עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

הנצחה מלאת משמעות


משפחתה של סימה (ציפורה) טטרואשוילי ז"ל מאשקלון החליטה להנציח אותה באופן שישקף כראוי את תפיסת עולמה * בשבוע שעבר במלאת 30 ללכתה נחנכו שני חדרי טיפול שתרמה המשפחה לגן "שלבים" של חב"ד בשכונת עתיקות עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים

בשבוע שעבר בטקס צנוע ומלא רושם נחנכו שני חדרי טיפול חדשים שתרמה משחת טטרואשוילי מאשקלון לזכר יקירתם סימה (ציפורה) ז"ל שהלכה לעולמה לאחרונה. חנוכת החדרים החדשים התבצעה בדיוק במלאת 30 ימים ללכתה בסגירת מעגל של האשה שהחינוך ואהבת האחר היו חלק משמעותי בעולמה. בשני החדרים ישנו ציוד בעזרתו ילמדו הילדים מיומנויות חברתיות, פינת ישיבה וחדר סנוזלן שבו בריכה מיוחדת שמחליפה צבעים ומתבצע בו טיפול רגשי בילדים.

במשפחתה של המנוחה מספרים כי היא הייתה אישה מיוחדת במינה בעלת חוזק נפשי, חוסן, צניעות. הנתינה אינסופית שלה הייתה חלק בלתי נפרד מחייה. בימיה האחרונים כל בני משפחתה נכחו ליד מיטתה בבית החולים במשך 10 ימים ולילות ולמרות המצב הבריאותי הקשה בימים הללו וההבנה כי אלו הם ימיה האחרונים, היא המשיכה לדאוג ולעטוף את המשפחה ולראות איפה עוד היא יכולה לתת ולעזור: "היה לה כוח לא יאומן. מה שאפיין את סימה ז"ל  לאורך כל חייה זה הנתינה האינסופית והחשיבות של הלימוד והחינוך של ילדיה מתוך ראיה וההבנה כי ללא למידה נשארים מאחור. היא הייתה עסוקה בחינוך ילדים זה היה חשוב לה הילדים חיפשו מוסד שצריך תרומה. כל מה שהביאו זה ברמה לצמצום פערים. יש ילדה שלא יכולה לשבת באופן יציב קנו וסט מיוחד שעוזר לילדה לשבת הכל כמובן בהתייעצות עם הצוות הטיפולי בגן. התרומה נעשתה ממקום של לצמצם פערים לתת להם הזדמנות שווה שיוכלו להשתלב בדרך טובה יותר עבורם".

לאחר שסימה ז"ל נפטרה המשפחה חיפשה דרך ייחודית להנציח את שמה ואת דרכה המיוחדת. ההבנה של סימה ז"ל שללא למידה וכלים נכונים נשארים מאחור הובילה את המשפחה לפנות אל גן שלבים של חב"ד גן עיכוב התפתחותי בתחום השפתי והמוטורי שבהם נמצאים ילדים בגילאי 3-6 עם צרכים מיוחדים, המתמודדים עם אתגרים לא פשוטים. ההתמודדות ההורית היא כ"כ מורכבת הן ברמה האישית והן ברמה המשפחתית שנדרשת להתגייס לכך כגון טיפולים פרא רפואיים שהם יקרים והציפייה של ההורים  שהמערכת תהיה תומכת ומכילה ובגן יהיה את התנאים והמשאבים המתאים לצורך קידום הילד שלהם. המשפחה של הנפטרת הבינה את הקושי והמורכבת ואת הנטל הכלכלי הלא פשוט עבור משפחות אלו והחליטה ליזום פרויקט מיוחד של הקמת שני חדרי טיפול בגן ושידרוג חדר הסנוזלן עם כל הציוד הנדרש והמתאים עבור ילדים אלו מתוך מחשבה לתת להם את הכלים על מנת לצמוח ולהתפתח ולצמצם את הפערים ולאפשר לילדים הזדמנות שווה ללמידה וצמיחה.

כאמור ביום שני האחרון ביום האזכרה 30 של הנפטרת נערך טקס לפתיחת חדרי הטיפול, טקס מאוד מרגש שלא נשארה בו עין יבשה. המשפחה פתחה את היום בביקור מיוחד בגנים, במהלכו נערך טקס פתיחת חדרים, המלווה בוידאו של הרבי מליובאוויטש "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים" וקליפ מההכנות ומהיום המרגש, קביעת מזוזה, חלוקת מתנות לילדים ומשם המשיכו לבית החיים ולאזכרה. בהזדמנות זו המשפחה רוצה להודות לצוות גני "שלבים" על השליחות הייחודית בגן.