשר הפכו למסלול מרוצים לילדים על טרקטורון.

במסמך שהופץ על ידי משטרת התנועה הארצית, המשטרה תתחיל לאכוף עבירות נהיגה על טרקטורונים חשמליים  כנגד בגירים וגם  קטינים. שימו לב שכאשר נהג אשר ינהג כלי רכב מסוג זה, יהיה חייב לשאת רישיון רכב, תעודת ביטוח ורישיון נהיגה מתאים (לא קיימים כאלו, היות ולכלים אלו אין רישוי בארץ), על כן מדובר בעבירה בה הנהג יקבל הזמנה לדין ויישפט בעבירות אלו וכמו כן כלי הרכב ייתפס ויועבר להשמדה.

קטין מתחת לגיל 12 –
יוגש כתב אישום כנגד הורי הקטין בגין כך שהתירו לקטין לנהוג ללא רישיון רכב וביטוח, וההורים יועמדו לדין.

במקרה של קטין מעל גיל 12 –
הקטין ייחקר על ידי חוקר נוער ויוגש נגדו כתב אישום לבית משפט בגין עבירות אלו.

 

לאור החלטת משטרת ישראל, צריכה עיריית אשקלון לקיים חוקי עזר המונעים נסיעת כלים אלו במקומות ציבוריים, ביבנה הנחה ראש העיר ראש את גורמי האכיפה לפעול ביתר שאת להתמודדות עם תופעה מסוכנת זו ולמנוע פגיעה בגוף ובנפש.
עפ"י חוק, חל איסור הכנסת כלי רכב לאזורי פארקים וגינות ציבוריות. בנוסף חוק העזר קובע, כי ניתן לנקוט בהליכים כנגד כל מי "שעלול לסכן את חייו, ביטחונו, בריאותו, רכושו או נוחיותו של אדם או להפריע לאדם או למנוע ממנו מלהשתמש בזכויותיו".

נוכח הסכנה העולה משימוש בכלים אלה במדרכות ובכביש, כמו גם לאור הסכנה הממשית לציבור, בכוונת העירייה לבצע מבצעי אכיפה של עבירות אלה בסיוע משולב עם משטרת ישראל ולנקוט יד קשה כנגד אותם רוכבים ו/או הוריהם.

בעירייה ובמשטרה מבקשים את סיוע ההורים וגילוי אחריות אישית כאשר מדובר בבגירים ובמיוחד כאשר מדובר בקטינים, לצורך מיגור התופעה המסוכנת. בשלב הראשון תבוצע הסברה ואזהרה ובתום שלב זה תופעל אכיפה מוגברת כולל נקיטת הליכים ורישום דו"חות כבדים כנגד האחראים.

מדובר בתופעה המסכנת את בטיחותם וביטחונם של תושבי העיר ואנו קוראים להורים הרוכשים את אותם כלי רכב לילדיהם לוודא היטב כי אין הם מסכנים את עצמם או הסובבים אותם. נהגים משתוללים הגורמים לסיכון ומפגע בטיחותי, פוגעים במרקם החיים בעיר ואנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להבטיח את השמירה על הסדר הציבורי.