עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

המכללה הטכנולוגית אורט אדיבי

בית הספר הוקם לפני כ-60 שנה ובמרוצת השנים התפתח בתחום הטכנולוגי * המכללה אפשרה לבית הספר להציב עבור תלמידיו ועבור תושבי אשקלון והסביבה אופק לימודי המאפשר לבוגרי יב' הסמכה טכנולוגית מתקדמת ודיפלומת טכנאי/הנדסאי ומזמינה אתכם ליטול חלק

 

בית הספר בוחן מידי שנה את מגמותיו הטכנולוגיות ומידת התאמתן לצורכי המשק והתעשייה הישראלית וזאת בשותפות עם חברות מובילות במשק הישראלי בתחומים השונים כגון טויוטה העולמית התומכת ומלווה את מגמות אוטוטק ובניית מכונות, קבוצת CBC (החברה המרכזית למשקאות) המלווה את מגמת חשמל לצד מפעלים מקומיים כגון קרלסברג, ק.צ.א.א. עשות אשקלון, בזק, משרד הביטחון, עיריית אשקלון ועוד. מתוך קשר הדוק זה עם התעשייה קם הצורך להכשיר את דור ההנדסאים הצעיר ולאפשר זאת כהמשך ישיר לבוגרי המסלולים הטכנולוגיים בבית הספר.

מכללת אורט אדיבי הוקמה בשנת 2010 במרכז החינוך אורט אדיבי. הקמתה מיצבה את בית הספר כמוביל בתחום ההסמכה להנדסאים בקרב בתי ספר באשקלון הן מבחינת מסלולי הלימוד המגוונים והן מבחינת כמות הסטודנטים הגדלה משנה לשנה. המרצים המלמדים במכללה הינם מהנדסים מובילים בתחומם המקדמים את הלמידה המעשית לצד הלמידה העיונית בהצלחה מרובה. המכללה מהווה עתודה טכנולוגית של חיל טכנולוגיה ואחזקה בתוכנית "יעד"  והסטודנטים ממומנים ומקבלים ליווי צה"לי מקצועי.

המכללה הטכנולוגית מהווה סכמה ציפייתית ואופק לימודי עבוד תלמידי בית הספר והעיר אשקלון בתחום הנדסת מכונות בהתמחות אוטוטק, הנדסת מכונות בהתמחות בניית מכונות, חשמל מערכות הספק פיקוד ובקרה ובשנה"ל תש"פ לראשונה בתחום הקולינרי.

בתחילת דרכה המכללה הובילה את בוגריה לכיתת טכנאים בהתמחות מכונאות רכב, לפני כחמש שנים לאחר הצלחה מרובה המכללה התפתחה למסלול הנדסאים.

הצלחות המכללה הובילו לפתיחת מסלולים נוספים של הנדסת מכונות התמחות בניית מכונות נפתח בשנה"ל תשע"ח, מסלול נוסף להנדסת חשמל מערכות הספק פיקוד ובקרה נפתח בשנה זו ובשנה"ל תש"פ שתבוא עלינו לטובה נענינו לפניית מנהל המכללות במשרד החינוך לפתוח מסלול ייחודי בארץ בתחום הקולינריה והבישול, מסלול נוסף במכללה של בית החינוך שלנו.

המכללה גאה להוביל תוכנית ראשונית של משרד החינוך בעידודו של מר אסף מנוחין הממונה על החינוך הטכנולוגי העל תיכוני במשרד החינוך בתחום הקולינריה.

לאחר 8 שנים בהן פועלת מגמת אמנויות הבישול בהצלחה מרובה נפתח לראשונה מסלול "שף אומן", המניף פיילוט זה ברמה הארצית בעוצמות טכנולוגיות  חדשניות בסדנה לימודית חדשנית ביותר עם 24 עמדות לימוד מאובזרות במיטב הכלים המתקדמים.

צוות בית הספר התגייס לבניית תוכנית לימודים בהנחיית רכז המגמה שף מוטי זגרון שבתפקידו משמש כמנחה מקצועי במשרד החינוך. תהליך זה נעשה בשותפות עם חיל לוגיסטיקה המצפה בציפייה גדולה לפתיחת מסלול. החיל יממן וילווה את הסטודנטים ליווי צה"לי צמוד ומיומן. בוגרי מחזור זה הוכשרו לתוכנית לימודים זו ובשילוב עם "תעשיידע" אף הוסמכו בקורס קונדיטוריה המרחיב את ההסמכות של בוגרי המחזור.

מנהלת התיכון והמכללה הגב' אליקי אלקובי מתארת כי זכות גדולה נפלה בחלקו של בית הספר להוביל תוכניות מתקדמות ותהליכים חדשניים הנדרשים במשק הישראלי ובצה"ל.

יניר לוי, בוגר בית הספר מתאר את התפתחותו במסלול זה כקרש מקפצה עבור חייו המקצועיים. יניר למד במגמת אמנויות הבישול, סיים לימודיו בהצלחה והתגייס לצבא. לאור הסמכותיו הטכנולוגיות כעת משרת בקבע ולצד זאת מנהל משמרת ערב במסעדת פרנקו. יניר זוקף לזכות בית הספר את התפתחותו המקצועית ופתיחתמגמה ״בישול מתקדם ותזונה" תאפשר לסטודנט הצעיר סלילת דרך בתחום הקולינריה הן הצבאית והן בתחום המזון בחברה הישראלית.

המכללה מזמינה את בוגרי כיתות יב' להגיע לערב חשיפה למגוון המסלולים הטכנולוגיים, להתרשם ולהרשם ולהצטרף לעתודה הטכנולוגית המתקדמת במשק הישראלי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרנל אדרי רכזת המכללה: 053-3666830 ולרומי טל רכזת מנטה- 053-7381050