עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"המצב שלהם טוב ותקין. הגורמים המקצועיים ערוכים לכל מענה בנושא" אמר ראש העיר תומר גלאם לאחר שערך ביקורת פתע למקלטים הציבוריים בעיר

כחלק מהפקת לקחים מסבב הלחימה האחרון, שאירע לפני מספר חודשים, החליט ראש העיר בהערכת מצב ראשונה שהתקיימה ביום שני השבוע לפתוח את כלל המקלטים הציבוריים באשקלון ולדאוג לתקינותם.

מיד לאחר החלטתו של ראש העיר יצאו צוותים מאגף האחזקה והפיקוח העירוני למקלטים ודאגו שאלה יהיו פתוחים ותקינים. במקביל, בחמ"ל נשאר צוות שכל תפקידו היה ליצור קשר עם האנשים המחזיקים במפתחות המקלטים ולהודיע להם לפתוח אותם, במקרים אחדים לא נמצאו אנשי הקשר ואנשי האחזקה נאלצו לפרוץ את המנעולים. גם עובדי התברואה נתנו את חלקם בנראות סביב המקלטים, הבוקר הגיעו צוותי ניקיון ניקו והסירו מכשולים סביב המקלטים. בתוך כך, ביקש ראש העיר לבדוק חלק מהמקלטים בעצמו וערך ביקורת פתע במספר מקלטים ציבוריים ברחבי העיר.

מצב המקלטים בעיר באדיבות: עיריית אשקלון

"שמחתי לגלות מקלטים במצב תקין וטוב, ומוכנים לקלוט את התושבים בשעת הצורך. אני מקווה שבסופו של דבר לא נזקק להם אבל כרשות, יש לנו את החובה להכין אותם לשעת חירום. הפקנו לקחים מהפעם שעברה וכבר עם תחילת ההסלמה הוריתי לפתוח את כולם", אמר ראש העיר.

בנוסף למצבם התקין של המקלטים יש לציין כי עיריית אשקלון מקבלת מידי שנה 5 כוכבי יופי בנושא אחזקת המקלטים מהמועצה לישראל יפה ובכל שנה מקלטים אלו עוברים בהצלחה ביקורת שנתית של פיקוד העורף.

יחד עם מצבם הטוב של המקלטים הציבוריים, ראש העיר פנה לתושבים ומבקש: "אם בכל זאת התושבים נתקלים במקלט סגור, לא נקי או לא שמיש אני מבקש להתקשר מיד למוקד העירוני ולהודיע על התקלה/מפגע וצוות מיוחד יגיע לטפל בבעיה, בסופו של דבר המקלט הוא מרחב המוגן הבטוח ביותר וכדאי וראוי שהוא יהיה מוכן לקליטת תושבים".