עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

"המון צבע והמון יופי"

בימים אלו מציגה אשת העסקים פנינה נדיבי (פפי) בהיכל התרבות תערוכת ציורים מרהיבה אותם ציירה בשנתיים האחרונות * נדיבי: "אני מסתכלת על הצבעים כגוונים של בני אדם, הציורים מתארים את האופן שבו אני רואה את העולם * התערוכה תוצג עד לסוף השנה   

אשת העסקים, הסופרת והאמנית פנינה נדיבי (פפי)  גילתה בשנים האחרונות את קסמו של הציור שחשף אותה לעולמות חדשים ומלאי השראה. ביום שני השבוע היא השיקה בהיכל התרבות תערוכה בה מוצגים עשרות ציורים מרהיבים שציירה בשנתיים האחרונות, תערוכה שזוכה לשבחים רבים מהמבקרים שנחשפו אליה עד עתה.

התערוכה הושקה במעמד ראש העיר תומר גלאם, בני משפחה חברים ודמויות מוכרות ברחוב האשקלוני. נדיבי משמשת כסמנכ"לית הכספים בחברת נדיבי עדן- אור 1994 בע"מ אותה הקימה יחד עם בעלה ונחשפה לקסמי הציור על דרך המקרה אולם מרגע שאחזה בידה את המכחול היא הבינה כי מדובר באהבת אמת. היא החלה לצייר בהדרכתו של האמן אלי צרפתי והתקבלה עם הזמן כחברה ב"אגודת אמני אשקלון" ובהמשך גם ב"אגודת אמני ישראל מתאגדים".

בתערוכה הנקראת "גוונים" חושפת את נדיבי בצבעים העזים בהם הם מעדיפה להשתמש, ככל הנראה בשל האופן שבו היא מביטה על העולם. היא מעידה על עצמה כמי שמביטה על העולם בצורה צבעונית ותפיסת בעולם הזו בהחלט ניכרת ביצירותיה.  

נדיבי חותמת על ציוריה בשם ילדותה פפי באקט שמהווה מבחינתה סגירת מעגל. את השם פנינה היא קיבלה מפקיד משרד הפנים כאשר עלתה לארץ עם הוריה מרומניה אולם למרות שאימצה אותו מאז היא לא שוכחת מהיכן הגיעה.  

נדיבי אמרה השבוע ל"סטאר": "הפתיחה של התערוכה הייתה ביום שני השבוע במעמד ראש העיר תומר גלאם, יו"ר איגוד האמנים באשקלון, מיקי בנאי ואוצר התערוכה אלי צרפתי והמורה האישי שלי אמן בחסד. התערוכה נקראת 'גוונים' והרעיון הוא אני מסתכלת על הצבעים כגוונים של בני אדם  בגדול זה מתאר את האופן שבו אני רואה את העולם בהמון צבע המון יופי".

 

מהם הצבעים בעינייך?

"זה לא רק האנשים, זה החיבורים והניתוקים שאנשים יוצרים בינם ובין עצמם. זה קורה מתוך אהבה או קנאה פרשנות נכונה או שגויה אני מראה שכשיש הרמוניה של צבעים העולם יכול להיות טוב יותר זה הרעיון הגדול של התערוכה".

עד מתי התערוכה מוצגת?

"התערוכה מוצגת בהיכל התרבות באשקלון במהלך שנת 2019 למשך השנה הקרובה. אני מאמינה שאמנות צריכה להיות נגישה לכולם ואני אשמח שיבקרו וכל אחד יחווה את החוויה האישית שלו מתוך הציורים. זה כיף גדול".